Introducció

En aquesta secció, explorarem la interfície d'usuari de Unity, que és l'entorn on crearàs i gestionaràs els teus projectes de jocs. Entendre la interfície és crucial per treballar de manera eficient i efectiva en Unity.

Components Principals de la Interfície

La interfície de Unity està composta per diverses finestres i panells que et permeten interactuar amb els teus projectes. A continuació, es descriuen els components principals:

  1. Barra de Menú
  2. Panell de Jerarquia (Hierarchy)
  3. Panell d'Escena (Scene)
  4. Panell de Joc (Game)
  5. Panell d'Inspector (Inspector)
  6. Panell de Projecte (Project)
  7. Panell de Consola (Console)

Barra de Menú

La barra de menú es troba a la part superior de la interfície i conté diverses opcions per gestionar el teu projecte, com ara:

  • File: Crear, obrir i guardar projectes.
  • Edit: Desfer, refer, copiar, enganxar i altres opcions d'edició.
  • Assets: Importar, crear i gestionar actius.
  • GameObject: Crear i gestionar objectes de joc.
  • Component: Afegir components als objectes de joc.
  • Window: Obrir i gestionar finestres i panells.
  • Help: Accedir a la documentació i ajuda de Unity.

Panell de Jerarquia (Hierarchy)

El panell de jerarquia mostra tots els objectes de joc presents en l'escena actual en una estructura d'arbre. Aquí pots:

  • Afegir nous objectes de joc.
  • Organitzar objectes en una jerarquia de pares i fills.
  • Seleccionar objectes per editar-los.

Panell d'Escena (Scene)

El panell d'escena és on construeixes i edites visualment el teu joc. Aquí pots:

  • Moure, rotar i escalar objectes de joc.
  • Visualitzar l'escena des de diferents angles.
  • Utilitzar eines de manipulació per ajustar objectes.

Panell de Joc (Game)

El panell de joc mostra una vista prèvia del teu joc tal com es veurà quan s'executi. Aquí pots:

  • Provar el teu joc en temps real.
  • Ajustar la resolució i aspecte de la vista prèvia.

Panell d'Inspector (Inspector)

El panell d'inspector mostra les propietats i components de l'objecte de joc seleccionat. Aquí pots:

  • Editar propietats com la posició, rotació i escala.
  • Afegir, eliminar i configurar components.

Panell de Projecte (Project)

El panell de projecte mostra tots els actius del teu projecte en una estructura d'arbre. Aquí pots:

  • Organitzar actius en carpetes.
  • Importar nous actius.
  • Crear nous actius com scripts, materials i prefabs.

Panell de Consola (Console)

El panell de consola mostra missatges de depuració, errors i advertències generats pel teu joc. Aquí pots:

  • Veure i gestionar missatges de registre.
  • Depurar problemes en el teu joc.

Exemples Pràctics

Exemple 1: Afegir un Objecte de Joc

  1. Obre el panell de jerarquia.
  2. Fes clic dret dins del panell de jerarquia.
  3. Selecciona 3D Object > Cube.
  4. Observa com el nou objecte apareix en el panell de jerarquia i en el panell d'escena.

Exemple 2: Editar Propietats d'un Objecte

  1. Selecciona el cub que acabes de crear en el panell de jerarquia.
  2. Obre el panell d'inspector.
  3. Canvia la posició del cub ajustant els valors de Transform en el panell d'inspector.
// Exemple de codi per moure un objecte en un script
public class MoveObject : MonoBehaviour
{
    void Update()
    {
        transform.position = new Vector3(0, 1, 0);
    }
}

Exercicis Pràctics

Exercici 1: Crear i Organitzar Objectes

  1. Crea tres objectes de joc: un cub, una esfera i un cilindre.
  2. Organitza'ls en una jerarquia on el cub és el pare de l'esfera i el cilindre.

Exercici 2: Editar Propietats

  1. Selecciona l'esfera i canvia el seu color a vermell utilitzant un material.
  2. Mou el cilindre a una posició de (2, 0, 0).

Solucions

Solució a l'Exercici 1

  1. Crea els objectes de joc com es descriu en l'exemple pràctic.
  2. Arrossega l'esfera i el cilindre sota el cub en el panell de jerarquia per crear la jerarquia.

Solució a l'Exercici 2

  1. Crea un nou material en el panell de projecte i canvia el seu color a vermell.
  2. Assigna el material a l'esfera arrossegant-lo al component Mesh Renderer de l'esfera en el panell d'inspector.
  3. Selecciona el cilindre i ajusta la seva posició en el component Transform del panell d'inspector.

Conclusió

Ara que tens una comprensió bàsica de la interfície de Unity, pots començar a explorar i experimentar amb els diferents components i eines disponibles. Aquesta base et permetrà treballar de manera més eficient en els teus projectes futurs. En el següent tema, aprendrem a crear el teu primer projecte en Unity.

Curs de Unity

Mòdul 1: Introducció a Unity

Mòdul 2: Programació Bàsica en Unity

Mòdul 3: Treballant amb Actius

Mòdul 4: Física i Col·lisions

Mòdul 5: Interfície d'Usuari (UI)

Mòdul 6: Àudio en Unity

Mòdul 7: Programació Avançada

Mòdul 8: Física Avançada i IA

Mòdul 9: Optimització i Rendiment

Mòdul 10: Publicació i Més Enllà

© Copyright 2024. Tots els drets reservats