En aquesta secció, els estudiants aprendran com presentar el seu projecte final de comunicació corporativa i com serà avaluat. Aquest procés és crucial per demostrar la comprensió i l'aplicació dels conceptes apresos al llarg del curs.
Objectius de la Presentació del Projecte
- Demostrar Competències: Mostrar la capacitat per aplicar els coneixements teòrics en un context pràctic.
- Comunicació Eficaç: Practicar la presentació clara i coherent de les idees i estratègies desenvolupades.
- Recepció de Feedback: Rebre comentaris constructius per millorar les habilitats de comunicació i estratègia.
Estructura de la Presentació
La presentació del projecte ha de seguir una estructura clara i lògica per assegurar que tots els aspectes importants siguin coberts. A continuació es detallen els components essencials:
- Introducció
- Context i Objectius: Explicar el context del projecte i els objectius que es volen assolir.
- Stakeholders Clau: Identificar els principals stakeholders involucrats en el projecte.
- Estratègia de Comunicació
- Anàlisi de la Situació: Presentar una anàlisi detallada de la situació actual de la comunicació corporativa de l'empresa.
- Objectius de Comunicació: Definir els objectius específics de la comunicació interna i externa.
- Missatges Clau: Descriure els missatges clau que es volen transmetre.
- Eines i Canals
- Eines Utilitzades: Detallar les eines i tecnologies utilitzades per implementar l'estratègia de comunicació.
- Canals de Comunicació: Explicar els canals de comunicació seleccionats i la raó de la seva elecció.
- Implementació
- Pla d'Acció: Presentar un pla d'acció detallat amb les activitats específiques, responsables i terminis.
- Execució: Descriure com es va dur a terme la implementació del pla.
- Avaluació
- Indicadors de Rendiment: Definir els indicadors de rendiment utilitzats per mesurar l'èxit de l'estratègia.
- Resultats Obtinguts: Presentar els resultats obtinguts i comparar-los amb els objectius inicials.
- Conclusions i Recomanacions
- Conclusions: Resumir les conclusions principals del projecte.
- Recomanacions: Proposar recomanacions per a futures millores en l'estratègia de comunicació.
Criteris d'Avaluació
La presentació del projecte serà avaluada segons els següents criteris:
Criteri | Descripció | Puntuació |
---|---|---|
Claredat i Coherència | La presentació és clara, ben estructurada i coherent. | 20% |
Anàlisi i Estratègia | L'anàlisi de la situació i l'estratègia de comunicació són sòlides i ben fonamentades. | 30% |
Implementació i Execució | La implementació del pla d'acció és detallada i ben executada. | 20% |
Avaluació i Resultats | Els resultats són mesurats adequadament i comparats amb els objectius. | 20% |
Creativitat i Innovació | La presentació mostra creativitat i innovació en les solucions proposades. | 10% |
Consells per a una Presentació Exitosa
- Practica la Presentació: Assaja la presentació diverses vegades per assegurar-te que és fluida i dins del temps assignat.
- Utilitza Suports Visuals: Utilitza diapositives, gràfics i altres suports visuals per il·lustrar els teus punts.
- Anticipa Preguntes: Pensa en possibles preguntes que podrien sorgir i prepara respostes.
- Sigues Concís: Mantén la presentació concisa i al punt, evitant informació redundant.
- Mostra Confiança: Parla amb confiança i seguretat per transmetre credibilitat.
Conclusió
La presentació i avaluació del projecte final és una oportunitat per demostrar les habilitats adquirides al llarg del curs. Seguint l'estructura proposada i tenint en compte els criteris d'avaluació, els estudiants podran presentar un projecte sòlid i ben fonamentat que reflecteixi la seva comprensió de la comunicació corporativa.
Curs de Comunicació Corporativa
Mòdul 1: Fonaments de la Comunicació Corporativa
- Introducció a la Comunicació Corporativa
- Importància de la Comunicació Corporativa
- Elements Clau de la Comunicació Corporativa
Mòdul 2: Estratègia de Comunicació Interna
- Definició i Objectius de la Comunicació Interna
- Eines i Canals de Comunicació Interna
- Planificació i Execució de la Comunicació Interna
- Mesura i Avaluació de la Comunicació Interna
Mòdul 3: Estratègia de Comunicació Externa
- Definició i Objectius de la Comunicació Externa
- Eines i Canals de Comunicació Externa
- Planificació i Execució de la Comunicació Externa
- Mesura i Avaluació de la Comunicació Externa
Mòdul 4: Gestió de la Imatge Corporativa
- Concepte d'Imatge Corporativa
- Construcció i Manteniment de la Imatge Corporativa
- Gestió de la Reputació Corporativa
- Crisi de Comunicació i Maneig de la Imatge
Mòdul 5: Coherència en els Missatges Corporatius
- Importància de la Coherència en la Comunicació
- Alineació de Missatges Interns i Externs
- Creació d'un Manual de Comunicació Corporativa
- Casos d'Estudi: Coherència en la Comunicació
Mòdul 6: Interacció amb els Stakeholders
- Identificació de Stakeholders
- Estratègies de Comunicació amb Stakeholders
- Gestió d'Expectatives i Feedback
- Casos d'Estudi: Comunicació amb Stakeholders
Mòdul 7: Avaluació i Millora Contínua
- Indicadors de Rendiment en Comunicació Corporativa
- Mètodes d'Avaluació i Anàlisi
- Implementació de Millores en l'Estratègia de Comunicació
- Casos d'Estudi: Millora Contínua en Comunicació
Mòdul 8: Eines i Tecnologies per a la Comunicació Corporativa
- Plataformes Digitals i Xarxes Socials
- Programari de Gestió de Comunicació
- Tendències Tecnològiques en Comunicació Corporativa
- Casos d'Estudi: Ús de Tecnologia en Comunicació
Mòdul 9: Ètica i Responsabilitat en la Comunicació Corporativa
- Principis Ètics en la Comunicació Corporativa
- Responsabilitat Social Corporativa i Comunicació
- Transparència i Veracitat en la Comunicació
- Casos d'Estudi: Ètica en la Comunicació Corporativa