Introducció

El projecte final del curs de Comunicació Corporativa és una oportunitat per aplicar els coneixements adquirits al llarg dels diferents mòduls. Aquest projecte permetrà als estudiants demostrar la seva comprensió de les estratègies de comunicació corporativa, tant internes com externes, així com la seva capacitat per gestionar la imatge corporativa, interactuar amb els stakeholders i assegurar la coherència en els missatges corporatius.

Objectius del Projecte Final

Els objectius principals del projecte final són:

  1. Aplicar els coneixements teòrics a una situació pràctica: Els estudiants hauran de desenvolupar una estratègia de comunicació corporativa completa per a una empresa fictícia o real.
  2. Demostrar habilitats de planificació i execució: Els estudiants hauran de planificar i detallar les accions necessàries per implementar l'estratègia de comunicació.
  3. Avaluar i millorar les estratègies de comunicació: Els estudiants hauran d'incloure mètodes per mesurar l'eficàcia de la seva estratègia i proposar millores contínues.
  4. Integrar aspectes ètics i de responsabilitat social: Els estudiants hauran de demostrar com la seva estratègia de comunicació respecta els principis ètics i la responsabilitat social corporativa.

Estructura del Projecte Final

El projecte final es dividirà en diverses seccions, cadascuna de les quals haurà de ser completada amb detall. A continuació es presenta una estructura suggerida:

  1. Introducció i Context

  • Descripció de l'empresa: Proporcioneu una breu descripció de l'empresa per a la qual esteu desenvolupant l'estratègia de comunicació. Incloeu informació sobre la seva missió, visió, valors i objectius empresarials.
  • Anàlisi de la situació actual: Realitzeu una anàlisi de la situació actual de la comunicació corporativa de l'empresa. Identifiqueu els punts forts i febles, així com les oportunitats i amenaces (anàlisi SWOT).

  1. Estratègia de Comunicació Interna

  • Objectius de la comunicació interna: Definiu els objectius específics que voleu assolir amb la comunicació interna.
  • Eines i canals: Descriviu les eines i canals que utilitzareu per a la comunicació interna.
  • Planificació i execució: Detalleu les accions específiques que implementareu per assolir els objectius de comunicació interna.
  • Mesura i avaluació: Proposeu mètodes per mesurar l'eficàcia de la comunicació interna i com avaluareu els resultats.

  1. Estratègia de Comunicació Externa

  • Objectius de la comunicació externa: Definiu els objectius específics que voleu assolir amb la comunicació externa.
  • Eines i canals: Descriviu les eines i canals que utilitzareu per a la comunicació externa.
  • Planificació i execució: Detalleu les accions específiques que implementareu per assolir els objectius de comunicació externa.
  • Mesura i avaluació: Proposeu mètodes per mesurar l'eficàcia de la comunicació externa i com avaluareu els resultats.

  1. Gestió de la Imatge Corporativa

  • Concepte d'imatge corporativa: Expliqueu com es percep actualment la imatge corporativa de l'empresa i com voleu que sigui percebuda en el futur.
  • Construcció i manteniment: Descriviu les accions que implementareu per construir i mantenir una imatge corporativa positiva.
  • Gestió de la reputació: Proposeu estratègies per gestionar la reputació corporativa, incloent-hi la gestió de crisis de comunicació.

  1. Coherència en els Missatges Corporatius

  • Importància de la coherència: Expliqueu per què és important mantenir la coherència en els missatges corporatius.
  • Alineació de missatges: Descriviu com alineareu els missatges interns i externs per assegurar la coherència.
  • Manual de comunicació: Proposeu la creació d'un manual de comunicació corporativa que inclogui directrius clares per a tots els empleats.

  1. Interacció amb els Stakeholders

  • Identificació de stakeholders: Identifiqueu els principals stakeholders de l'empresa.
  • Estratègies de comunicació: Descriviu les estratègies de comunicació que utilitzareu per interactuar amb cada grup de stakeholders.
  • Gestió d'expectatives i feedback: Proposeu mètodes per gestionar les expectatives dels stakeholders i recollir el seu feedback.

  1. Avaluació i Millora Contínua

  • Indicadors de rendiment: Definiu els indicadors de rendiment que utilitzareu per avaluar l'eficàcia de la vostra estratègia de comunicació.
  • Mètodes d'avaluació: Descriviu els mètodes que utilitzareu per avaluar els resultats de la vostra estratègia.
  • Implementació de millores: Proposeu accions per implementar millores contínues en la vostra estratègia de comunicació.

Requisits del Projecte Final

  • Extensió: El projecte final ha de tenir una extensió mínima de 20 pàgines i màxima de 30 pàgines, sense incloure annexos.
  • Format: Utilitzeu un format de document estàndard (per exemple, Arial o Times New Roman, mida 12, interlineat 1.5).
  • Referències: Incloeu totes les referències bibliogràfiques i fonts d'informació utilitzades en el projecte.
  • Data de lliurament: El projecte final ha de ser lliurat abans de la data límit especificada pel professor.

Conclusió

El projecte final és una part essencial del curs de Comunicació Corporativa, ja que permet als estudiants aplicar els coneixements adquirits de manera pràctica i demostrar la seva capacitat per desenvolupar i implementar una estratègia de comunicació integral. Assegureu-vos de seguir l'estructura suggerida i complir amb els requisits per garantir l'èxit del vostre projecte.

Curs de Comunicació Corporativa

Mòdul 1: Fonaments de la Comunicació Corporativa

Mòdul 2: Estratègia de Comunicació Interna

Mòdul 3: Estratègia de Comunicació Externa

Mòdul 4: Gestió de la Imatge Corporativa

Mòdul 5: Coherència en els Missatges Corporatius

Mòdul 6: Interacció amb els Stakeholders

Mòdul 7: Avaluació i Millora Contínua

Mòdul 8: Eines i Tecnologies per a la Comunicació Corporativa

Mòdul 9: Ètica i Responsabilitat en la Comunicació Corporativa

Mòdul 10: Projecte Final

© Copyright 2024. Tots els drets reservats