Introducció
En aquest exercici, posarem en pràctica els coneixements adquirits en el Mòdul 3: Organització d'Esdeveniments. L'objectiu és que puguis aplicar les tècniques de formació d'equips, gestió de proveïdors, disseny de l'espai, logística i coordinació, així com la planificació de la comunicació i promoció d'un esdeveniment.
Descripció de l'Exercici
Context
Imagina que estàs a càrrec de l'organització d'un esdeveniment corporatiu per a una empresa tecnològica que llançarà un nou producte. L'esdeveniment tindrà lloc en un hotel de la ciutat i s'espera l'assistència de 200 persones, incloent-hi clients, socis comercials i mitjans de comunicació.
Tasques
-
Formació de l'Equip de Treball
- Defineix els rols i responsabilitats de cada membre de l'equip.
- Assigna tasques específiques a cada membre de l'equip.
-
Gestió de Proveïdors i Contractistes
- Identifica els proveïdors necessaris per a l'esdeveniment (càtering, audiovisuals, decoració, etc.).
- Elabora un pla de contractació i gestió de proveïdors.
-
Disseny i Decoració de l'Espai
- Crea un pla de disseny per a l'espai de l'esdeveniment.
- Defineix els elements decoratius i la seva distribució.
-
Logística i Coordinació
- Elabora un pla logístic detallat que inclogui el transport, l'allotjament i la coordinació de l'esdeveniment.
- Defineix un cronograma d'activitats per al dia de l'esdeveniment.
-
Planificació de la Comunicació i Promoció
- Desenvolupa un pla de comunicació per promocionar l'esdeveniment.
- Defineix els canals de comunicació i les estratègies de promoció.
Detalls de l'Exercici
- Formació de l'Equip de Treball
Rols i Responsabilitats:
Rol | Responsabilitats |
---|---|
Coordinador General | Supervisió general de l'esdeveniment, presa de decisions i resolució de problemes. |
Responsable de Càtering | Coordinació amb el proveïdor de càtering, supervisió del servei de menjar i begudes. |
Responsable Audiovisual | Gestió de l'equipament audiovisual, coordinació amb el proveïdor i supervisió tècnica. |
Responsable de Decoració | Disseny i implementació de la decoració de l'espai. |
Responsable de Comunicació | Desenvolupament i execució del pla de comunicació i promoció. |
Assignació de Tasques:
- Coordinador General: Joan Pérez
- Responsable de Càtering: Maria López
- Responsable Audiovisual: Carlos García
- Responsable de Decoració: Laura Martínez
- Responsable de Comunicació: Ana Sánchez
- Gestió de Proveïdors i Contractistes
Proveïdors Necessaris:
- Càtering: Gourmet Events
- Audiovisuals: TechSound
- Decoració: DecoArt
- Transport: CityTransport
Pla de Contractació i Gestió:
- Contactar els proveïdors seleccionats i sol·licitar pressupostos.
- Revisar i comparar els pressupostos rebuts.
- Negociar els termes i condicions dels contractes.
- Signar els contractes i confirmar les dates de servei.
- Coordinar reunions periòdiques amb els proveïdors per assegurar el compliment dels acords.
- Disseny i Decoració de l'Espai
Pla de Disseny:
- Tema: Innovació Tecnològica
- Colors: Blau i Blanc
- Elements Decoratius: Pantalles LED, taules amb estovalles blanques, centres de taula amb elements tecnològics, il·luminació ambiental en tons blaus.
Distribució:
- Zona de Recepció: Pantalla LED amb el logo de l'empresa.
- Zona de Conferències: Escenari amb projector i pantalla gran.
- Zona de Networking: Taules altes amb estovalles blanques i centres de taula.
- Zona de Càtering: Bufet amb estacions de menjar i begudes.
- Logística i Coordinació
Pla Logístic:
- Transport: Coordinació amb CityTransport per al trasllat dels assistents des de l'aeroport a l'hotel.
- Allotjament: Reserva de 50 habitacions a l'hotel per als assistents que venen de fora de la ciutat.
- Coordinació: Assignació de punts de contacte per a cada aspecte logístic (transport, allotjament, etc.).
Cronograma d'Activitats:
Hora | Activitat |
---|---|
08:00 | Arribada i registre dels assistents |
09:00 | Benvinguda i presentació inicial |
10:00 | Conferència sobre el nou producte |
11:00 | Pausa per a cafè i networking |
11:30 | Tallers i demostracions del producte |
13:00 | Dinar |
14:00 | Continuació de tallers i demostracions |
16:00 | Pausa per a cafè i networking |
16:30 | Taula rodona amb experts del sector |
18:00 | Cloenda i agraïments |
18:30 | Networking final i còctel |
- Planificació de la Comunicació i Promoció
Pla de Comunicació:
- Objectiu: Atraure 200 assistents a l'esdeveniment.
- Públic Objectiu: Clients actuals, socis comercials, mitjans de comunicació i potencials clients.
Canals de Comunicació:
- Correu electrònic: Enviament d'invitacions i recordatoris.
- Xarxes socials: Publicacions a LinkedIn, Twitter i Facebook.
- Pàgina web: Creació d'una pàgina específica per a l'esdeveniment amb informació detallada.
- Mitjans de comunicació: Nota de premsa i invitacions a periodistes especialitzats.
Estratègies de Promoció:
- Enviament d'invitacions personalitzades a clients VIP.
- Publicació de contingut atractiu a les xarxes socials amb l'etiqueta #TechLaunch2023.
- Col·laboració amb influenciadors del sector tecnològic per promocionar l'esdeveniment.
Solució de l'Exercici
- Formació de l'Equip de Treball
- Coordinador General: Joan Pérez
- Responsable de Càtering: Maria López
- Responsable Audiovisual: Carlos García
- Responsable de Decoració: Laura Martínez
- Responsable de Comunicació: Ana Sánchez
- Gestió de Proveïdors i Contractistes
-
Proveïdors Necessaris:
- Càtering: Gourmet Events
- Audiovisuals: TechSound
- Decoració: DecoArt
- Transport: CityTransport
-
Pla de Contractació i Gestió:
- Contactar els proveïdors seleccionats i sol·licitar pressupostos.
- Revisar i comparar els pressupostos rebuts.
- Negociar els termes i condicions dels contractes.
- Signar els contractes i confirmar les dates de servei.
- Coordinar reunions periòdiques amb els proveïdors per assegurar el compliment dels acords.
- Disseny i Decoració de l'Espai
-
Pla de Disseny:
- Tema: Innovació Tecnològica
- Colors: Blau i Blanc
- Elements Decoratius: Pantalles LED, taules amb estovalles blanques, centres de taula amb elements tecnològics, il·luminació ambiental en tons blaus.
-
Distribució:
- Zona de Recepció: Pantalla LED amb el logo de l'empresa.
- Zona de Conferències: Escenari amb projector i pantalla gran.
- Zona de Networking: Taules altes amb estovalles blanques i centres de taula.
- Zona de Càtering: Bufet amb estacions de menjar i begudes.
- Logística i Coordinació
-
Pla Logístic:
- Transport: Coordinació amb CityTransport per al trasllat dels assistents des de l'aeroport a l'hotel.
- Allotjament: Reserva de 50 habitacions a l'hotel per als assistents que venen de fora de la ciutat.
- Coordinació: Assignació de punts de contacte per a cada aspecte logístic (transport, allotjament, etc.).
-
Cronograma d'Activitats:
Hora | Activitat |
---|---|
08:00 | Arribada i registre dels assistents |
09:00 | Benvinguda i presentació inicial |
10:00 | Conferència sobre el nou producte |
11:00 | Pausa per a cafè i networking |
11:30 | Tallers i demostracions del producte |
13:00 | Dinar |
14:00 | Continuació de tallers i demostracions |
16:00 | Pausa per a cafè i networking |
16:30 | Taula rodona amb experts del sector |
18:00 | Cloenda i agraïments |
18:30 | Networking final i còctel |
- Planificació de la Comunicació i Promoció
-
Pla de Comunicació:
- Objectiu: Atraure 200 assistents a l'esdeveniment.
- Públic Objectiu: Clients actuals, socis comercials, mitjans de comunicació i potencials clients.
-
Canals de Comunicació:
- Correu electrònic: Enviament d'invitacions i recordatoris.
- Xarxes socials: Publicacions a LinkedIn, Twitter i Facebook.
- Pàgina web: Creació d'una pàgina específica per a l'esdeveniment amb informació detallada.
- Mitjans de comunicació: Nota de premsa i invitacions a periodistes especialitzats.
-
Estratègies de Promoció:
- Enviament d'invitacions personalitzades a clients VIP.
- Publicació de contingut atractiu a les xarxes socials amb l'etiqueta #TechLaunch2023.
- Col·laboració amb influenciadors del sector tecnològic per promocionar l'esdeveniment.
Conclusió
Aquest exercici t'ha permès aplicar de manera pràctica els coneixements adquirits sobre l'organització i la logística d'esdeveniments. Has pogut treballar en la formació d'un equip de treball, la gestió de proveïdors, el disseny de l'espai, la logística i la coordinació, així com la planificació de la comunicació i promoció. Aquestes habilitats són essencials per assegurar l'èxit de qualsevol esdeveniment corporatiu o de màrqueting.
Gestió d'Esdeveniments Corporatius i de Màrqueting
Mòdul 1: Introducció a la Gestió d'Esdeveniments
- Conceptes Bàsics de la Gestió d'Esdeveniments
- Tipus d'Esdeveniments Corporatius i de Màrqueting
- Importància dels Esdeveniments en l'Estratègia de Màrqueting
Mòdul 2: Planificació d'Esdeveniments
- Definició d'Objectius i Metes
- Identificació del Públic Objectiu
- Pressupost i Finançament
- Selecció de la Data i Lloc de l'Esdeveniment
- Creació d'un Cronograma d'Activitats
Mòdul 3: Organització d'Esdeveniments
- Formació de l'Equip de Treball
- Gestió de Proveïdors i Contractistes
- Disseny i Decoració de l'Espai
- Logística i Coordinació
- Planificació de la Comunicació i Promoció
Mòdul 4: Execució d'Esdeveniments
- Muntatge i Preparatius
- Gestió del Dia de l'Esdeveniment
- Solució de Problemes en Temps Real
- Interacció amb els Assistents
- Avaluació i Retroalimentació
Mòdul 5: Post-Esdeveniment
- Desmuntatge i Neteja
- Anàlisi de Resultats i KPIs
- Informe Final i Documentació
- Seguiment i Relació amb els Assistents
- Lliçons Apreses i Millora Contínua
Mòdul 6: Casos Pràctics i Exercicis
- Estudi de Cas: Esdeveniment Corporatiu
- Estudi de Cas: Esdeveniment de Màrqueting
- Exercici: Planificació d'un Esdeveniment
- Exercici: Organització i Logística
- Exercici: Avaluació Post-Esdeveniment