En aquest tema, aprendrem com importar clips d'àudio a Unity i com utilitzar-los en els nostres projectes. Els clips d'àudio són essencials per afegir efectes de so, música de fons i altres elements auditius que milloren l'experiència del jugador.

  1. Importació de Clips d'Àudio

Passos per Importar Clips d'Àudio:

  1. Preparar els Arxius d'Àudio:

    • Assegura't que els arxius d'àudio estiguin en un format compatible amb Unity, com ara WAV, MP3, OGG, etc.
  2. Importar els Arxius a Unity:

    • Arrossega els arxius d'àudio des del teu sistema de fitxers a la carpeta Assets del teu projecte de Unity.
    • Alternativament, pots fer clic dret a la carpeta Assets dins de Unity, seleccionar Import New Asset... i triar els arxius d'àudio.

Configuració dels Clips d'Àudio:

Un cop importats, pots configurar els clips d'àudio per optimitzar el seu ús en el joc.

  • Compression Format: Tria el format de compressió adequat per equilibrar la qualitat de l'àudio i la mida del fitxer.
  • Load Type: Defineix com es carregarà l'àudio (Decompress on Load, Compressed in Memory, Streaming).
  • Preload Audio Data: Decideix si l'àudio es carregarà a la memòria en iniciar el joc.

  1. Utilització de Clips d'Àudio

Afegir un Clip d'Àudio a un Objecte de Joc:

  1. Crear un Objecte de Joc:

    • Pots crear un nou objecte de joc o utilitzar un existent.
  2. Afegir un Component AudioSource:

    • Selecciona l'objecte de joc i fes clic a Add Component.
    • Cerca AudioSource i afegeix-lo a l'objecte de joc.
  3. Assignar el Clip d'Àudio:

    • A l'inspector de l'objecte de joc, trobaràs el component AudioSource.
    • Arrossega el clip d'àudio des de la carpeta Assets fins al camp AudioClip del component AudioSource.

Controlar la Reproducció d'Àudio amb Scripts:

Pots controlar la reproducció d'àudio mitjançant scripts en C#. Aquí tens un exemple bàsic:

using UnityEngine;

public class AudioManager : MonoBehaviour
{
    public AudioSource audioSource;
    public AudioClip clip;

    void Start()
    {
        // Assignar el clip d'àudio a l'AudioSource
        audioSource.clip = clip;
    }

    void Update()
    {
        // Reproduir l'àudio quan es prem la tecla espai
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
        {
            audioSource.Play();
        }

        // Aturar l'àudio quan es prem la tecla S
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.S))
        {
            audioSource.Stop();
        }
    }
}

Explicació del Codi:

  • Declaració de Variables:

    • audioSource: Referència al component AudioSource.
    • clip: Referència al clip d'àudio que es reproduirà.
  • Start():

    • Assigna el clip d'àudio al component AudioSource en iniciar el joc.
  • Update():

    • Reprodueix l'àudio quan es prem la tecla espai.
    • Atura l'àudio quan es prem la tecla S.

Exercicis Pràctics

Exercici 1: Importar i Reproduir un Clip d'Àudio

  1. Importa un clip d'àudio al teu projecte de Unity.
  2. Crea un nou objecte de joc i afegeix-li un component AudioSource.
  3. Assigna el clip d'àudio al component AudioSource.
  4. Escriu un script que reprodueixi l'àudio quan es prem la tecla espai.

Solució de l'Exercici 1:

using UnityEngine;

public class PlayAudioOnSpace : MonoBehaviour
{
    public AudioSource audioSource;

    void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
        {
            audioSource.Play();
        }
    }
}

Exercici 2: Controlar el Volum de l'Àudio

  1. Afegeix un control de volum al script anterior.
  2. Utilitza les tecles de fletxa amunt i avall per augmentar i disminuir el volum.

Solució de l'Exercici 2:

using UnityEngine;

public class ControlAudioVolume : MonoBehaviour
{
    public AudioSource audioSource;

    void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
        {
            audioSource.Play();
        }

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
        {
            audioSource.volume += 0.1f;
        }

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.DownArrow))
        {
            audioSource.volume -= 0.1f;
        }
    }
}

Conclusió

En aquest tema, hem après com importar clips d'àudio a Unity i com utilitzar-los en els nostres projectes. Hem vist com afegir un component AudioSource a un objecte de joc, assignar-li un clip d'àudio i controlar la reproducció d'àudio mitjançant scripts. A més, hem practicat amb exercicis per reforçar els conceptes apresos. En el proper tema, explorarem la programació bàsica d'àudio per afegir més funcionalitats als nostres projectes.

Curs de Unity

Mòdul 1: Introducció a Unity

Mòdul 2: Programació Bàsica en Unity

Mòdul 3: Treballant amb Actius

Mòdul 4: Física i Col·lisions

Mòdul 5: Interfície d'Usuari (UI)

Mòdul 6: Àudio en Unity

Mòdul 7: Programació Avançada

Mòdul 8: Física Avançada i IA

Mòdul 9: Optimització i Rendiment

Mòdul 10: Publicació i Més Enllà

© Copyright 2024. Tots els drets reservats