Objectius del Mòdul

En aquest mòdul, aprendràs els conceptes bàsics de l'àudio en Unity, incloent com importar clips d'àudio, com utilitzar components d'àudio i com controlar l'àudio mitjançant scripts. Al final d'aquest mòdul, seràs capaç d'integrar efectes de so i música en els teus projectes de Unity.

Continguts

  1. Conceptes Bàsics d'Àudio en Unity
  2. Components d'Àudio
  3. Importació de Clips d'Àudio
  4. Reproducció d'Àudio
  5. Control de l'Àudio mitjançant Scripts

  1. Conceptes Bàsics d'Àudio en Unity

Unity proporciona una sèrie d'eines i components per treballar amb àudio. Els conceptes clau inclouen:

  • Clips d'Àudio: Fitxers d'àudio que es poden reproduir en Unity.
  • Fonts d'Àudio (Audio Sources): Components que reprodueixen clips d'àudio.
  • Oients d'Àudio (Audio Listeners): Components que reben l'àudio, normalment associats a la càmera principal.
  • Mixers d'Àudio (Audio Mixers): Eines per controlar i combinar diverses fonts d'àudio.

  1. Components d'Àudio

Font d'Àudio (Audio Source)

El component AudioSource és el que s'utilitza per reproduir clips d'àudio en Unity. Pots afegir aquest component a qualsevol objecte de joc.

Propietats Clau de l'Audio Source:

  • Audio Clip: El clip d'àudio que es reproduirà.
  • Play On Awake: Si està activat, l'àudio es reproduirà automàticament quan l'objecte de joc s'activi.
  • Loop: Si està activat, l'àudio es reproduirà en bucle.
  • Volume: El volum de la reproducció d'àudio.

Oient d'Àudio (Audio Listener)

El component AudioListener és normalment afegit a la càmera principal i actua com el receptor de l'àudio en l'escena.

  1. Importació de Clips d'Àudio

Per importar clips d'àudio a Unity, segueix aquests passos:

  1. Arrossega i Deixa: Arrossega els fitxers d'àudio des del teu sistema de fitxers a la carpeta Assets del teu projecte de Unity.
  2. Configuració del Clip d'Àudio: Selecciona el clip d'àudio importat i ajusta les seves propietats en l'inspector, com el format de compressió i la qualitat.

  1. Reproducció d'Àudio

Reproducció Simple

Per reproduir un clip d'àudio de manera simple, pots afegir un component AudioSource a un objecte de joc i assignar-li un clip d'àudio.

using UnityEngine;

public class SimpleAudioPlayer : MonoBehaviour
{
    public AudioClip audioClip;

    void Start()
    {
        AudioSource audioSource = gameObject.AddComponent<AudioSource>();
        audioSource.clip = audioClip;
        audioSource.Play();
    }
}

Reproducció en Bucle

Per reproduir un clip d'àudio en bucle, activa la propietat Loop del component AudioSource.

audioSource.loop = true;
audioSource.Play();

  1. Control de l'Àudio mitjançant Scripts

Reproducció i Pausa

Pots controlar la reproducció i pausa de l'àudio mitjançant scripts.

using UnityEngine;

public class AudioControl : MonoBehaviour
{
    private AudioSource audioSource;

    void Start()
    {
        audioSource = gameObject.AddComponent<AudioSource>();
        audioSource.clip = audioClip;
    }

    void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.P))
        {
            if (audioSource.isPlaying)
            {
                audioSource.Pause();
            }
            else
            {
                audioSource.Play();
            }
        }
    }
}

Ajust del Volum

Pots ajustar el volum de l'àudio mitjançant la propietat volume del component AudioSource.

audioSource.volume = 0.5f; // Ajusta el volum al 50%

Exercici Pràctic

Objectiu

Crea un objecte de joc que reprodueixi un clip d'àudio quan l'usuari premi la tecla Space i que ajusti el volum amb les tecles Up i Down.

Passos

  1. Crea un nou projecte de Unity.
  2. Importa un clip d'àudio a la carpeta Assets.
  3. Crea un nou script anomenat AudioManager.
  4. Implementa el següent codi en el script AudioManager.
using UnityEngine;

public class AudioManager : MonoBehaviour
{
    public AudioClip audioClip;
    private AudioSource audioSource;

    void Start()
    {
        audioSource = gameObject.AddComponent<AudioSource>();
        audioSource.clip = audioClip;
    }

    void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
        {
            if (audioSource.isPlaying)
            {
                audioSource.Stop();
            }
            else
            {
                audioSource.Play();
            }
        }

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
        {
            audioSource.volume = Mathf.Clamp(audioSource.volume + 0.1f, 0f, 1f);
        }

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.DownArrow))
        {
            audioSource.volume = Mathf.Clamp(audioSource.volume - 0.1f, 0f, 1f);
        }
    }
}
  1. Assigna el script a un objecte de joc en l'escena.
  2. Assigna el clip d'àudio a la propietat audioClip del component AudioManager en l'inspector.

Solució

El codi anterior permetrà que l'usuari reprodueixi o aturi l'àudio amb la tecla Space i ajusti el volum amb les tecles Up i Down.

Conclusió

En aquest tema, has après els conceptes bàsics de l'àudio en Unity, com importar clips d'àudio, utilitzar components d'àudio i controlar l'àudio mitjançant scripts. Ara estàs preparat per integrar efectes de so i música en els teus projectes de Unity. En el següent tema, aprofundirem en la importació i utilització de clips d'àudio.

Curs de Unity

Mòdul 1: Introducció a Unity

Mòdul 2: Programació Bàsica en Unity

Mòdul 3: Treballant amb Actius

Mòdul 4: Física i Col·lisions

Mòdul 5: Interfície d'Usuari (UI)

Mòdul 6: Àudio en Unity

Mòdul 7: Programació Avançada

Mòdul 8: Física Avançada i IA

Mòdul 9: Optimització i Rendiment

Mòdul 10: Publicació i Més Enllà

© Copyright 2024. Tots els drets reservats