En aquest tema, explorarem els artefactes clau en Scrum. Els artefactes són elements essencials que proporcionen transparència i oportunitats per a la inspecció i adaptació. Aquests artefactes ajuden a l'equip a gestionar el treball i a assegurar-se que es compleixin els objectius del projecte.
- Product Backlog
Definició
El Product Backlog és una llista ordenada de tot el treball conegut que cal fer en el projecte. És dinàmic, canviant constantment per identificar el que el producte necessita per ser útil i competitiu.
Característiques
- Ordenat per Prioritat: Els ítems més importants es troben a la part superior.
- Detall Progressiu: Els ítems més propers a ser treballats estan més detallats que els que es troben més avall.
- Propietari: El Product Owner és responsable del Product Backlog.
Exemple
1. Com a usuari, vull poder registrar-me amb el meu correu electrònic. 2. Com a administrador, vull poder veure una llista de tots els usuaris registrats. 3. Com a usuari, vull poder restablir la meva contrasenya si l'oblido.
Exercici
Crea un Product Backlog per a una aplicació de tasques:
- Com a usuari, vull poder crear una nova tasca.
- Com a usuari, vull poder marcar una tasca com a completada.
- Com a usuari, vull poder eliminar una tasca.
- Sprint Backlog
Definició
El Sprint Backlog és una llista dels ítems seleccionats del Product Backlog per ser treballats durant el Sprint, juntament amb un pla per lliurar-los.
Característiques
- Ítems Seleccionats: Els ítems seleccionats per al Sprint.
- Tasca Desglossada: Les tasques necessàries per completar els ítems seleccionats.
- Propietari: L'Equip de Desenvolupament és responsable del Sprint Backlog.
Exemple
Sprint Backlog: 1. Crear funcionalitat de registre d'usuari. - Dissenyar formulari de registre. - Implementar validació de dades. - Crear API per a registre. 2. Crear funcionalitat de llista d'usuaris per a l'administrador. - Dissenyar interfície de llista. - Implementar API per obtenir usuaris.
Exercici
Desglossa les tasques per a la funcionalitat de crear una nova tasca en una aplicació de tasques:
- Dissenyar interfície de creació de tasques.
- Implementar validació de dades de la tasca.
- Crear API per a la creació de tasques.
- Increment
Definició
L'Increment és la suma de tots els ítems del Product Backlog completats durant un Sprint i el valor dels increments de tots els Sprints anteriors. L'Increment ha de ser usable i complir amb la definició de "Done" (fet).
Característiques
- Usable: Ha de ser en un estat usable, independentment de si el Product Owner decideix llançar-lo.
- Compliment de la Definició de "Done": Ha de complir amb els criteris de qualitat establerts per l'equip.
Exemple
Increment: - Funcionalitat de registre d'usuari completada i provada. - Funcionalitat de llista d'usuaris per a l'administrador completada i provada.
Exercici
Defineix un Increment per a una aplicació de tasques després d'un Sprint:
- Funcionalitat de creació de tasques completada i provada.
- Funcionalitat de marcar tasques com a completades completada i provada.
Resum
En aquesta secció, hem après sobre els tres artefactes principals en Scrum: el Product Backlog, el Sprint Backlog i l'Increment. Aquests artefactes proporcionen transparència i ajuden a l'equip a gestionar el treball de manera efectiva. Hem vist exemples pràctics i hem realitzat exercicis per reforçar els conceptes apresos.
En el següent tema, explorarem com implementar Scrum en projectes reals, aplicant els coneixements adquirits fins ara.
Curs de Metodologies Àgils
Mòdul 1: Introducció a les Metodologies Àgils
- Principis i Valors del Manifest Àgil
- Beneficis de les Metodologies Àgils
- Comparació entre Metodologies Tradicionals i Àgils
Mòdul 2: Scrum
- Introducció a Scrum
- Rols en Scrum
- Esdeveniments en Scrum
- Artefactes en Scrum
- Implementació de Scrum en Projectes
Mòdul 3: Kanban
- Introducció a Kanban
- Principis i Pràctiques de Kanban
- Tauler Kanban
- Flux de Treball en Kanban
- Implementació de Kanban en Projectes
Mòdul 4: Gestió de Projectes de Programari amb Metodologies Àgils
- Selecció de la Metodologia Àgil Adequada
- Planificació i Estimació Àgil
- Gestió de Riscos en Projectes Àgils
- Monitoratge i Control de Projectes Àgils
- Millora Contínua en Projectes Àgils
Mòdul 5: Casos Pràctics i Exercicis
- Cas Pràctic: Implementació de Scrum
- Cas Pràctic: Implementació de Kanban
- Exercicis de Planificació Àgil
- Exercicis de Monitoratge i Control
- Exercicis de Millora Contínua