En aquest exercici pràctic, aprendràs a configurar una campanya de retargeting des de zero utilitzant Google Ads. Segueix els passos detallats a continuació per assegurar-te que la teva campanya estigui ben configurada i optimitzada per obtenir els millors resultats possibles.

Objectius de l'Exercici

  1. Crear una campanya de retargeting a Google Ads.
  2. Configurar les audiències de retargeting.
  3. Establir els paràmetres de la campanya (pressupost, durada, etc.).
  4. Crear anuncis personalitzats per a la campanya.

Passos per Configurar la Campanya

Pas 1: Accedir a Google Ads

  1. Inicia sessió al teu compte de Google Ads.
  2. Si no tens un compte, crea'n un seguint les instruccions de Google.

Pas 2: Crear una Nova Campanya

  1. A la pàgina principal de Google Ads, fes clic a "Campanyes" al menú de l'esquerra.
  2. Fes clic al botó blau "+" i selecciona "Nova campanya".

Pas 3: Seleccionar l'Objectiu de la Campanya

  1. Tria l'objectiu de la teva campanya. Per a retargeting, l'objectiu més comú és "Vendes" o "Leads".
  2. Selecciona el tipus de campanya "Display".

Pas 4: Configurar la Campanya

  1. Nom de la campanya: Dona un nom descriptiu a la teva campanya, per exemple, "Retargeting - Producte X".
  2. Ubicacions: Selecciona les ubicacions geogràfiques on vols que es mostrin els teus anuncis.
  3. Idiomes: Tria els idiomes que parlen els teus clients potencials.
  4. Estratègia d'ofertes: Selecciona l'estratègia d'ofertes que millor s'adapti als teus objectius (per exemple, CPC manual, CPA objectiu).
  5. Pressupost: Defineix el pressupost diari que vols gastar en aquesta campanya.

Pas 5: Configurar les Audiències de Retargeting

  1. A la secció "Audiències", fes clic a "Explora".
  2. Selecciona "Com han interactuat amb la teva empresa".
  3. Tria "Visitants del lloc web" i selecciona l'audiència que has creat prèviament per al retargeting (si no tens una audiència creada, hauràs de crear-ne una primer).

Pas 6: Crear els Anuncis

  1. Format de l'anunci: Tria el format d'anunci que vols utilitzar (per exemple, anuncis de display responsius).
  2. Imatges i logotips: Puja les imatges i logotips que vols utilitzar en els teus anuncis.
  3. Text de l'anunci: Escriu els titulars, descripcions i crides a l'acció per als teus anuncis.
  4. URL final: Introduïu l'URL de la pàgina de destinació on vols dirigir els usuaris.

Pas 7: Revisar i Publicar la Campanya

  1. Revisa tots els detalls de la teva campanya per assegurar-te que tot està correcte.
  2. Fes clic a "Publica" per activar la teva campanya.

Exercici Pràctic

Tasques

  1. Configura una campanya de retargeting a Google Ads seguint els passos anteriors.
  2. Captura de pantalla de cada pas important (creació de la campanya, configuració de l'audiència, creació de l'anunci).
  3. Descriu breument cada pas i explica per què has pres cada decisió (per exemple, elecció de l'objectiu, pressupost, etc.).

Solució Exemple

Pas 1: Accedir a Google Ads

Captura de pantalla de l'inici de sessió a Google Ads

Pas 2: Crear una Nova Campanya

Captura de pantalla de la creació d'una nova campanya

Pas 3: Seleccionar l'Objectiu de la Campanya

Captura de pantalla de la selecció de l'objectiu

Pas 4: Configurar la Campanya

Captura de pantalla de la configuració de la campanya

Pas 5: Configurar les Audiències de Retargeting

Captura de pantalla de la configuració de les audiències

Pas 6: Crear els Anuncis

Captura de pantalla de la creació dels anuncis

Pas 7: Revisar i Publicar la Campanya

Captura de pantalla de la revisió i publicació

Retroalimentació i Consells

  • Error Comú: No definir clarament l'objectiu de la campanya. Assegura't de saber què vols aconseguir (vendes, leads, etc.) abans de començar.
  • Consell: Utilitza imatges i textos que siguin coherents amb la teva marca i que atreguin l'atenció dels usuaris que ja han interactuat amb el teu lloc web.
  • Error Comú: No segmentar adequadament l'audiència. Assegura't de crear audiències específiques per a diferents segments de visitants del teu lloc web.

Conclusió

En aquest exercici, has après a configurar una campanya de retargeting a Google Ads, des de la creació de la campanya fins a la publicació dels anuncis. Aquesta habilitat és fonamental per a qualsevol professional del màrqueting digital que vulgui maximitzar el retorn de la inversió en publicitat. Ara estàs preparat per aplicar aquests coneixements a les teves pròpies campanyes i optimitzar els resultats.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats