En aquest tema, aprendrem com construir i publicar el teu joc creat amb Unity. Aquest procés inclou la configuració del projecte per a diferents plataformes, l'optimització del joc per a la seva distribució i la publicació en diverses botigues de jocs.

  1. Configuració del Projecte per a la Construcció

1.1. Configuració de la Plataforma

Unity permet construir jocs per a diverses plataformes com Windows, macOS, Android, iOS, i moltes més. Per configurar la plataforma de construcció:

  1. Obre el menú "File" i selecciona "Build Settings".
  2. Selecciona la plataforma desitjada a la llista de plataformes disponibles.
  3. Fes clic a "Switch Platform" per canviar la plataforma del projecte.

1.2. Configuració de les Escenes

És important definir quines escenes s'inclouran en la construcció del joc:

  1. A la finestra "Build Settings", assegura't que les escenes que vols incloure estiguin llistades a la secció "Scenes In Build".
  2. Afegeix o elimina escenes utilitzant els botons "Add Open Scenes" o "Remove".

1.3. Configuració de la Qualitat

Unity permet ajustar la qualitat del joc per optimitzar el rendiment en diferents dispositius:

  1. Obre el menú "Edit" i selecciona "Project Settings".
  2. Selecciona "Quality" a la llista de configuracions.
  3. Configura els nivells de qualitat segons les necessitats del teu joc i la plataforma de destinació.

  1. Construcció del Joc

2.1. Opcions de Construcció

Abans de construir el joc, és important revisar les opcions de construcció:

  1. A la finestra "Build Settings", fes clic a "Player Settings".
  2. Configura les opcions de jugador com el nom del producte, la companyia, la icona, etc.
  3. Configura les opcions específiques de la plataforma com la resolució, el mode de pantalla, etc.

2.2. Construcció del Joc

Un cop configurades les opcions, pots procedir a construir el joc:

  1. A la finestra "Build Settings", fes clic a "Build".
  2. Selecciona la ubicació on vols guardar els fitxers de construcció.
  3. Espera que Unity completi el procés de construcció.

  1. Publicació del Joc

3.1. Publicació en Windows i macOS

Per publicar el teu joc en Windows o macOS:

  1. Crea un instal·lador utilitzant eines com Inno Setup (Windows) o Packages (macOS).
  2. Distribueix el fitxer executable a través de la teva pàgina web, botigues de jocs com Steam, o altres plataformes de distribució.

3.2. Publicació en Android

Per publicar el teu joc en Android:

  1. Obre el menú "File" i selecciona "Build Settings".
  2. Selecciona "Android" com a plataforma i fes clic a "Switch Platform".
  3. Configura les opcions d'Android a "Player Settings".
  4. Fes clic a "Build" per crear l'APK.
  5. Carrega l'APK a Google Play Store seguint les instruccions de la consola de desenvolupadors de Google.

3.3. Publicació en iOS

Per publicar el teu joc en iOS:

  1. Obre el menú "File" i selecciona "Build Settings".
  2. Selecciona "iOS" com a plataforma i fes clic a "Switch Platform".
  3. Configura les opcions d'iOS a "Player Settings".
  4. Fes clic a "Build" per crear el projecte Xcode.
  5. Obre el projecte en Xcode i segueix les instruccions per compilar i carregar l'aplicació a l'App Store.

  1. Consells Addicionals

4.1. Optimització del Joc

Abans de publicar el teu joc, assegura't d'optimitzar-lo per a un millor rendiment:

  • Redueix la mida dels actius comprimit imatges, àudios i altres recursos.
  • Utilitza nivells de detall (LOD) per a models 3D.
  • Implementa tècniques de culling per reduir el nombre d'objectes renderitzats.

4.2. Proves i Feedback

Abans de la publicació final, és crucial realitzar proves exhaustives:

  • Prova el joc en diferents dispositius per assegurar-te que funciona correctament en tots ells.
  • Recull feedback dels jugadors per identificar i corregir errors o millorar l'experiència de joc.

Resum

En aquest tema, hem après com configurar, construir i publicar el teu joc creat amb Unity. Hem cobert la configuració del projecte per a diferents plataformes, la construcció del joc i la publicació en diverses botigues de jocs. També hem proporcionat consells addicionals per optimitzar el joc i assegurar-ne la qualitat abans de la publicació. Amb aquests coneixements, estàs preparat per portar el teu joc al món i compartir-lo amb els jugadors.

Curs de Unity

Mòdul 1: Introducció a Unity

Mòdul 2: Programació Bàsica en Unity

Mòdul 3: Treballant amb Actius

Mòdul 4: Física i Col·lisions

Mòdul 5: Interfície d'Usuari (UI)

Mòdul 6: Àudio en Unity

Mòdul 7: Programació Avançada

Mòdul 8: Física Avançada i IA

Mòdul 9: Optimització i Rendiment

Mòdul 10: Publicació i Més Enllà

© Copyright 2024. Tots els drets reservats