En aquest estudi de cas, explorarem la planificació, organització i execució d'un esdeveniment de màrqueting per a una empresa tecnològica fictícia anomenada "TechNova". L'objectiu de l'esdeveniment és promocionar el llançament d'un nou producte, un dispositiu wearable innovador, i enfortir les relacions amb clients potencials i socis comercials.

Context i Objectius

Context

TechNova és una empresa tecnològica que es dedica a la creació de dispositius wearables. Recentment, han desenvolupat un nou producte, el "TechNova SmartBand", que combina funcions de seguiment de salut amb capacitats avançades d'intel·ligència artificial.

Objectius de l'Esdeveniment

  1. Llançament del Producte: Presentar el TechNova SmartBand al mercat.
  2. Generació de Leads: Atraure clients potencials i recollir informació de contacte.
  3. Enfortir Relacions: Millorar les relacions amb socis comercials i clients existents.
  4. Visibilitat de Marca: Augmentar la notorietat de la marca TechNova.

Planificació de l'Esdeveniment

Definició d'Objectius i Metes

  • Objectiu Principal: Llançar el TechNova SmartBand amb un esdeveniment impactant.
  • Metes Específiques:
    • Aconseguir una assistència de 200 persones.
    • Generar almenys 100 nous leads.
    • Obtenir cobertura mediàtica en almenys 5 mitjans de comunicació.

Identificació del Públic Objectiu

  • Clients Potencials: Professionals de la salut, esportistes, tecnòlegs.
  • Socis Comercials: Distribuïdors, minoristes, empreses de tecnologia.
  • Mitjans de Comunicació: Periodistes de tecnologia i salut.

Pressupost i Finançament

  • Pressupost Total: 50.000 €
    • Lloguer de l'espai: 15.000 €
    • Catering: 10.000 €
    • Publicitat i promoció: 10.000 €
    • Equipament tècnic: 5.000 €
    • Altres despeses (decoració, personal, etc.): 10.000 €

Selecció de la Data i Lloc de l'Esdeveniment

  • Data: 15 de juny de 2023
  • Lloc: Centre de Convencions de Barcelona

Creació d'un Cronograma d'Activitats

Activitat Data Inici Data Final Responsable
Planificació inicial 01/04/2023 15/04/2023 Equip de màrqueting
Contractació de proveïdors 16/04/2023 30/04/2023 Coordinador d'esdeveniments
Promoció de l'esdeveniment 01/05/2023 14/06/2023 Equip de màrqueting
Muntatge i preparatius 14/06/2023 15/06/2023 Equip tècnic
Execució de l'esdeveniment 15/06/2023 15/06/2023 Tots
Desmuntatge i neteja 16/06/2023 16/06/2023 Equip tècnic
Avaluació i retroalimentació 17/06/2023 30/06/2023 Equip de màrqueting

Organització de l'Esdeveniment

Formació de l'Equip de Treball

  • Coordinador d'Esdeveniments: Responsable general de l'esdeveniment.
  • Equip de Màrqueting: Promoció i comunicació.
  • Equip Tècnic: Muntatge i gestió de l'equipament.
  • Equip de Logística: Coordinació de proveïdors i logística.

Gestió de Proveïdors i Contractistes

  • Catering: Empresa "Delicious Events".
  • Decoració: Empresa "Creative Spaces".
  • Equipament Tècnic: Empresa "Tech Solutions".

Disseny i Decoració de l'Espai

  • Tema: Innovació tecnològica.
  • Elements Decoratius: Pantalles LED, estands interactius, zones de demostració del producte.

Logística i Coordinació

  • Transport: Coordinació del transport de materials i equipament.
  • Acreditacions: Gestió de les acreditacions per als assistents.

Planificació de la Comunicació i Promoció

  • Estratègia de Màrqueting: Campanya en xarxes socials, enviament de newsletters, col·laboració amb influencers.
  • Material Promocional: Flyers, cartells, vídeos promocionals.

Execució de l'Esdeveniment

Muntatge i Preparatius

  • Dia Anterior: Muntatge de l'equipament tècnic, decoració de l'espai, preparació del catering.

Gestió del Dia de l'Esdeveniment

  • Recepció d'Assistents: Acreditació i benvinguda.
  • Presentació del Producte: Discurs del CEO, demostració del TechNova SmartBand.
  • Activitats Interactives: Zones de prova del producte, sessions de preguntes i respostes.

Solució de Problemes en Temps Real

  • Equip de Suport: Equip tècnic i de logística preparat per resoldre qualsevol incidència.

Interacció amb els Assistents

  • Networking: Espais dedicats per a la interacció entre assistents i representants de TechNova.
  • Feedback: Recollida de feedback en temps real a través de qüestionaris digitals.

Avaluació i Retroalimentació

  • Enquestes Post-Esdeveniment: Enviament d'enquestes als assistents per recollir opinions i suggeriments.
  • Reunió de Tancament: Avaluació interna amb l'equip de treball per identificar punts forts i àrees de millora.

Post-Esdeveniment

Desmuntatge i Neteja

  • Desmuntatge: Retirada de l'equipament tècnic i decoració.
  • Neteja: Neteja de l'espai per deixar-lo en les mateixes condicions en què es va trobar.

Anàlisi de Resultats i KPIs

  • Assistència: Nombre total d'assistents.
  • Generació de Leads: Nombre de nous leads generats.
  • Cobertura Mediàtica: Nombre de mencions en mitjans de comunicació.

Informe Final i Documentació

  • Informe: Elaboració d'un informe detallat amb els resultats de l'esdeveniment.
  • Documentació: Arxiu de tota la documentació relacionada amb l'esdeveniment per a futures referències.

Seguiment i Relació amb els Assistents

  • Comunicació Post-Esdeveniment: Enviament de correus electrònics de seguiment als assistents.
  • Relació Continuada: Manteniment de la relació amb els nous leads i socis comercials.

Lliçons Apreses i Millora Contínua

  • Avaluació Interna: Discussió sobre les lliçons apreses i identificació d'àrees de millora.
  • Implementació de Millores: Aplicació de les millores identificades en futurs esdeveniments.

Conclusió

Aquest estudi de cas ha proporcionat una visió detallada de com planificar, organitzar i executar un esdeveniment de màrqueting per al llançament d'un nou producte. Hem vist com definir objectius clars, identificar el públic objectiu, gestionar el pressupost, coordinar proveïdors i contractistes, i assegurar una execució reeixida. A més, hem destacat la importància de l'avaluació post-esdeveniment i la millora contínua per garantir l'èxit en futurs esdeveniments.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats