En aquest estudi de cas, explorarem la planificació, organització i execució d'un esdeveniment de màrqueting per a una empresa tecnològica fictícia anomenada "TechNova". L'objectiu de l'esdeveniment és promocionar el llançament d'un nou producte, un dispositiu wearable innovador, i enfortir les relacions amb clients potencials i socis comercials.
Context i Objectius
Context
TechNova és una empresa tecnològica que es dedica a la creació de dispositius wearables. Recentment, han desenvolupat un nou producte, el "TechNova SmartBand", que combina funcions de seguiment de salut amb capacitats avançades d'intel·ligència artificial.
Objectius de l'Esdeveniment
- Llançament del Producte: Presentar el TechNova SmartBand al mercat.
- Generació de Leads: Atraure clients potencials i recollir informació de contacte.
- Enfortir Relacions: Millorar les relacions amb socis comercials i clients existents.
- Visibilitat de Marca: Augmentar la notorietat de la marca TechNova.
Planificació de l'Esdeveniment
Definició d'Objectius i Metes
- Objectiu Principal: Llançar el TechNova SmartBand amb un esdeveniment impactant.
- Metes Específiques:
- Aconseguir una assistència de 200 persones.
- Generar almenys 100 nous leads.
- Obtenir cobertura mediàtica en almenys 5 mitjans de comunicació.
Identificació del Públic Objectiu
- Clients Potencials: Professionals de la salut, esportistes, tecnòlegs.
- Socis Comercials: Distribuïdors, minoristes, empreses de tecnologia.
- Mitjans de Comunicació: Periodistes de tecnologia i salut.
Pressupost i Finançament
- Pressupost Total: 50.000 €
- Lloguer de l'espai: 15.000 €
- Catering: 10.000 €
- Publicitat i promoció: 10.000 €
- Equipament tècnic: 5.000 €
- Altres despeses (decoració, personal, etc.): 10.000 €
Selecció de la Data i Lloc de l'Esdeveniment
- Data: 15 de juny de 2023
- Lloc: Centre de Convencions de Barcelona
Creació d'un Cronograma d'Activitats
Activitat | Data Inici | Data Final | Responsable |
---|---|---|---|
Planificació inicial | 01/04/2023 | 15/04/2023 | Equip de màrqueting |
Contractació de proveïdors | 16/04/2023 | 30/04/2023 | Coordinador d'esdeveniments |
Promoció de l'esdeveniment | 01/05/2023 | 14/06/2023 | Equip de màrqueting |
Muntatge i preparatius | 14/06/2023 | 15/06/2023 | Equip tècnic |
Execució de l'esdeveniment | 15/06/2023 | 15/06/2023 | Tots |
Desmuntatge i neteja | 16/06/2023 | 16/06/2023 | Equip tècnic |
Avaluació i retroalimentació | 17/06/2023 | 30/06/2023 | Equip de màrqueting |
Organització de l'Esdeveniment
Formació de l'Equip de Treball
- Coordinador d'Esdeveniments: Responsable general de l'esdeveniment.
- Equip de Màrqueting: Promoció i comunicació.
- Equip Tècnic: Muntatge i gestió de l'equipament.
- Equip de Logística: Coordinació de proveïdors i logística.
Gestió de Proveïdors i Contractistes
- Catering: Empresa "Delicious Events".
- Decoració: Empresa "Creative Spaces".
- Equipament Tècnic: Empresa "Tech Solutions".
Disseny i Decoració de l'Espai
- Tema: Innovació tecnològica.
- Elements Decoratius: Pantalles LED, estands interactius, zones de demostració del producte.
Logística i Coordinació
- Transport: Coordinació del transport de materials i equipament.
- Acreditacions: Gestió de les acreditacions per als assistents.
Planificació de la Comunicació i Promoció
- Estratègia de Màrqueting: Campanya en xarxes socials, enviament de newsletters, col·laboració amb influencers.
- Material Promocional: Flyers, cartells, vídeos promocionals.
Execució de l'Esdeveniment
Muntatge i Preparatius
- Dia Anterior: Muntatge de l'equipament tècnic, decoració de l'espai, preparació del catering.
Gestió del Dia de l'Esdeveniment
- Recepció d'Assistents: Acreditació i benvinguda.
- Presentació del Producte: Discurs del CEO, demostració del TechNova SmartBand.
- Activitats Interactives: Zones de prova del producte, sessions de preguntes i respostes.
Solució de Problemes en Temps Real
- Equip de Suport: Equip tècnic i de logística preparat per resoldre qualsevol incidència.
Interacció amb els Assistents
- Networking: Espais dedicats per a la interacció entre assistents i representants de TechNova.
- Feedback: Recollida de feedback en temps real a través de qüestionaris digitals.
Avaluació i Retroalimentació
- Enquestes Post-Esdeveniment: Enviament d'enquestes als assistents per recollir opinions i suggeriments.
- Reunió de Tancament: Avaluació interna amb l'equip de treball per identificar punts forts i àrees de millora.
Post-Esdeveniment
Desmuntatge i Neteja
- Desmuntatge: Retirada de l'equipament tècnic i decoració.
- Neteja: Neteja de l'espai per deixar-lo en les mateixes condicions en què es va trobar.
Anàlisi de Resultats i KPIs
- Assistència: Nombre total d'assistents.
- Generació de Leads: Nombre de nous leads generats.
- Cobertura Mediàtica: Nombre de mencions en mitjans de comunicació.
Informe Final i Documentació
- Informe: Elaboració d'un informe detallat amb els resultats de l'esdeveniment.
- Documentació: Arxiu de tota la documentació relacionada amb l'esdeveniment per a futures referències.
Seguiment i Relació amb els Assistents
- Comunicació Post-Esdeveniment: Enviament de correus electrònics de seguiment als assistents.
- Relació Continuada: Manteniment de la relació amb els nous leads i socis comercials.
Lliçons Apreses i Millora Contínua
- Avaluació Interna: Discussió sobre les lliçons apreses i identificació d'àrees de millora.
- Implementació de Millores: Aplicació de les millores identificades en futurs esdeveniments.
Conclusió
Aquest estudi de cas ha proporcionat una visió detallada de com planificar, organitzar i executar un esdeveniment de màrqueting per al llançament d'un nou producte. Hem vist com definir objectius clars, identificar el públic objectiu, gestionar el pressupost, coordinar proveïdors i contractistes, i assegurar una execució reeixida. A més, hem destacat la importància de l'avaluació post-esdeveniment i la millora contínua per garantir l'èxit en futurs esdeveniments.
Gestió d'Esdeveniments Corporatius i de Màrqueting
Mòdul 1: Introducció a la Gestió d'Esdeveniments
- Conceptes Bàsics de la Gestió d'Esdeveniments
- Tipus d'Esdeveniments Corporatius i de Màrqueting
- Importància dels Esdeveniments en l'Estratègia de Màrqueting
Mòdul 2: Planificació d'Esdeveniments
- Definició d'Objectius i Metes
- Identificació del Públic Objectiu
- Pressupost i Finançament
- Selecció de la Data i Lloc de l'Esdeveniment
- Creació d'un Cronograma d'Activitats
Mòdul 3: Organització d'Esdeveniments
- Formació de l'Equip de Treball
- Gestió de Proveïdors i Contractistes
- Disseny i Decoració de l'Espai
- Logística i Coordinació
- Planificació de la Comunicació i Promoció
Mòdul 4: Execució d'Esdeveniments
- Muntatge i Preparatius
- Gestió del Dia de l'Esdeveniment
- Solució de Problemes en Temps Real
- Interacció amb els Assistents
- Avaluació i Retroalimentació
Mòdul 5: Post-Esdeveniment
- Desmuntatge i Neteja
- Anàlisi de Resultats i KPIs
- Informe Final i Documentació
- Seguiment i Relació amb els Assistents
- Lliçons Apreses i Millora Contínua
Mòdul 6: Casos Pràctics i Exercicis
- Estudi de Cas: Esdeveniment Corporatiu
- Estudi de Cas: Esdeveniment de Màrqueting
- Exercici: Planificació d'un Esdeveniment
- Exercici: Organització i Logística
- Exercici: Avaluació Post-Esdeveniment