El retargeting és una tècnica de màrqueting digital que permet mostrar anuncis personalitzats a usuaris que prèviament han interactuat amb una marca o lloc web. Aquesta tècnica és crucial en el màrqueting digital modern per diverses raons que explorarem a continuació.

  1. Augment de la Conversió

Explicació

El retargeting ajuda a augmentar la taxa de conversió en recordar als usuaris els productes o serveis que han vist anteriorment. Molts usuaris no fan una compra en la seva primera visita a un lloc web, però el retargeting els pot recordar la seva intenció inicial i motivar-los a completar la compra.

Exemple

Un usuari visita una botiga en línia i afegeix un producte al carretó, però no completa la compra. Amb el retargeting, aquest usuari veurà anuncis del mateix producte mentre navega per altres llocs web o xarxes socials, recordant-li la seva intenció de compra.

  1. Millora del Reconeixement de Marca

Explicació

El retargeting ajuda a mantenir la marca en la ment dels consumidors. En veure anuncis repetits d'una marca, els usuaris són més propensos a recordar-la i considerar-la en el futur.

Exemple

Una empresa de viatges utilitza el retargeting per mostrar anuncis de destinacions turístiques a usuaris que han visitat el seu lloc web. Això augmenta la probabilitat que aquests usuaris recordin la marca quan planifiquin les seves vacances.

  1. Optimització del Cost de Publicitat

Explicació

El retargeting permet una millor utilització del pressupost publicitari en centrar-se en usuaris que ja han mostrat interès en la marca. Això pot resultar en un cost per adquisició (CPA) més baix en comparació amb altres tècniques de màrqueting.

Exemple

Una empresa de software utilitza el retargeting per mostrar anuncis a usuaris que han descarregat una versió de prova del seu producte. Aquests usuaris ja estan familiaritzats amb el producte, per la qual cosa és més probable que es converteixin en clients de pagament, reduint així el CPA.

  1. Personalització de Missatges

Explicació

El retargeting permet personalitzar els missatges publicitaris segons el comportament de l'usuari. Això pot augmentar la rellevància dels anuncis i, per tant, la seva efectivitat.

Exemple

Un lloc web de moda pot utilitzar el retargeting per mostrar anuncis de roba específica que un usuari ha vist o afegit al carretó, però no ha comprat. Això fa que l'anunci sigui més rellevant i atractiu per a l'usuari.

  1. Recuperació de Carrets Abandonats

Explicació

El retargeting és especialment efectiu per recuperar carrets de compra abandonats. Molts usuaris afegeixen productes al carretó però no completen la compra per diverses raons. El retargeting pot recordar-los aquests productes i motivar-los a finalitzar la compra.

Exemple

Un usuari afegeix diversos productes a un carretó en una botiga en línia però no finalitza la compra. Amb el retargeting, aquest usuari veurà anuncis dels productes abandonats, possiblement amb un descompte o una oferta especial, per incentivar la compra.

Conclusió

El retargeting és una eina poderosa en el màrqueting digital que pot augmentar la conversió, millorar el reconeixement de marca, optimitzar el cost de publicitat, permetre la personalització de missatges i recuperar carrets abandonats. Implementar una estratègia de retargeting efectiva pot marcar una gran diferència en l'èxit de les campanyes de màrqueting digital.


Amb aquesta comprensió de la importància del retargeting, estem preparats per explorar com funciona aquesta tècnica en el següent tema.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats