Google Analytics és una eina poderosa per mesurar i analitzar el rendiment del teu funnel de conversió. En aquest tema, aprendrem com utilitzar Google Analytics per obtenir informació detallada sobre cada etapa del funnel i identificar oportunitats de millora.
Objectius d'Aprenentatge
Al final d'aquest tema, hauràs après a:
- Configurar i utilitzar Google Analytics per monitoritzar el teu funnel de conversió.
- Identificar les mètriques clau i els informes rellevants.
- Analitzar el comportament dels usuaris en cada etapa del funnel.
- Detectar colls d'ampolla i oportunitats d'optimització.
- Configuració de Google Analytics
1.1. Crear un compte de Google Analytics
Si encara no tens un compte de Google Analytics, segueix aquests passos:
- Visita Google Analytics.
- Fes clic a "Inicia sessió" i selecciona "Analytics".
- Segueix les instruccions per crear un compte i afegir el teu lloc web.
1.2. Instal·lar el codi de seguiment
Per començar a recollir dades, has d'instal·lar el codi de seguiment de Google Analytics al teu lloc web:
- A la pàgina d'administració de Google Analytics, selecciona "Informació de seguiment" i després "Codi de seguiment".
- Copia el codi de seguiment proporcionat.
- Afegeix aquest codi a totes les pàgines del teu lloc web, just abans de la etiqueta
</head>
.
1.3. Configurar objectius (Goals)
Els objectius són essencials per mesurar les conversions. Per configurar-los:
- A la pàgina d'administració, selecciona "Objectius" sota la vista desitjada.
- Fes clic a "Nou objectiu" i segueix les instruccions per definir els teus objectius. Pots utilitzar plantilles predefinides o crear objectius personalitzats.
- Mètriques Clau i Informes Rellevants
2.1. Mètriques Clau
Algunes de les mètriques clau per analitzar el teu funnel de conversió inclouen:
- Sessions: Nombre total de visites al teu lloc web.
- Taxa de rebot: Percentatge de visitants que abandonen el lloc després de veure només una pàgina.
- Durada mitjana de la sessió: Temps mitjà que els usuaris passen al teu lloc.
- Pàgines per sessió: Nombre mitjà de pàgines vistes per sessió.
- Taxa de conversió: Percentatge de sessions que completen un objectiu.
2.2. Informes Rellevants
Google Analytics ofereix diversos informes que són útils per analitzar el teu funnel de conversió:
- Informe de flux de comportament: Mostra el camí que segueixen els usuaris a través del teu lloc web.
- Informe de conversions: Proporciona informació detallada sobre els objectius completats.
- Informe de pàgines de destinació: Mostra les pàgines on els usuaris aterren primer.
- Informe de sortida: Indica les pàgines des de les quals els usuaris abandonen el teu lloc.
- Analitzar el Comportament dels Usuaris
3.1. Flux de Comportament
L'informe de flux de comportament és una eina visual que mostra el camí que segueixen els usuaris a través del teu lloc web. Pots utilitzar aquest informe per:
- Identificar les pàgines més visitades.
- Veure on els usuaris abandonen el teu lloc.
- Analitzar el flux de trànsit entre diferents pàgines.
3.2. Anàlisi de la Taxa de Conversió
L'informe de conversions et permet veure quantes sessions completen els teus objectius definits. Pots segmentar aquest informe per:
- Font de trànsit (orgànic, pagat, referències, etc.).
- Dispositiu (mòbil, escriptori, tauleta).
- Ubicació geogràfica.
- Identificació de Colls d'Ampolla
4.1. Pàgines de Sortida
L'informe de pàgines de sortida et mostra les pàgines des de les quals els usuaris abandonen el teu lloc. Si una pàgina té una alta taxa de sortida, pot indicar un problema que necessita ser abordat.
4.2. Anàlisi de Pàgines de Destinació
Les pàgines de destinació són les primeres pàgines que els usuaris veuen quan arriben al teu lloc. Analitzar aquestes pàgines pot ajudar-te a millorar la primera impressió i reduir la taxa de rebot.
- Exercici Pràctic
Exercici: Configuració d'un Objectiu en Google Analytics
- Accedeix al teu compte de Google Analytics.
- Navega a la secció d'administració i selecciona "Objectius".
- Crea un nou objectiu utilitzant una plantilla o personalitzant-lo.
- Defineix els detalls de l'objectiu, com ara el tipus (destinació, durada, pàgines/pantalles per sessió, esdeveniment).
- Guarda l'objectiu i verifica que estigui funcionant correctament.
Solució:
- Accedeix a Google Analytics i selecciona la vista desitjada.
- A la secció d'administració, selecciona "Objectius" i fes clic a "Nou objectiu".
- Tria una plantilla (per exemple, "Realitzar una compra") o selecciona "Personalitzat" per crear un objectiu específic.
- Defineix el tipus d'objectiu. Per exemple, si vols mesurar les compres, selecciona "Destinació" i introdueix l'URL de la pàgina de confirmació de compra.
- Guarda l'objectiu i comprova que les conversions es registren correctament a l'informe de conversions.
Conclusió
Google Analytics és una eina essencial per monitoritzar i optimitzar el teu funnel de conversió. Amb la configuració adequada i l'anàlisi de les mètriques clau, pots identificar colls d'ampolla i oportunitats de millora per augmentar les conversions. Practicar amb els informes i les funcionalitats de Google Analytics et permetrà obtenir informació valuosa sobre el comportament dels usuaris i prendre decisions informades per optimitzar cada etapa del teu funnel de conversió.
Curs de Funnels de Conversió
Mòdul 1: Introducció als Funnels de Conversió
- Què és un Funnel de Conversió
- Importància dels Funnels de Conversió
- Components d'un Funnel de Conversió
Mòdul 2: Etapes del Funnel de Conversió
Mòdul 3: Optimització de Cada Etapa del Funnel
- Optimització de l'Etapa de Consciència
- Optimització de l'Etapa d'Interès
- Optimització de l'Etapa de Decisió
- Optimització de l'Etapa d'Acció
- Optimització de l'Etapa de Retenció
Mòdul 4: Eines i Tècniques per a l'Optimització
- Eines d'Anàlisi de Dades
- Tècniques d'A/B Testing
- Personalització i Segmentació
- Automatització del Màrqueting
Mòdul 5: Mesura i Anàlisi del Funnel de Conversió
- KPIs i Mètriques Clau
- Anàlisi de Taxa de Conversió
- Identificació de Colls d'Ampolla
- Ús de Google Analytics per al Funnel
Mòdul 6: Casos d'Estudi i Exemples Pràctics
- Cas d'Estudi 1: E-commerce
- Cas d'Estudi 2: SaaS
- Cas d'Estudi 3: Màrqueting de Continguts
- Exercicis Pràctics
Mòdul 7: Estratègies Avançades
- Funnels de Conversió Multicanal
- Optimització per a Mòbils
- Ús d'Intel·ligència Artificial en Funnels
- Tendències Futures en Funnels de Conversió