En aquest exercici pràctic, aprendràs a configurar una campanya de retargeting des de zero utilitzant Google Ads. Segueix els passos detallats a continuació per assegurar-te que la teva campanya estigui ben configurada i optimitzada per obtenir els millors resultats possibles.
Objectius de l'Exercici
- Crear una campanya de retargeting a Google Ads.
- Configurar les audiències de retargeting.
- Establir els paràmetres de la campanya (pressupost, durada, etc.).
- Crear anuncis personalitzats per a la campanya.
Passos per Configurar la Campanya
Pas 1: Accedir a Google Ads
- Inicia sessió al teu compte de Google Ads.
- Si no tens un compte, crea'n un seguint les instruccions de Google.
Pas 2: Crear una Nova Campanya
- A la pàgina principal de Google Ads, fes clic a "Campanyes" al menú de l'esquerra.
- Fes clic al botó blau "+" i selecciona "Nova campanya".
Pas 3: Seleccionar l'Objectiu de la Campanya
- Tria l'objectiu de la teva campanya. Per a retargeting, l'objectiu més comú és "Vendes" o "Leads".
- Selecciona el tipus de campanya "Display".
Pas 4: Configurar la Campanya
- Nom de la campanya: Dona un nom descriptiu a la teva campanya, per exemple, "Retargeting - Producte X".
- Ubicacions: Selecciona les ubicacions geogràfiques on vols que es mostrin els teus anuncis.
- Idiomes: Tria els idiomes que parlen els teus clients potencials.
- Estratègia d'ofertes: Selecciona l'estratègia d'ofertes que millor s'adapti als teus objectius (per exemple, CPC manual, CPA objectiu).
- Pressupost: Defineix el pressupost diari que vols gastar en aquesta campanya.
Pas 5: Configurar les Audiències de Retargeting
- A la secció "Audiències", fes clic a "Explora".
- Selecciona "Com han interactuat amb la teva empresa".
- Tria "Visitants del lloc web" i selecciona l'audiència que has creat prèviament per al retargeting (si no tens una audiència creada, hauràs de crear-ne una primer).
Pas 6: Crear els Anuncis
- Format de l'anunci: Tria el format d'anunci que vols utilitzar (per exemple, anuncis de display responsius).
- Imatges i logotips: Puja les imatges i logotips que vols utilitzar en els teus anuncis.
- Text de l'anunci: Escriu els titulars, descripcions i crides a l'acció per als teus anuncis.
- URL final: Introduïu l'URL de la pàgina de destinació on vols dirigir els usuaris.
Pas 7: Revisar i Publicar la Campanya
- Revisa tots els detalls de la teva campanya per assegurar-te que tot està correcte.
- Fes clic a "Publica" per activar la teva campanya.
Exercici Pràctic
Tasques
- Configura una campanya de retargeting a Google Ads seguint els passos anteriors.
- Captura de pantalla de cada pas important (creació de la campanya, configuració de l'audiència, creació de l'anunci).
- Descriu breument cada pas i explica per què has pres cada decisió (per exemple, elecció de l'objectiu, pressupost, etc.).
Solució Exemple
Pas 1: Accedir a Google Ads
Pas 2: Crear una Nova Campanya
Pas 3: Seleccionar l'Objectiu de la Campanya
Pas 4: Configurar la Campanya
Pas 5: Configurar les Audiències de Retargeting
Pas 6: Crear els Anuncis
Pas 7: Revisar i Publicar la Campanya
Retroalimentació i Consells
- Error Comú: No definir clarament l'objectiu de la campanya. Assegura't de saber què vols aconseguir (vendes, leads, etc.) abans de començar.
- Consell: Utilitza imatges i textos que siguin coherents amb la teva marca i que atreguin l'atenció dels usuaris que ja han interactuat amb el teu lloc web.
- Error Comú: No segmentar adequadament l'audiència. Assegura't de crear audiències específiques per a diferents segments de visitants del teu lloc web.
Conclusió
En aquest exercici, has après a configurar una campanya de retargeting a Google Ads, des de la creació de la campanya fins a la publicació dels anuncis. Aquesta habilitat és fonamental per a qualsevol professional del màrqueting digital que vulgui maximitzar el retorn de la inversió en publicitat. Ara estàs preparat per aplicar aquests coneixements a les teves pròpies campanyes i optimitzar els resultats.
Curs de Retargeting
Mòdul 1: Introducció al Retargeting
- Què és el Retargeting?
- Importància del Retargeting en el Màrqueting Digital
- Com Funciona el Retargeting
Mòdul 2: Tipus de Retargeting
- Retargeting de Lloc Web
- Retargeting de Cerca
- Retargeting de Xarxes Socials
- Retargeting de Correu Electrònic
Mòdul 3: Estratègies de Retargeting
- Segmentació d'Audiències
- Creació d'Anuncis Personalitzats
- Freqüència i Durada de les Campanyes
- Mesura i Optimització de Resultats
Mòdul 4: Eines i Plataformes de Retargeting
Mòdul 5: Casos d'Estudi i Millors Pràctiques
Mòdul 6: Exercicis Pràctics
- Exercici 1: Configuració d'una Campanya de Retargeting
- Exercici 2: Creació d'Anuncis Personalitzats
- Exercici 3: Anàlisi i Optimització de Resultats