En aquest tema, aprendrem com importar clips d'àudio a Unity i com utilitzar-los en els nostres projectes. Els clips d'àudio són essencials per afegir efectes de so, música de fons i altres elements auditius que milloren l'experiència del jugador.
- Importació de Clips d'Àudio
Passos per Importar Clips d'Àudio:
-
Preparar els Arxius d'Àudio:
- Assegura't que els arxius d'àudio estiguin en un format compatible amb Unity, com ara WAV, MP3, OGG, etc.
-
Importar els Arxius a Unity:
- Arrossega els arxius d'àudio des del teu sistema de fitxers a la carpeta
Assets
del teu projecte de Unity. - Alternativament, pots fer clic dret a la carpeta
Assets
dins de Unity, seleccionarImport New Asset...
i triar els arxius d'àudio.
- Arrossega els arxius d'àudio des del teu sistema de fitxers a la carpeta
Configuració dels Clips d'Àudio:
Un cop importats, pots configurar els clips d'àudio per optimitzar el seu ús en el joc.
- Compression Format: Tria el format de compressió adequat per equilibrar la qualitat de l'àudio i la mida del fitxer.
- Load Type: Defineix com es carregarà l'àudio (Decompress on Load, Compressed in Memory, Streaming).
- Preload Audio Data: Decideix si l'àudio es carregarà a la memòria en iniciar el joc.
- Utilització de Clips d'Àudio
Afegir un Clip d'Àudio a un Objecte de Joc:
-
Crear un Objecte de Joc:
- Pots crear un nou objecte de joc o utilitzar un existent.
-
Afegir un Component
AudioSource
:- Selecciona l'objecte de joc i fes clic a
Add Component
. - Cerca
AudioSource
i afegeix-lo a l'objecte de joc.
- Selecciona l'objecte de joc i fes clic a
-
Assignar el Clip d'Àudio:
- A l'inspector de l'objecte de joc, trobaràs el component
AudioSource
. - Arrossega el clip d'àudio des de la carpeta
Assets
fins al campAudioClip
del componentAudioSource
.
- A l'inspector de l'objecte de joc, trobaràs el component
Controlar la Reproducció d'Àudio amb Scripts:
Pots controlar la reproducció d'àudio mitjançant scripts en C#. Aquí tens un exemple bàsic:
using UnityEngine; public class AudioManager : MonoBehaviour { public AudioSource audioSource; public AudioClip clip; void Start() { // Assignar el clip d'àudio a l'AudioSource audioSource.clip = clip; } void Update() { // Reproduir l'àudio quan es prem la tecla espai if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space)) { audioSource.Play(); } // Aturar l'àudio quan es prem la tecla S if (Input.GetKeyDown(KeyCode.S)) { audioSource.Stop(); } } }
Explicació del Codi:
-
Declaració de Variables:
audioSource
: Referència al componentAudioSource
.clip
: Referència al clip d'àudio que es reproduirà.
-
Start():
- Assigna el clip d'àudio al component
AudioSource
en iniciar el joc.
- Assigna el clip d'àudio al component
-
Update():
- Reprodueix l'àudio quan es prem la tecla espai.
- Atura l'àudio quan es prem la tecla S.
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Importar i Reproduir un Clip d'Àudio
- Importa un clip d'àudio al teu projecte de Unity.
- Crea un nou objecte de joc i afegeix-li un component
AudioSource
. - Assigna el clip d'àudio al component
AudioSource
. - Escriu un script que reprodueixi l'àudio quan es prem la tecla espai.
Solució de l'Exercici 1:
using UnityEngine; public class PlayAudioOnSpace : MonoBehaviour { public AudioSource audioSource; void Update() { if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space)) { audioSource.Play(); } } }
Exercici 2: Controlar el Volum de l'Àudio
- Afegeix un control de volum al script anterior.
- Utilitza les tecles de fletxa amunt i avall per augmentar i disminuir el volum.
Solució de l'Exercici 2:
using UnityEngine; public class ControlAudioVolume : MonoBehaviour { public AudioSource audioSource; void Update() { if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space)) { audioSource.Play(); } if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow)) { audioSource.volume += 0.1f; } if (Input.GetKeyDown(KeyCode.DownArrow)) { audioSource.volume -= 0.1f; } } }
Conclusió
En aquest tema, hem après com importar clips d'àudio a Unity i com utilitzar-los en els nostres projectes. Hem vist com afegir un component AudioSource
a un objecte de joc, assignar-li un clip d'àudio i controlar la reproducció d'àudio mitjançant scripts. A més, hem practicat amb exercicis per reforçar els conceptes apresos. En el proper tema, explorarem la programació bàsica d'àudio per afegir més funcionalitats als nostres projectes.
Curs de Unity
Mòdul 1: Introducció a Unity
- Introducció a Unity i Instal·lació
- Visió General de la Interfície de Unity
- Creant el Teu Primer Projecte
- Objectes de Joc Bàsics i Components
Mòdul 2: Programació Bàsica en Unity
- Introducció a C# per a Unity
- Creant i Adjuntant Scripts
- Entenent MonoBehaviour
- Gestió Bàsica d'Entrades
Mòdul 3: Treballant amb Actius
- Important i Gestionant Actius
- Utilitzant la Botiga d'Actius
- Creant i Utilitzant Prefabs
- Animació Bàsica
Mòdul 4: Física i Col·lisions
- Introducció a la Física de Unity
- Rigidbody i Col·liders
- Detecció Bàsica de Col·lisions
- Utilitzant Materials de Física
Mòdul 5: Interfície d'Usuari (UI)
- Introducció a la UI de Unity
- Creant i Personalitzant Elements de UI
- Gestió d'Esdeveniments de UI
- Creant Menús i HUDs
Mòdul 6: Àudio en Unity
- Introducció a l'Àudio en Unity
- Important i Utilitzant Clips d'Àudio
- Programació Bàsica d'Àudio
- Àudio 3D i So Espacial
Mòdul 7: Programació Avançada
- Conceptes Avançats de C# per a Unity
- Coroutines i Programació Asíncrona
- Objectes Scriptables
- Editors Personalitzats i Gizmos
Mòdul 8: Física Avançada i IA
- Tècniques Avançades de Física
- Pathfinding i Navegació
- Programació Bàsica d'IA
- Màquines d'Estats i Arbres de Comportament
Mòdul 9: Optimització i Rendiment
- Tècniques de Perfilat i Optimització
- Gestió de Memòria
- Reduint Draw Calls
- Optimitzant Física i Col·lisions