Objectius del Mòdul
En aquest mòdul, aprendràs els conceptes bàsics de l'àudio en Unity, incloent com importar clips d'àudio, com utilitzar components d'àudio i com controlar l'àudio mitjançant scripts. Al final d'aquest mòdul, seràs capaç d'integrar efectes de so i música en els teus projectes de Unity.
Continguts
- Conceptes Bàsics d'Àudio en Unity
- Components d'Àudio
- Importació de Clips d'Àudio
- Reproducció d'Àudio
- Control de l'Àudio mitjançant Scripts
- Conceptes Bàsics d'Àudio en Unity
Unity proporciona una sèrie d'eines i components per treballar amb àudio. Els conceptes clau inclouen:
- Clips d'Àudio: Fitxers d'àudio que es poden reproduir en Unity.
- Fonts d'Àudio (Audio Sources): Components que reprodueixen clips d'àudio.
- Oients d'Àudio (Audio Listeners): Components que reben l'àudio, normalment associats a la càmera principal.
- Mixers d'Àudio (Audio Mixers): Eines per controlar i combinar diverses fonts d'àudio.
- Components d'Àudio
Font d'Àudio (Audio Source)
El component AudioSource
és el que s'utilitza per reproduir clips d'àudio en Unity. Pots afegir aquest component a qualsevol objecte de joc.
Propietats Clau de l'Audio Source:
- Audio Clip: El clip d'àudio que es reproduirà.
- Play On Awake: Si està activat, l'àudio es reproduirà automàticament quan l'objecte de joc s'activi.
- Loop: Si està activat, l'àudio es reproduirà en bucle.
- Volume: El volum de la reproducció d'àudio.
Oient d'Àudio (Audio Listener)
El component AudioListener
és normalment afegit a la càmera principal i actua com el receptor de l'àudio en l'escena.
- Importació de Clips d'Àudio
Per importar clips d'àudio a Unity, segueix aquests passos:
- Arrossega i Deixa: Arrossega els fitxers d'àudio des del teu sistema de fitxers a la carpeta
Assets
del teu projecte de Unity. - Configuració del Clip d'Àudio: Selecciona el clip d'àudio importat i ajusta les seves propietats en l'inspector, com el format de compressió i la qualitat.
- Reproducció d'Àudio
Reproducció Simple
Per reproduir un clip d'àudio de manera simple, pots afegir un component AudioSource
a un objecte de joc i assignar-li un clip d'àudio.
using UnityEngine; public class SimpleAudioPlayer : MonoBehaviour { public AudioClip audioClip; void Start() { AudioSource audioSource = gameObject.AddComponent<AudioSource>(); audioSource.clip = audioClip; audioSource.Play(); } }
Reproducció en Bucle
Per reproduir un clip d'àudio en bucle, activa la propietat Loop
del component AudioSource
.
- Control de l'Àudio mitjançant Scripts
Reproducció i Pausa
Pots controlar la reproducció i pausa de l'àudio mitjançant scripts.
using UnityEngine; public class AudioControl : MonoBehaviour { private AudioSource audioSource; void Start() { audioSource = gameObject.AddComponent<AudioSource>(); audioSource.clip = audioClip; } void Update() { if (Input.GetKeyDown(KeyCode.P)) { if (audioSource.isPlaying) { audioSource.Pause(); } else { audioSource.Play(); } } } }
Ajust del Volum
Pots ajustar el volum de l'àudio mitjançant la propietat volume
del component AudioSource
.
Exercici Pràctic
Objectiu
Crea un objecte de joc que reprodueixi un clip d'àudio quan l'usuari premi la tecla Space
i que ajusti el volum amb les tecles Up
i Down
.
Passos
- Crea un nou projecte de Unity.
- Importa un clip d'àudio a la carpeta
Assets
. - Crea un nou script anomenat
AudioManager
. - Implementa el següent codi en el script
AudioManager
.
using UnityEngine; public class AudioManager : MonoBehaviour { public AudioClip audioClip; private AudioSource audioSource; void Start() { audioSource = gameObject.AddComponent<AudioSource>(); audioSource.clip = audioClip; } void Update() { if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space)) { if (audioSource.isPlaying) { audioSource.Stop(); } else { audioSource.Play(); } } if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow)) { audioSource.volume = Mathf.Clamp(audioSource.volume + 0.1f, 0f, 1f); } if (Input.GetKeyDown(KeyCode.DownArrow)) { audioSource.volume = Mathf.Clamp(audioSource.volume - 0.1f, 0f, 1f); } } }
- Assigna el script a un objecte de joc en l'escena.
- Assigna el clip d'àudio a la propietat
audioClip
del componentAudioManager
en l'inspector.
Solució
El codi anterior permetrà que l'usuari reprodueixi o aturi l'àudio amb la tecla Space
i ajusti el volum amb les tecles Up
i Down
.
Conclusió
En aquest tema, has après els conceptes bàsics de l'àudio en Unity, com importar clips d'àudio, utilitzar components d'àudio i controlar l'àudio mitjançant scripts. Ara estàs preparat per integrar efectes de so i música en els teus projectes de Unity. En el següent tema, aprofundirem en la importació i utilització de clips d'àudio.
Curs de Unity
Mòdul 1: Introducció a Unity
- Introducció a Unity i Instal·lació
- Visió General de la Interfície de Unity
- Creant el Teu Primer Projecte
- Objectes de Joc Bàsics i Components
Mòdul 2: Programació Bàsica en Unity
- Introducció a C# per a Unity
- Creant i Adjuntant Scripts
- Entenent MonoBehaviour
- Gestió Bàsica d'Entrades
Mòdul 3: Treballant amb Actius
- Important i Gestionant Actius
- Utilitzant la Botiga d'Actius
- Creant i Utilitzant Prefabs
- Animació Bàsica
Mòdul 4: Física i Col·lisions
- Introducció a la Física de Unity
- Rigidbody i Col·liders
- Detecció Bàsica de Col·lisions
- Utilitzant Materials de Física
Mòdul 5: Interfície d'Usuari (UI)
- Introducció a la UI de Unity
- Creant i Personalitzant Elements de UI
- Gestió d'Esdeveniments de UI
- Creant Menús i HUDs
Mòdul 6: Àudio en Unity
- Introducció a l'Àudio en Unity
- Important i Utilitzant Clips d'Àudio
- Programació Bàsica d'Àudio
- Àudio 3D i So Espacial
Mòdul 7: Programació Avançada
- Conceptes Avançats de C# per a Unity
- Coroutines i Programació Asíncrona
- Objectes Scriptables
- Editors Personalitzats i Gizmos
Mòdul 8: Física Avançada i IA
- Tècniques Avançades de Física
- Pathfinding i Navegació
- Programació Bàsica d'IA
- Màquines d'Estats i Arbres de Comportament
Mòdul 9: Optimització i Rendiment
- Tècniques de Perfilat i Optimització
- Gestió de Memòria
- Reduint Draw Calls
- Optimitzant Física i Col·lisions