En aquesta secció, els estudiants aprendran com presentar el seu projecte final de comunicació corporativa i com serà avaluat. Aquest procés és crucial per demostrar la comprensió i l'aplicació dels conceptes apresos al llarg del curs.

Objectius de la Presentació del Projecte

  1. Demostrar Competències: Mostrar la capacitat per aplicar els coneixements teòrics en un context pràctic.
  2. Comunicació Eficaç: Practicar la presentació clara i coherent de les idees i estratègies desenvolupades.
  3. Recepció de Feedback: Rebre comentaris constructius per millorar les habilitats de comunicació i estratègia.

Estructura de la Presentació

La presentació del projecte ha de seguir una estructura clara i lògica per assegurar que tots els aspectes importants siguin coberts. A continuació es detallen els components essencials:

  1. Introducció

  • Context i Objectius: Explicar el context del projecte i els objectius que es volen assolir.
  • Stakeholders Clau: Identificar els principals stakeholders involucrats en el projecte.

  1. Estratègia de Comunicació

  • Anàlisi de la Situació: Presentar una anàlisi detallada de la situació actual de la comunicació corporativa de l'empresa.
  • Objectius de Comunicació: Definir els objectius específics de la comunicació interna i externa.
  • Missatges Clau: Descriure els missatges clau que es volen transmetre.

  1. Eines i Canals

  • Eines Utilitzades: Detallar les eines i tecnologies utilitzades per implementar l'estratègia de comunicació.
  • Canals de Comunicació: Explicar els canals de comunicació seleccionats i la raó de la seva elecció.

  1. Implementació

  • Pla d'Acció: Presentar un pla d'acció detallat amb les activitats específiques, responsables i terminis.
  • Execució: Descriure com es va dur a terme la implementació del pla.

  1. Avaluació

  • Indicadors de Rendiment: Definir els indicadors de rendiment utilitzats per mesurar l'èxit de l'estratègia.
  • Resultats Obtinguts: Presentar els resultats obtinguts i comparar-los amb els objectius inicials.

  1. Conclusions i Recomanacions

  • Conclusions: Resumir les conclusions principals del projecte.
  • Recomanacions: Proposar recomanacions per a futures millores en l'estratègia de comunicació.

Criteris d'Avaluació

La presentació del projecte serà avaluada segons els següents criteris:

Criteri Descripció Puntuació
Claredat i Coherència La presentació és clara, ben estructurada i coherent. 20%
Anàlisi i Estratègia L'anàlisi de la situació i l'estratègia de comunicació són sòlides i ben fonamentades. 30%
Implementació i Execució La implementació del pla d'acció és detallada i ben executada. 20%
Avaluació i Resultats Els resultats són mesurats adequadament i comparats amb els objectius. 20%
Creativitat i Innovació La presentació mostra creativitat i innovació en les solucions proposades. 10%

Consells per a una Presentació Exitosa

  1. Practica la Presentació: Assaja la presentació diverses vegades per assegurar-te que és fluida i dins del temps assignat.
  2. Utilitza Suports Visuals: Utilitza diapositives, gràfics i altres suports visuals per il·lustrar els teus punts.
  3. Anticipa Preguntes: Pensa en possibles preguntes que podrien sorgir i prepara respostes.
  4. Sigues Concís: Mantén la presentació concisa i al punt, evitant informació redundant.
  5. Mostra Confiança: Parla amb confiança i seguretat per transmetre credibilitat.

Conclusió

La presentació i avaluació del projecte final és una oportunitat per demostrar les habilitats adquirides al llarg del curs. Seguint l'estructura proposada i tenint en compte els criteris d'avaluació, els estudiants podran presentar un projecte sòlid i ben fonamentat que reflecteixi la seva comprensió de la comunicació corporativa.

Curs de Comunicació Corporativa

Mòdul 1: Fonaments de la Comunicació Corporativa

Mòdul 2: Estratègia de Comunicació Interna

Mòdul 3: Estratègia de Comunicació Externa

Mòdul 4: Gestió de la Imatge Corporativa

Mòdul 5: Coherència en els Missatges Corporatius

Mòdul 6: Interacció amb els Stakeholders

Mòdul 7: Avaluació i Millora Contínua

Mòdul 8: Eines i Tecnologies per a la Comunicació Corporativa

Mòdul 9: Ètica i Responsabilitat en la Comunicació Corporativa

Mòdul 10: Projecte Final

© Copyright 2024. Tots els drets reservats