Objectiu de l'Exercici

L'objectiu d'aquest exercici és aplicar els conceptes apresos en el Mòdul 2: Planificació d'Esdeveniments. Els estudiants hauran de definir objectius, identificar el públic objectiu, establir un pressupost, seleccionar la data i el lloc, i crear un cronograma d'activitats per a un esdeveniment fictici.

Descripció de l'Esdeveniment

Imagina que treballes per a una empresa tecnològica que vol llançar un nou producte al mercat. La teva tasca és planificar un esdeveniment de llançament que atregui clients potencials, socis comercials i mitjans de comunicació.

Detalls de l'Esdeveniment:

  • Nom del Producte: TechGadget X
  • Objectiu Principal: Augmentar la visibilitat del producte i generar interès entre els clients potencials.
  • Durada de l'Esdeveniment: 1 dia
  • Ubicació: A determinar

Passos per a la Planificació

  1. Definició d'Objectius i Metes

Defineix els objectius específics de l'esdeveniment. Alguns exemples podrien ser:

  • Objectiu 1: Atraure almenys 200 assistents.
  • Objectiu 2: Generar 50 leads qualificats.
  • Objectiu 3: Obtenir cobertura mediàtica en almenys 5 publicacions tecnològiques.

  1. Identificació del Públic Objectiu

Descriu el públic objectiu de l'esdeveniment. Considera factors com:

  • Demografia: Edat, gènere, ubicació geogràfica.
  • Interessos: Tecnologia, innovació, gadgets.
  • Professionals: Enginyers, desenvolupadors, directius de TI.

  1. Pressupost i Finançament

Estableix un pressupost detallat per a l'esdeveniment. Inclou categories com:

  • Lloguer del lloc: $5,000
  • Càtering: $3,000
  • Equipament tècnic: $2,000
  • Promoció i màrqueting: $1,500
  • Altres despeses: $1,000

  1. Selecció de la Data i Lloc de l'Esdeveniment

Selecciona una data i lloc adequats per a l'esdeveniment. Considera factors com:

  • Disponibilitat del lloc: Centres de convencions, hotels, espais de coworking.
  • Accessibilitat: Facilitat de transport per als assistents.
  • Data: Evita conflictes amb altres esdeveniments importants.

  1. Creació d'un Cronograma d'Activitats

Crea un cronograma detallat per a l'esdeveniment. Inclou activitats com:

  • 09:00 - 10:00: Registre i benvinguda.
  • 10:00 - 11:00: Presentació del producte.
  • 11:00 - 12:00: Demostracions en viu.
  • 12:00 - 13:00: Dinar i networking.
  • 13:00 - 15:00: Tallers i sessions interactives.
  • 15:00 - 16:00: Q&A amb els desenvolupadors.
  • 16:00 - 17:00: Clausura i agraïments.

Exercici Pràctic

Tasques a Realitzar:

  1. Definir Objectius: Escriu tres objectius específics per a l'esdeveniment.
  2. Identificar Públic Objectiu: Descriu el públic objectiu en detall.
  3. Establir Pressupost: Crea un pressupost detallat amb almenys cinc categories de despeses.
  4. Seleccionar Data i Lloc: Proposa una data i lloc per a l'esdeveniment, justificant la teva elecció.
  5. Crear Cronograma: Desenvolupa un cronograma d'activitats per a l'esdeveniment.

Exemple de Solució

1. Definició d'Objectius:

  • Objectiu 1: Atraure almenys 200 assistents.
  • Objectiu 2: Generar 50 leads qualificats.
  • Objectiu 3: Obtenir cobertura mediàtica en almenys 5 publicacions tecnològiques.

2. Identificació del Públic Objectiu:

  • Demografia: Edat entre 25-45 anys, majoritàriament homes, ubicats en àrees urbanes.
  • Interessos: Tecnologia, innovació, gadgets.
  • Professionals: Enginyers, desenvolupadors, directius de TI.

3. Pressupost:

Categoria Cost Estimat
Lloguer del lloc $5,000
Càtering $3,000
Equipament tècnic $2,000
Promoció i màrqueting $1,500
Altres despeses $1,000
Total $12,500

4. Selecció de la Data i Lloc:

  • Data: 15 de juny (evitant altres esdeveniments tecnològics importants).
  • Lloc: Centre de Convencions TechHub (fàcilment accessible i ben equipat).

5. Cronograma:

Hora Activitat
09:00-10:00 Registre i benvinguda
10:00-11:00 Presentació del producte
11:00-12:00 Demostracions en viu
12:00-13:00 Dinar i networking
13:00-15:00 Tallers i sessions interactives
15:00-16:00 Q&A amb els desenvolupadors
16:00-17:00 Clausura i agraïments

Conclusió

Aquest exercici t'ha permès aplicar els conceptes de planificació d'esdeveniments en un context pràctic. Has après a definir objectius, identificar el públic objectiu, establir un pressupost, seleccionar la data i el lloc, i crear un cronograma d'activitats. Aquestes habilitats són fonamentals per a la gestió efectiva d'esdeveniments corporatius i de màrqueting.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats