Introducció

En aquest tema, aprendrem els conceptes bàsics de l'animació en Unity. L'animació és una part fonamental del desenvolupament de jocs, ja que permet donar vida als personatges i objectes del joc. Veurem com crear animacions senzilles, com utilitzar l'Animator Controller i com aplicar aquestes animacions als nostres objectes de joc.

Objectius

  • Entendre els conceptes bàsics de l'animació en Unity.
  • Aprendre a crear animacions utilitzant l'Animation Window.
  • Configurar i utilitzar l'Animator Controller.
  • Aplicar animacions a objectes de joc.

Conceptes Clau

  1. Animation Window: Una eina de Unity que permet crear i editar animacions.
  2. Animator Controller: Un component que controla quina animació s'està reproduint en un objecte de joc.
  3. Clips d'Animació: Seqüències d'animació que es poden aplicar a objectes de joc.
  4. Transicions: Canvis entre diferents clips d'animació.

Creant una Animació

Pas 1: Preparar l'Escena

  1. Crear un nou projecte: Obre Unity i crea un nou projecte 3D.
  2. Afegir un objecte de joc: Afegeix un objecte de joc a l'escena, com ara un cub (GameObject > 3D Object > Cube).

Pas 2: Obrir l'Animation Window

  1. Obrir l'Animation Window: Ves a Window > Animation > Animation per obrir l'Animation Window.
  2. Seleccionar l'objecte de joc: Selecciona el cub que has afegit a l'escena.

Pas 3: Crear un Clip d'Animació

  1. Crear un nou clip d'animació: A l'Animation Window, fes clic a Create i guarda el clip d'animació amb un nom com ara CubeAnimation.
  2. Afegir fotogrames clau: Mou el cursor de temps a diferents punts de la línia de temps i ajusta les propietats del cub (com la posició, rotació o escala) per crear fotogrames clau.
// Exemple de codi per canviar la posició del cub en un script
void Update()
{
    transform.position = new Vector3(Mathf.PingPong(Time.time, 3), transform.position.y, transform.position.z);
}

Pas 4: Configurar l'Animator Controller

  1. Crear un Animator Controller: Ves a Assets > Create > Animator Controller i anomena'l CubeAnimator.
  2. Assignar l'Animator Controller: Selecciona el cub a l'escena i, a l'Inspector, afegeix un component Animator. Assigna l'Animator Controller que acabes de crear.
  3. Afegir el clip d'animació: Obre l'Animator Controller i arrossega el clip d'animació CubeAnimation a l'Animator.

Pas 5: Crear Transicions

  1. Afegir transicions: A l'Animator, crea transicions entre diferents estats d'animació si tens més d'un clip d'animació.
  2. Configurar les transicions: Ajusta les condicions de les transicions segons sigui necessari.

Exercici Pràctic

Objectiu

Crear una animació per a un objecte de joc que canviï de color i es mogui d'un costat a l'altre de l'escena.

Passos

  1. Crear un nou projecte i afegir un objecte de joc.
  2. Obrir l'Animation Window i crear un nou clip d'animació.
  3. Afegir fotogrames clau per canviar la posició i el color de l'objecte.
  4. Crear un Animator Controller i assignar-lo a l'objecte de joc.
  5. Afegir el clip d'animació a l'Animator Controller.

Solució

// Exemple de codi per canviar el color del cub en un script
void Update()
{
    Renderer renderer = GetComponent<Renderer>();
    float lerp = Mathf.PingPong(Time.time, 1);
    renderer.material.color = Color.Lerp(Color.red, Color.blue, lerp);
}

Errors Comuns i Consells

  • No veure l'animació: Assegura't que l'Animator Controller està assignat correctament a l'objecte de joc.
  • Animacions abruptes: Utilitza transicions suaus per evitar canvis bruscos entre animacions.
  • Fotogrames clau incorrectes: Revisa els fotogrames clau a l'Animation Window per assegurar-te que les propietats estan configurades correctament.

Resum

En aquest tema, hem après a crear animacions bàsiques en Unity utilitzant l'Animation Window i l'Animator Controller. Hem vist com crear clips d'animació, configurar transicions i aplicar aquestes animacions als nostres objectes de joc. Amb aquests coneixements, estem preparats per crear animacions més complexes i donar vida als nostres jocs.

Pròxim Tema: Introducció a la Física de Unity

Curs de Unity

Mòdul 1: Introducció a Unity

Mòdul 2: Programació Bàsica en Unity

Mòdul 3: Treballant amb Actius

Mòdul 4: Física i Col·lisions

Mòdul 5: Interfície d'Usuari (UI)

Mòdul 6: Àudio en Unity

Mòdul 7: Programació Avançada

Mòdul 8: Física Avançada i IA

Mòdul 9: Optimització i Rendiment

Mòdul 10: Publicació i Més Enllà

© Copyright 2024. Tots els drets reservats