En aquest mòdul, explorarem diverses eines de retargeting que no són tan conegudes com Google Ads o Facebook Ads, però que poden ser igualment efectives en les vostres estratègies de màrqueting digital. Aquestes eines ofereixen funcionalitats úniques i poden ajudar-vos a arribar a audiències específiques de manera més eficient.
- AdRoll
Característiques Principals:
- Plataforma Multicanal: Permet crear campanyes de retargeting a través de diferents canals, incloent-hi web, xarxes socials i correu electrònic.
- Segmentació Avançada: Ofereix opcions de segmentació detallades per arribar a audiències específiques basades en el comportament dels usuaris.
- Anàlisi i Informes: Proporciona informes detallats sobre el rendiment de les campanyes, permetent una optimització contínua.
Exemple d'Ús:
Una empresa de comerç electrònic utilitza AdRoll per mostrar anuncis personalitzats als usuaris que han visitat el seu lloc web però no han completat una compra. La plataforma permet segmentar aquests usuaris i enviar-los anuncis específics basats en els productes que han vist.
Exercici Pràctic:
- Configura una Campanya de Retargeting amb AdRoll:
- Registra't a AdRoll i crea una nova campanya.
- Defineix la teva audiència basant-te en el comportament dels usuaris al teu lloc web.
- Dissenya anuncis personalitzats per a aquesta audiència.
- Lança la campanya i monitoritza els resultats.
- Criteo
Característiques Principals:
- Optimització Automàtica: Utilitza algoritmes d'aprenentatge automàtic per optimitzar les campanyes en temps real.
- Integració amb E-commerce: Específicament dissenyat per a empreses de comerç electrònic, permetent una integració fàcil amb plataformes com Shopify i Magento.
- Anuncis Dinàmics: Genera anuncis personalitzats automàticament basats en el comportament dels usuaris.
Exemple d'Ús:
Una botiga en línia de moda utilitza Criteo per mostrar anuncis dinàmics als usuaris que han visitat el seu lloc web i han vist productes específics. Els anuncis mostren exactament els productes que els usuaris han vist, augmentant les possibilitats de conversió.
Exercici Pràctic:
- Implementa Anuncis Dinàmics amb Criteo:
- Registra't a Criteo i connecta la teva botiga en línia.
- Configura una campanya de retargeting dinàmic.
- Defineix els criteris per als anuncis dinàmics basats en el comportament dels usuaris.
- Lança la campanya i analitza els resultats.
- Perfect Audience
Característiques Principals:
- Retargeting Multicanal: Permet fer retargeting a través de web, mòbil, xarxes socials i correu electrònic.
- Integració Senzilla: Fàcil d'integrar amb altres plataformes de màrqueting i analítica.
- Segmentació Personalitzada: Ofereix opcions de segmentació avançades per arribar a audiències específiques.
Exemple d'Ús:
Una empresa de serveis utilitza Perfect Audience per mostrar anuncis personalitzats als usuaris que han visitat la seva pàgina de serveis però no han completat el formulari de contacte. Els anuncis recorden als usuaris els beneficis dels serveis oferts i els animen a tornar al lloc web.
Exercici Pràctic:
- Crea una Campanya de Retargeting amb Perfect Audience:
- Registra't a Perfect Audience i configura una nova campanya.
- Defineix la teva audiència basant-te en el comportament dels usuaris al teu lloc web.
- Dissenya anuncis personalitzats per a aquesta audiència.
- Lança la campanya i monitoritza els resultats.
- SmarterHQ
Característiques Principals:
- Personalització en Temps Real: Permet crear experiències personalitzades en temps real basades en el comportament dels usuaris.
- Automatització de Campanyes: Ofereix eines per automatitzar les campanyes de retargeting, estalviant temps i recursos.
- Integració amb CRM: Es pot integrar fàcilment amb sistemes de gestió de relacions amb clients (CRM) per obtenir una visió completa dels usuaris.
Exemple d'Ús:
Una empresa de viatges utilitza SmarterHQ per mostrar anuncis personalitzats als usuaris que han buscat vols però no han completat la reserva. Els anuncis mostren ofertes especials i recordatoris per animar els usuaris a completar la compra.
Exercici Pràctic:
- Implementa una Campanya de Retargeting amb SmarterHQ:
- Registra't a SmarterHQ i configura una nova campanya.
- Defineix la teva audiència basant-te en el comportament dels usuaris al teu lloc web.
- Dissenya anuncis personalitzats per a aquesta audiència.
- Lança la campanya i analitza els resultats.
Conclusió
Aquestes eines de retargeting ofereixen una varietat de funcionalitats que poden ajudar-vos a millorar les vostres campanyes de màrqueting digital. És important provar diferents eines i estratègies per trobar la combinació que millor funcioni per al vostre negoci. Recordeu sempre monitoritzar els resultats i optimitzar les campanyes per obtenir el màxim rendiment.
Curs de Retargeting
Mòdul 1: Introducció al Retargeting
- Què és el Retargeting?
- Importància del Retargeting en el Màrqueting Digital
- Com Funciona el Retargeting
Mòdul 2: Tipus de Retargeting
- Retargeting de Lloc Web
- Retargeting de Cerca
- Retargeting de Xarxes Socials
- Retargeting de Correu Electrònic
Mòdul 3: Estratègies de Retargeting
- Segmentació d'Audiències
- Creació d'Anuncis Personalitzats
- Freqüència i Durada de les Campanyes
- Mesura i Optimització de Resultats
Mòdul 4: Eines i Plataformes de Retargeting
Mòdul 5: Casos d'Estudi i Millors Pràctiques
Mòdul 6: Exercicis Pràctics
- Exercici 1: Configuració d'una Campanya de Retargeting
- Exercici 2: Creació d'Anuncis Personalitzats
- Exercici 3: Anàlisi i Optimització de Resultats