En aquest mòdul, explorarem diversos casos d'estudi que han demostrat ser exitosos en l'aplicació de tècniques de retargeting. Aquests exemples pràctics proporcionaran una visió detallada de com les empreses han utilitzat el retargeting per augmentar les conversions, millorar la fidelització dels clients i maximitzar el retorn de la inversió (ROI).
Cas d'Estudi 1: E-commerce de Moda
Context
Una botiga en línia de moda volia augmentar les vendes dels seus productes de temporada. Tot i tenir un trànsit web considerable, la taxa de conversió era baixa.
Estratègia de Retargeting
- Segmentació d'Audiències:
- Es van crear segments basats en el comportament dels usuaris, com ara els visitants que van veure productes específics però no van completar la compra.
- Creació d'Anuncis Personalitzats:
- Es van dissenyar anuncis visuals atractius amb imatges dels productes que els usuaris havien vist anteriorment.
- Freqüència i Durada de les Campanyes:
- Es va establir una freqüència de 3 anuncis per setmana durant un període de 30 dies.
- Mesura i Optimització de Resultats:
- Es van utilitzar eines d'analítica per monitoritzar el rendiment dels anuncis i ajustar les creatives i els segments d'audiència segons els resultats.
Resultats
- Increment de la Taxa de Conversió: La taxa de conversió va augmentar un 25%.
- Augment de les Vendes: Les vendes dels productes de temporada van augmentar un 40%.
- ROI: El retorn de la inversió en publicitat va ser del 300%.
Conclusions
Aquest cas d'estudi demostra la importància de la segmentació d'audiències i la personalització dels anuncis per augmentar les conversions en el sector de l'e-commerce.
Cas d'Estudi 2: Plataforma de Serveis Financers
Context
Una plataforma de serveis financers volia augmentar el nombre de registres de nous usuaris. Tot i tenir una forta presència en línia, molts visitants abandonaven el procés de registre a mig camí.
Estratègia de Retargeting
- Segmentació d'Audiències:
- Es van identificar els usuaris que havien començat però no completat el procés de registre.
- Creació d'Anuncis Personalitzats:
- Es van crear anuncis amb missatges específics que recordaven als usuaris els beneficis de completar el registre.
- Freqüència i Durada de les Campanyes:
- Es va establir una freqüència de 2 anuncis per setmana durant un període de 14 dies.
- Mesura i Optimització de Resultats:
- Es van utilitzar proves A/B per optimitzar els missatges dels anuncis.
Resultats
- Increment de la Taxa de Registre: La taxa de registre va augmentar un 20%.
- Reducció del Cost per Registre: El cost per registre va disminuir un 15%.
- ROI: El retorn de la inversió en publicitat va ser del 250%.
Conclusions
Aquest cas d'estudi il·lustra com el retargeting pot ser efectiu per recuperar usuaris que abandonen processos crítics, com el registre, i convertir-los en clients.
Cas d'Estudi 3: Aplicació de Fitness
Context
Una aplicació de fitness volia augmentar les subscripcions de pagament. Tot i tenir molts usuaris que descarregaven l'aplicació, pocs es convertien en subscriptors de pagament.
Estratègia de Retargeting
- Segmentació d'Audiències:
- Es van segmentar els usuaris que havien descarregat l'aplicació però no havien subscrit a la versió de pagament.
- Creació d'Anuncis Personalitzats:
- Es van crear anuncis que destacaven les funcionalitats exclusives de la versió de pagament.
- Freqüència i Durada de les Campanyes:
- Es va establir una freqüència de 4 anuncis per setmana durant un període de 21 dies.
- Mesura i Optimització de Resultats:
- Es van utilitzar dades d'ús de l'aplicació per personalitzar encara més els anuncis.
Resultats
- Increment de les Subscripcions de Pagament: Les subscripcions de pagament van augmentar un 30%.
- Augment de la Retenció d'Usuaris: La retenció d'usuaris va millorar un 20%.
- ROI: El retorn de la inversió en publicitat va ser del 400%.
Conclusions
Aquest cas d'estudi mostra com el retargeting pot ser utilitzat per convertir usuaris gratuïts en subscriptors de pagament, augmentant així els ingressos recurrents.
Resum
Els casos d'estudi presentats demostren l'eficàcia del retargeting en diferents sectors i objectius. Les claus de l'èxit inclouen una segmentació precisa de les audiències, la creació d'anuncis personalitzats, una freqüència i durada adequades de les campanyes, i una mesura i optimització constants dels resultats. Aquests exemples pràctics proporcionen una guia valuosa per aplicar estratègies de retargeting efectives en qualsevol negoci.
Curs de Retargeting
Mòdul 1: Introducció al Retargeting
- Què és el Retargeting?
- Importància del Retargeting en el Màrqueting Digital
- Com Funciona el Retargeting
Mòdul 2: Tipus de Retargeting
- Retargeting de Lloc Web
- Retargeting de Cerca
- Retargeting de Xarxes Socials
- Retargeting de Correu Electrònic
Mòdul 3: Estratègies de Retargeting
- Segmentació d'Audiències
- Creació d'Anuncis Personalitzats
- Freqüència i Durada de les Campanyes
- Mesura i Optimització de Resultats
Mòdul 4: Eines i Plataformes de Retargeting
Mòdul 5: Casos d'Estudi i Millors Pràctiques
Mòdul 6: Exercicis Pràctics
- Exercici 1: Configuració d'una Campanya de Retargeting
- Exercici 2: Creació d'Anuncis Personalitzats
- Exercici 3: Anàlisi i Optimització de Resultats