En aquest tema, aprendrem com importar i gestionar actius dins de Unity. Els actius són elements essencials per a la creació de jocs, ja que inclouen models 3D, textures, àudio, scripts i altres recursos necessaris per construir el teu projecte. A continuació, desglossarem els passos per importar i gestionar aquests actius de manera eficient.

  1. Introducció als Actius

Què són els Actius?

Els actius són qualsevol tipus de fitxer que pots utilitzar en el teu projecte de Unity. Aquests poden incloure:

  • Models 3D: Formats com .fbx, .obj, etc.
  • Textures i Imatges: Formats com .png, .jpg, etc.
  • Clips d'Àudio: Formats com .mp3, .wav, etc.
  • Scripts: Fitxers de codi C#.
  • Animacions: Fitxers d'animació.
  • Materials: Definicions de superfícies per a models 3D.

  1. Importació d'Actius

Passos per Importar Actius

  1. Arrossegar i Deixar: Pots arrossegar fitxers directament des del teu explorador de fitxers al panell de Project de Unity.
  2. Menú d'Importació: Utilitza el menú Assets > Import New Asset... per seleccionar i importar fitxers des del teu sistema de fitxers.

Exemple Pràctic

1. Obre Unity i el teu projecte.
2. Arrossega un fitxer .png des del teu explorador de fitxers al panell de Project.
3. Observa com el fitxer apareix a la carpeta seleccionada dins del panell de Project.

Configuració d'Actius Importats

Després d'importar un actiu, pots configurar les seves propietats des del panell d'Inspector. Per exemple, per a una textura:

  • Texture Type: Defineix el tipus de textura (2D, Sprite, etc.).
  • Wrap Mode: Defineix com es repeteix la textura (Repeat, Clamp, etc.).
  • Filter Mode: Defineix com es filtra la textura (Point, Bilinear, Trilinear).

  1. Organització d'Actius

Bones Pràctiques per Organitzar Actius

  • Carpetes: Crea carpetes per a diferents tipus d'actius (Textures, Models, Scripts, etc.).
  • Nomenclatura: Utilitza noms descriptius i consistents per als teus actius.
  • Subcarpetes: Divideix les carpetes principals en subcarpetes per a una millor organització (per exemple, Textures/Characters, Textures/Environment).

Exemple d'Estructura de Carpetes

Assets/
├── Models/
│   ├── Characters/
│   └── Environment/
├── Textures/
│   ├── Characters/
│   └── Environment/
├── Scripts/
└── Audio/

  1. Gestió d'Actius

Panell de Project

El panell de Project és on pots veure i gestionar tots els actius del teu projecte. Pots:

  • Crear Carpetes: Clic dret > Create > Folder.
  • Moure Actius: Arrossegar i deixar actius dins de carpetes.
  • Eliminar Actius: Seleccionar i prémer Delete o clic dret > Delete.

Panell d'Inspector

El panell d'Inspector mostra les propietats de l'actiu seleccionat. Pots modificar aquestes propietats per ajustar com es comporta l'actiu dins del teu projecte.

  1. Exercicis Pràctics

Exercici 1: Importar i Organitzar Textures

  1. Importa tres fitxers de textura (.png) al teu projecte.
  2. Crea una carpeta anomenada Textures i subcarpetes Characters i Environment.
  3. Mou les textures a les subcarpetes corresponents.

Exercici 2: Configurar una Textura

  1. Selecciona una de les textures importades.
  2. Canvia el Texture Type a Sprite (2D and UI).
  3. Ajusta el Wrap Mode a Clamp i el Filter Mode a Trilinear.

Solucions

Solució a l'Exercici 1

  1. Arrossega els fitxers de textura al panell de Project.
  2. Clic dret al panell de Project > Create > Folder i anomena-la Textures.
  3. Crea subcarpetes Characters i Environment dins de Textures.
  4. Arrossega les textures a les subcarpetes corresponents.

Solució a l'Exercici 2

  1. Selecciona la textura al panell de Project.
  2. Al panell d'Inspector, canvia Texture Type a Sprite (2D and UI).
  3. Ajusta Wrap Mode a Clamp i Filter Mode a Trilinear.

Conclusió

En aquest tema, hem après com importar i gestionar actius dins de Unity. Hem vist com organitzar els nostres actius de manera eficient i com configurar les seves propietats per adaptar-los a les necessitats del nostre projecte. Aquestes habilitats són fonamentals per mantenir un projecte ben estructurat i fàcil de gestionar a mesura que creix en complexitat. En el proper tema, explorarem com utilitzar la Botiga d'Actius de Unity per accedir a una àmplia varietat de recursos addicionals.

Curs de Unity

Mòdul 1: Introducció a Unity

Mòdul 2: Programació Bàsica en Unity

Mòdul 3: Treballant amb Actius

Mòdul 4: Física i Col·lisions

Mòdul 5: Interfície d'Usuari (UI)

Mòdul 6: Àudio en Unity

Mòdul 7: Programació Avançada

Mòdul 8: Física Avançada i IA

Mòdul 9: Optimització i Rendiment

Mòdul 10: Publicació i Més Enllà

© Copyright 2024. Tots els drets reservats