Els esdeveniments en Scrum són fonamentals per assegurar la transparència, la inspecció i l'adaptació durant el desenvolupament del projecte. Aquests esdeveniments estructuren el treball i el temps de l'equip Scrum, proporcionant oportunitats regulars per revisar i ajustar el procés. A continuació, es descriuen els esdeveniments clau en Scrum:
- Sprint
Descripció
Un Sprint és un període de temps fixat, típicament de dues a quatre setmanes, durant el qual es crea un increment del producte potencialment lliurable. Els Sprints tenen una durada constant durant tot el projecte.
Objectius
- Crear un increment del producte que sigui potencialment lliurable.
- Proporcionar una estructura temporal per a la planificació, execució i revisió del treball.
Característiques
- Durada fixa: La durada del Sprint es manté constant.
- No es poden fer canvis: Un cop iniciat el Sprint, no es poden fer canvis que comprometin l'objectiu del Sprint.
- Qualitat constant: Els objectius de qualitat no disminueixen.
- Flexibilitat: L'abast pot ser clarificat i renegociat entre el Product Owner i l'Equip de Desenvolupament a mesura que es descobreix més informació.
- Sprint Planning
Descripció
La Sprint Planning és una reunió que inicia el Sprint. Durant aquesta reunió, l'Equip Scrum defineix què es pot lliurar en el Sprint i com es farà aquest treball.
Objectius
- Definir l'objectiu del Sprint.
- Seleccionar els elements del Product Backlog que es completaran durant el Sprint.
- Crear un pla per aconseguir l'objectiu del Sprint.
Participants
- Product Owner
- Equip de Desenvolupament
- Scrum Master
Durada
- Màxim de 8 hores per a un Sprint de 4 setmanes (proporcionalment menys per a Sprints més curts).
Resultats
- Objectiu del Sprint: Una declaració del que es pretén aconseguir durant el Sprint.
- Sprint Backlog: Una llista d'elements del Product Backlog seleccionats per al Sprint, juntament amb un pla per lliurar-los.
- Daily Scrum
Descripció
La Daily Scrum és una reunió diària de 15 minuts on l'Equip de Desenvolupament sincronitza les seves activitats i crea un pla per a les pròximes 24 hores.
Objectius
- Revisar el progrés cap a l'objectiu del Sprint.
- Identificar i eliminar obstacles que impedeixin el progrés.
Participants
- Equip de Desenvolupament (obligatori)
- Scrum Master (facilitador, opcional)
- Product Owner (opcional)
Format
Cada membre de l'Equip de Desenvolupament respon a tres preguntes:
- Què vaig fer ahir que va ajudar l'Equip de Desenvolupament a aconseguir l'objectiu del Sprint?
- Què faré avui per ajudar l'Equip de Desenvolupament a aconseguir l'objectiu del Sprint?
- Hi ha algun obstacle que impedeixi el meu progrés o el de l'equip?
- Sprint Review
Descripció
La Sprint Review és una reunió que es realitza al final del Sprint per inspeccionar l'increment i adaptar el Product Backlog si és necessari.
Objectius
- Presentar el treball completat durant el Sprint.
- Recollir feedback dels stakeholders.
- Adaptar el Product Backlog segons el feedback rebut.
Participants
- Equip Scrum
- Stakeholders
Durada
- Màxim de 4 hores per a un Sprint de 4 setmanes (proporcionalment menys per a Sprints més curts).
Resultats
- Increment: Una versió potencialment lliurable del producte.
- Product Backlog actualitzat: Basat en el feedback i les noves prioritats.
- Sprint Retrospective
Descripció
La Sprint Retrospective és una reunió que es realitza després de la Sprint Review i abans de la Sprint Planning del següent Sprint. L'objectiu és revisar el procés de treball i identificar millores.
Objectius
- Reflexionar sobre el Sprint passat.
- Identificar i ordenar els elements que van anar bé i aquells que necessiten millora.
- Crear un pla d'acció per implementar les millores identificades.
Participants
- Equip Scrum
Durada
- Màxim de 3 hores per a un Sprint de 4 setmanes (proporcionalment menys per a Sprints més curts).
Resultats
- Accions de millora: Un pla d'acció per millorar el procés de treball en el següent Sprint.
Resum
Els esdeveniments en Scrum proporcionen una estructura clara per a la planificació, execució, revisió i millora contínua del treball. Aquests esdeveniments asseguren que l'equip mantingui un ritme constant, que es revisi regularment el progrés i que es facin ajustos necessaris per millorar l'eficiència i la qualitat del producte.
En el següent tema, explorarem els artefactes en Scrum, que són els elements clau que l'equip utilitza per gestionar el treball i assegurar la transparència.
Curs de Metodologies Àgils
Mòdul 1: Introducció a les Metodologies Àgils
- Principis i Valors del Manifest Àgil
- Beneficis de les Metodologies Àgils
- Comparació entre Metodologies Tradicionals i Àgils
Mòdul 2: Scrum
- Introducció a Scrum
- Rols en Scrum
- Esdeveniments en Scrum
- Artefactes en Scrum
- Implementació de Scrum en Projectes
Mòdul 3: Kanban
- Introducció a Kanban
- Principis i Pràctiques de Kanban
- Tauler Kanban
- Flux de Treball en Kanban
- Implementació de Kanban en Projectes
Mòdul 4: Gestió de Projectes de Programari amb Metodologies Àgils
- Selecció de la Metodologia Àgil Adequada
- Planificació i Estimació Àgil
- Gestió de Riscos en Projectes Àgils
- Monitoratge i Control de Projectes Àgils
- Millora Contínua en Projectes Àgils
Mòdul 5: Casos Pràctics i Exercicis
- Cas Pràctic: Implementació de Scrum
- Cas Pràctic: Implementació de Kanban
- Exercicis de Planificació Àgil
- Exercicis de Monitoratge i Control
- Exercicis de Millora Contínua