En aquest tema, explorarem els diferents serveis que Unity ofereix per millorar el desenvolupament, la publicació i la gestió dels teus jocs. Aquests serveis poden ajudar-te a integrar funcionalitats com analítiques, publicitat, compres dins de l'aplicació, i molt més.
- Introducció als Serveis de Unity
Unity proporciona una sèrie de serveis que poden ser integrats fàcilment en els teus projectes. Alguns dels serveis més utilitzats són:
- Unity Analytics: Per obtenir informació detallada sobre el comportament dels jugadors.
- Unity Ads: Per integrar publicitat en el teu joc.
- Unity In-App Purchases (IAP): Per gestionar compres dins de l'aplicació.
- Unity Cloud Build: Per automatitzar la construcció del teu joc en diferents plataformes.
- Unity Multiplayer: Per afegir funcionalitats multijugador al teu joc.
- Configurant els Serveis de Unity
2.1. Activant els Serveis de Unity
- Obre el teu projecte a Unity.
- Fes clic a la pestanya "Services" a la part superior de la interfície.
- Inicia sessió amb el teu compte de Unity.
- Selecciona el projecte al qual vols afegir serveis o crea un de nou.
- Activa els serveis que necessites des de la pestanya "Services".
2.2. Configurant Unity Analytics
Unity Analytics et permet recollir dades sobre com els jugadors interactuen amb el teu joc. Per configurar Unity Analytics:
- Activa Unity Analytics des de la pestanya "Services".
- Configura els esdeveniments personalitzats que vols seguir. Això es fa mitjançant scripts de C#.
using UnityEngine; using UnityEngine.Analytics; using System.Collections.Generic; public class AnalyticsExample : MonoBehaviour { void Start() { // Enviar un esdeveniment personalitzat Analytics.CustomEvent("gameStart", new Dictionary<string, object> { { "level", 1 }, { "difficulty", "normal" } }); } }
2.3. Configurant Unity Ads
Unity Ads et permet monetitzar el teu joc mostrant anuncis als jugadors. Per configurar Unity Ads:
- Activa Unity Ads des de la pestanya "Services".
- Configura els espais publicitaris (ad placements) des del tauler de control de Unity Ads.
- Implementa els anuncis en el teu joc mitjançant scripts de C#.
using UnityEngine; using UnityEngine.Advertisements; public class AdsExample : MonoBehaviour { void Start() { // Inicialitzar Unity Ads Advertisement.Initialize("your_game_id", true); } public void ShowAd() { if (Advertisement.IsReady()) { Advertisement.Show(); } } }
2.4. Configurant Unity In-App Purchases (IAP)
Unity IAP et permet gestionar compres dins de l'aplicació. Per configurar Unity IAP:
- Activa Unity IAP des de la pestanya "Services".
- Configura els productes que vols vendre des del tauler de control de Unity IAP.
- Implementa les compres en el teu joc mitjançant scripts de C#.
using UnityEngine; using UnityEngine.Purchasing; public class IAPExample : MonoBehaviour, IStoreListener { private IStoreController storeController; void Start() { var builder = ConfigurationBuilder.Instance(StandardPurchasingModule.Instance()); builder.AddProduct("product_id", ProductType.Consumable); UnityPurchasing.Initialize(this, builder); } public void OnInitialized(IStoreController controller, IExtensionProvider extensions) { storeController = controller; } public void OnInitializeFailed(InitializationFailureReason error) { Debug.LogError("IAP Initialization Failed: " + error); } public void BuyProduct() { storeController.InitiatePurchase("product_id"); } public void OnPurchaseFailed(Product product, PurchaseFailureReason failureReason) { Debug.LogError("Purchase Failed: " + failureReason); } public PurchaseProcessingResult ProcessPurchase(PurchaseEventArgs args) { Debug.Log("Purchase Successful: " + args.purchasedProduct.definition.id); return PurchaseProcessingResult.Complete; } }
- Exercicis Pràctics
Exercici 1: Configura Unity Analytics
- Activa Unity Analytics en el teu projecte.
- Implementa un esdeveniment personalitzat que es registri quan el jugador comenci un nou nivell.
Exercici 2: Implementa Unity Ads
- Activa Unity Ads en el teu projecte.
- Implementa un botó que mostri un anunci quan es faci clic.
Exercici 3: Configura Unity IAP
- Activa Unity IAP en el teu projecte.
- Configura un producte consumible i implementa la seva compra dins del joc.
- Resum
En aquest tema, hem après a utilitzar diversos serveis de Unity per millorar el desenvolupament i la gestió dels nostres jocs. Hem vist com configurar Unity Analytics, Unity Ads i Unity IAP, i hem implementat exemples pràctics per a cada servei. Aquests serveis poden proporcionar-te informació valuosa sobre els teus jugadors, ajudar-te a monetitzar el teu joc i gestionar compres dins de l'aplicació de manera eficient.
Amb aquests coneixements, estàs preparat per integrar serveis de Unity en els teus projectes i portar el teu joc al següent nivell.
Curs de Unity
Mòdul 1: Introducció a Unity
- Introducció a Unity i Instal·lació
- Visió General de la Interfície de Unity
- Creant el Teu Primer Projecte
- Objectes de Joc Bàsics i Components
Mòdul 2: Programació Bàsica en Unity
- Introducció a C# per a Unity
- Creant i Adjuntant Scripts
- Entenent MonoBehaviour
- Gestió Bàsica d'Entrades
Mòdul 3: Treballant amb Actius
- Important i Gestionant Actius
- Utilitzant la Botiga d'Actius
- Creant i Utilitzant Prefabs
- Animació Bàsica
Mòdul 4: Física i Col·lisions
- Introducció a la Física de Unity
- Rigidbody i Col·liders
- Detecció Bàsica de Col·lisions
- Utilitzant Materials de Física
Mòdul 5: Interfície d'Usuari (UI)
- Introducció a la UI de Unity
- Creant i Personalitzant Elements de UI
- Gestió d'Esdeveniments de UI
- Creant Menús i HUDs
Mòdul 6: Àudio en Unity
- Introducció a l'Àudio en Unity
- Important i Utilitzant Clips d'Àudio
- Programació Bàsica d'Àudio
- Àudio 3D i So Espacial
Mòdul 7: Programació Avançada
- Conceptes Avançats de C# per a Unity
- Coroutines i Programació Asíncrona
- Objectes Scriptables
- Editors Personalitzats i Gizmos
Mòdul 8: Física Avançada i IA
- Tècniques Avançades de Física
- Pathfinding i Navegació
- Programació Bàsica d'IA
- Màquines d'Estats i Arbres de Comportament
Mòdul 9: Optimització i Rendiment
- Tècniques de Perfilat i Optimització
- Gestió de Memòria
- Reduint Draw Calls
- Optimitzant Física i Col·lisions