En aquest tema, aprendrem com construir i publicar el teu joc creat amb Unity. Aquest procés inclou la configuració del projecte per a diferents plataformes, l'optimització del joc per a la seva distribució i la publicació en diverses botigues de jocs.
- Configuració del Projecte per a la Construcció
1.1. Configuració de la Plataforma
Unity permet construir jocs per a diverses plataformes com Windows, macOS, Android, iOS, i moltes més. Per configurar la plataforma de construcció:
- Obre el menú "File" i selecciona "Build Settings".
- Selecciona la plataforma desitjada a la llista de plataformes disponibles.
- Fes clic a "Switch Platform" per canviar la plataforma del projecte.
1.2. Configuració de les Escenes
És important definir quines escenes s'inclouran en la construcció del joc:
- A la finestra "Build Settings", assegura't que les escenes que vols incloure estiguin llistades a la secció "Scenes In Build".
- Afegeix o elimina escenes utilitzant els botons "Add Open Scenes" o "Remove".
1.3. Configuració de la Qualitat
Unity permet ajustar la qualitat del joc per optimitzar el rendiment en diferents dispositius:
- Obre el menú "Edit" i selecciona "Project Settings".
- Selecciona "Quality" a la llista de configuracions.
- Configura els nivells de qualitat segons les necessitats del teu joc i la plataforma de destinació.
- Construcció del Joc
2.1. Opcions de Construcció
Abans de construir el joc, és important revisar les opcions de construcció:
- A la finestra "Build Settings", fes clic a "Player Settings".
- Configura les opcions de jugador com el nom del producte, la companyia, la icona, etc.
- Configura les opcions específiques de la plataforma com la resolució, el mode de pantalla, etc.
2.2. Construcció del Joc
Un cop configurades les opcions, pots procedir a construir el joc:
- A la finestra "Build Settings", fes clic a "Build".
- Selecciona la ubicació on vols guardar els fitxers de construcció.
- Espera que Unity completi el procés de construcció.
- Publicació del Joc
3.1. Publicació en Windows i macOS
Per publicar el teu joc en Windows o macOS:
- Crea un instal·lador utilitzant eines com Inno Setup (Windows) o Packages (macOS).
- Distribueix el fitxer executable a través de la teva pàgina web, botigues de jocs com Steam, o altres plataformes de distribució.
3.2. Publicació en Android
Per publicar el teu joc en Android:
- Obre el menú "File" i selecciona "Build Settings".
- Selecciona "Android" com a plataforma i fes clic a "Switch Platform".
- Configura les opcions d'Android a "Player Settings".
- Fes clic a "Build" per crear l'APK.
- Carrega l'APK a Google Play Store seguint les instruccions de la consola de desenvolupadors de Google.
3.3. Publicació en iOS
Per publicar el teu joc en iOS:
- Obre el menú "File" i selecciona "Build Settings".
- Selecciona "iOS" com a plataforma i fes clic a "Switch Platform".
- Configura les opcions d'iOS a "Player Settings".
- Fes clic a "Build" per crear el projecte Xcode.
- Obre el projecte en Xcode i segueix les instruccions per compilar i carregar l'aplicació a l'App Store.
- Consells Addicionals
4.1. Optimització del Joc
Abans de publicar el teu joc, assegura't d'optimitzar-lo per a un millor rendiment:
- Redueix la mida dels actius comprimit imatges, àudios i altres recursos.
- Utilitza nivells de detall (LOD) per a models 3D.
- Implementa tècniques de culling per reduir el nombre d'objectes renderitzats.
4.2. Proves i Feedback
Abans de la publicació final, és crucial realitzar proves exhaustives:
- Prova el joc en diferents dispositius per assegurar-te que funciona correctament en tots ells.
- Recull feedback dels jugadors per identificar i corregir errors o millorar l'experiència de joc.
Resum
En aquest tema, hem après com configurar, construir i publicar el teu joc creat amb Unity. Hem cobert la configuració del projecte per a diferents plataformes, la construcció del joc i la publicació en diverses botigues de jocs. També hem proporcionat consells addicionals per optimitzar el joc i assegurar-ne la qualitat abans de la publicació. Amb aquests coneixements, estàs preparat per portar el teu joc al món i compartir-lo amb els jugadors.
Curs de Unity
Mòdul 1: Introducció a Unity
- Introducció a Unity i Instal·lació
- Visió General de la Interfície de Unity
- Creant el Teu Primer Projecte
- Objectes de Joc Bàsics i Components
Mòdul 2: Programació Bàsica en Unity
- Introducció a C# per a Unity
- Creant i Adjuntant Scripts
- Entenent MonoBehaviour
- Gestió Bàsica d'Entrades
Mòdul 3: Treballant amb Actius
- Important i Gestionant Actius
- Utilitzant la Botiga d'Actius
- Creant i Utilitzant Prefabs
- Animació Bàsica
Mòdul 4: Física i Col·lisions
- Introducció a la Física de Unity
- Rigidbody i Col·liders
- Detecció Bàsica de Col·lisions
- Utilitzant Materials de Física
Mòdul 5: Interfície d'Usuari (UI)
- Introducció a la UI de Unity
- Creant i Personalitzant Elements de UI
- Gestió d'Esdeveniments de UI
- Creant Menús i HUDs
Mòdul 6: Àudio en Unity
- Introducció a l'Àudio en Unity
- Important i Utilitzant Clips d'Àudio
- Programació Bàsica d'Àudio
- Àudio 3D i So Espacial
Mòdul 7: Programació Avançada
- Conceptes Avançats de C# per a Unity
- Coroutines i Programació Asíncrona
- Objectes Scriptables
- Editors Personalitzats i Gizmos
Mòdul 8: Física Avançada i IA
- Tècniques Avançades de Física
- Pathfinding i Navegació
- Programació Bàsica d'IA
- Màquines d'Estats i Arbres de Comportament
Mòdul 9: Optimització i Rendiment
- Tècniques de Perfilat i Optimització
- Gestió de Memòria
- Reduint Draw Calls
- Optimitzant Física i Col·lisions