El seguiment i la relació amb els assistents després d'un esdeveniment és una part fonamental per assegurar l'èxit a llarg termini i mantenir una bona imatge de la marca. Aquesta etapa permet obtenir retroalimentació valuosa, fomentar relacions duradores i identificar oportunitats de millora per a futurs esdeveniments.
Importància del Seguiment Post-Esdeveniment
-
Recopilació de Feedback:
- Permet entendre què va funcionar bé i què es pot millorar.
- Ajuda a identificar les necessitats i preferències dels assistents.
-
Fomentar Relacions Duradores:
- Manté la connexió amb els assistents, fomentant la fidelització.
- Potenciar les relacions amb clients potencials i existents.
-
Avaluació de l'Impacte:
- Mesura l'eficàcia de l'esdeveniment en termes de KPIs establerts.
- Ajuda a justificar la inversió i planificar futurs esdeveniments.
Estratègies per al Seguiment
- Enviament de Correus Electrònics de Gràcies
- Objectiu: Agrair la participació i mostrar apreciació.
- Contingut:
- Missatge personalitzat de gràcies.
- Resum de l'esdeveniment i moments destacats.
- Enllaços a recursos addicionals (presentacions, vídeos, etc.).
Exemple de correu electrònic:
Assumpte: Gràcies per assistir a [Nom de l'Esdeveniment]! Hola [Nom de l'Assistent], Volem agrair-te sincerament per la teva participació a [Nom de l'Esdeveniment]. La teva presència va ser fonamental per a l'èxit de l'esdeveniment. Aquí tens un resum dels moments més destacats i enllaços a recursos addicionals: - [Enllaç a presentacions] - [Enllaç a vídeos] Esperem veure't en futurs esdeveniments! Salutacions cordials, [Nom de l'Organitzador]
- Enquestes de Satisfacció
- Objectiu: Recopilar feedback detallat sobre l'experiència dels assistents.
- Contingut:
- Preguntes sobre l'organització, contingut i logística.
- Espai per a comentaris i suggeriments.
Exemple d'enquesta:
1. Com valoraries l'organització general de l'esdeveniment? (1-5) 2. Què et va semblar el contingut de les sessions? (1-5) 3. Com valoraries la logística i la ubicació? (1-5) 4. Tens algun comentari o suggeriment per a futurs esdeveniments?
- Seguiment Personalitzat
- Objectiu: Mantenir una relació més estreta amb assistents clau.
- Contingut:
- Trucades telefòniques o reunions personalitzades.
- Discussió sobre oportunitats de col·laboració futura.
- Compartir Contingut Post-Esdeveniment
- Objectiu: Mantenir l'interès i el compromís dels assistents.
- Contingut:
- Publicacions a xarxes socials amb fotos i vídeos de l'esdeveniment.
- Articles de blog o newsletters amb resums i insights.
- Programar Esdeveniments Futurs
- Objectiu: Fomentar la participació en futurs esdeveniments.
- Contingut:
- Informació sobre esdeveniments futurs.
- Enllaços per a la preinscripció o reserva anticipada.
Exercici Pràctic: Creació d'un Pla de Seguiment
Objectiu: Desenvolupar un pla de seguiment detallat per a un esdeveniment recent.
Passos:
-
Identificar els Objectius del Seguiment:
- Què vols aconseguir amb el seguiment? (Feedback, fidelització, etc.)
-
Definir els Canals de Comunicació:
- Quins canals utilitzaràs per contactar amb els assistents? (correus electrònics, trucades, xarxes socials, etc.)
-
Elaborar el Contingut del Seguiment:
- Quins missatges enviaràs? (correus de gràcies, enquestes, etc.)
-
Establir un Cronograma:
- Quan enviaràs cada missatge? (immediatament després de l'esdeveniment, una setmana després, etc.)
-
Mesurar i Avaluar els Resultats:
- Com avaluaràs l'eficàcia del seguiment? (respostes a enquestes, taxa d'obertura de correus, etc.)
Solució Exemple:
-
Objectius:
- Recopilar feedback detallat.
- Fomentar la fidelització dels assistents.
-
Canals:
- Correus electrònics.
- Xarxes socials.
-
Contingut:
- Correus de gràcies amb enllaços a recursos.
- Enquesta de satisfacció.
-
Cronograma:
- Correus de gràcies: 1 dia després de l'esdeveniment.
- Enquesta de satisfacció: 3 dies després de l'esdeveniment.
-
Mesura:
- Taxa de resposta a l'enquesta.
- Comentaris i suggeriments rebuts.
Conclusió
El seguiment i la relació amb els assistents són essencials per maximitzar l'impacte d'un esdeveniment i construir relacions duradores. Implementar un pla de seguiment efectiu permet obtenir feedback valuós, fomentar la fidelització i planificar futurs esdeveniments amb més èxit.
Gestió d'Esdeveniments Corporatius i de Màrqueting
Mòdul 1: Introducció a la Gestió d'Esdeveniments
- Conceptes Bàsics de la Gestió d'Esdeveniments
- Tipus d'Esdeveniments Corporatius i de Màrqueting
- Importància dels Esdeveniments en l'Estratègia de Màrqueting
Mòdul 2: Planificació d'Esdeveniments
- Definició d'Objectius i Metes
- Identificació del Públic Objectiu
- Pressupost i Finançament
- Selecció de la Data i Lloc de l'Esdeveniment
- Creació d'un Cronograma d'Activitats
Mòdul 3: Organització d'Esdeveniments
- Formació de l'Equip de Treball
- Gestió de Proveïdors i Contractistes
- Disseny i Decoració de l'Espai
- Logística i Coordinació
- Planificació de la Comunicació i Promoció
Mòdul 4: Execució d'Esdeveniments
- Muntatge i Preparatius
- Gestió del Dia de l'Esdeveniment
- Solució de Problemes en Temps Real
- Interacció amb els Assistents
- Avaluació i Retroalimentació
Mòdul 5: Post-Esdeveniment
- Desmuntatge i Neteja
- Anàlisi de Resultats i KPIs
- Informe Final i Documentació
- Seguiment i Relació amb els Assistents
- Lliçons Apreses i Millora Contínua
Mòdul 6: Casos Pràctics i Exercicis
- Estudi de Cas: Esdeveniment Corporatiu
- Estudi de Cas: Esdeveniment de Màrqueting
- Exercici: Planificació d'un Esdeveniment
- Exercici: Organització i Logística
- Exercici: Avaluació Post-Esdeveniment