Objectiu de l'Exercici
L'objectiu d'aquest exercici és aplicar els conceptes apresos en el Mòdul 2: Planificació d'Esdeveniments. Els estudiants hauran de definir objectius, identificar el públic objectiu, establir un pressupost, seleccionar la data i el lloc, i crear un cronograma d'activitats per a un esdeveniment fictici.
Descripció de l'Esdeveniment
Imagina que treballes per a una empresa tecnològica que vol llançar un nou producte al mercat. La teva tasca és planificar un esdeveniment de llançament que atregui clients potencials, socis comercials i mitjans de comunicació.
Detalls de l'Esdeveniment:
- Nom del Producte: TechGadget X
- Objectiu Principal: Augmentar la visibilitat del producte i generar interès entre els clients potencials.
- Durada de l'Esdeveniment: 1 dia
- Ubicació: A determinar
Passos per a la Planificació
- Definició d'Objectius i Metes
Defineix els objectius específics de l'esdeveniment. Alguns exemples podrien ser:
- Objectiu 1: Atraure almenys 200 assistents.
- Objectiu 2: Generar 50 leads qualificats.
- Objectiu 3: Obtenir cobertura mediàtica en almenys 5 publicacions tecnològiques.
- Identificació del Públic Objectiu
Descriu el públic objectiu de l'esdeveniment. Considera factors com:
- Demografia: Edat, gènere, ubicació geogràfica.
- Interessos: Tecnologia, innovació, gadgets.
- Professionals: Enginyers, desenvolupadors, directius de TI.
- Pressupost i Finançament
Estableix un pressupost detallat per a l'esdeveniment. Inclou categories com:
- Lloguer del lloc: $5,000
- Càtering: $3,000
- Equipament tècnic: $2,000
- Promoció i màrqueting: $1,500
- Altres despeses: $1,000
- Selecció de la Data i Lloc de l'Esdeveniment
Selecciona una data i lloc adequats per a l'esdeveniment. Considera factors com:
- Disponibilitat del lloc: Centres de convencions, hotels, espais de coworking.
- Accessibilitat: Facilitat de transport per als assistents.
- Data: Evita conflictes amb altres esdeveniments importants.
- Creació d'un Cronograma d'Activitats
Crea un cronograma detallat per a l'esdeveniment. Inclou activitats com:
- 09:00 - 10:00: Registre i benvinguda.
- 10:00 - 11:00: Presentació del producte.
- 11:00 - 12:00: Demostracions en viu.
- 12:00 - 13:00: Dinar i networking.
- 13:00 - 15:00: Tallers i sessions interactives.
- 15:00 - 16:00: Q&A amb els desenvolupadors.
- 16:00 - 17:00: Clausura i agraïments.
Exercici Pràctic
Tasques a Realitzar:
- Definir Objectius: Escriu tres objectius específics per a l'esdeveniment.
- Identificar Públic Objectiu: Descriu el públic objectiu en detall.
- Establir Pressupost: Crea un pressupost detallat amb almenys cinc categories de despeses.
- Seleccionar Data i Lloc: Proposa una data i lloc per a l'esdeveniment, justificant la teva elecció.
- Crear Cronograma: Desenvolupa un cronograma d'activitats per a l'esdeveniment.
Exemple de Solució
1. Definició d'Objectius:
- Objectiu 1: Atraure almenys 200 assistents.
- Objectiu 2: Generar 50 leads qualificats.
- Objectiu 3: Obtenir cobertura mediàtica en almenys 5 publicacions tecnològiques.
2. Identificació del Públic Objectiu:
- Demografia: Edat entre 25-45 anys, majoritàriament homes, ubicats en àrees urbanes.
- Interessos: Tecnologia, innovació, gadgets.
- Professionals: Enginyers, desenvolupadors, directius de TI.
3. Pressupost:
Categoria | Cost Estimat |
---|---|
Lloguer del lloc | $5,000 |
Càtering | $3,000 |
Equipament tècnic | $2,000 |
Promoció i màrqueting | $1,500 |
Altres despeses | $1,000 |
Total | $12,500 |
4. Selecció de la Data i Lloc:
- Data: 15 de juny (evitant altres esdeveniments tecnològics importants).
- Lloc: Centre de Convencions TechHub (fàcilment accessible i ben equipat).
5. Cronograma:
Hora | Activitat |
---|---|
09:00-10:00 | Registre i benvinguda |
10:00-11:00 | Presentació del producte |
11:00-12:00 | Demostracions en viu |
12:00-13:00 | Dinar i networking |
13:00-15:00 | Tallers i sessions interactives |
15:00-16:00 | Q&A amb els desenvolupadors |
16:00-17:00 | Clausura i agraïments |
Conclusió
Aquest exercici t'ha permès aplicar els conceptes de planificació d'esdeveniments en un context pràctic. Has après a definir objectius, identificar el públic objectiu, establir un pressupost, seleccionar la data i el lloc, i crear un cronograma d'activitats. Aquestes habilitats són fonamentals per a la gestió efectiva d'esdeveniments corporatius i de màrqueting.
Gestió d'Esdeveniments Corporatius i de Màrqueting
Mòdul 1: Introducció a la Gestió d'Esdeveniments
- Conceptes Bàsics de la Gestió d'Esdeveniments
- Tipus d'Esdeveniments Corporatius i de Màrqueting
- Importància dels Esdeveniments en l'Estratègia de Màrqueting
Mòdul 2: Planificació d'Esdeveniments
- Definició d'Objectius i Metes
- Identificació del Públic Objectiu
- Pressupost i Finançament
- Selecció de la Data i Lloc de l'Esdeveniment
- Creació d'un Cronograma d'Activitats
Mòdul 3: Organització d'Esdeveniments
- Formació de l'Equip de Treball
- Gestió de Proveïdors i Contractistes
- Disseny i Decoració de l'Espai
- Logística i Coordinació
- Planificació de la Comunicació i Promoció
Mòdul 4: Execució d'Esdeveniments
- Muntatge i Preparatius
- Gestió del Dia de l'Esdeveniment
- Solució de Problemes en Temps Real
- Interacció amb els Assistents
- Avaluació i Retroalimentació
Mòdul 5: Post-Esdeveniment
- Desmuntatge i Neteja
- Anàlisi de Resultats i KPIs
- Informe Final i Documentació
- Seguiment i Relació amb els Assistents
- Lliçons Apreses i Millora Contínua
Mòdul 6: Casos Pràctics i Exercicis
- Estudi de Cas: Esdeveniment Corporatiu
- Estudi de Cas: Esdeveniment de Màrqueting
- Exercici: Planificació d'un Esdeveniment
- Exercici: Organització i Logística
- Exercici: Avaluació Post-Esdeveniment