En aquest tema, aprendrem com crear nous llibres de treball a Excel, així com les diferents maneres de desar-los. Aquestes habilitats són fonamentals per començar a treballar amb Excel i assegurar que les dades es guarden correctament.
Crear un Nou Llibre de Treball
Passos per Crear un Nou Llibre de Treball
- Obrir Excel: Quan obres Excel, normalment veuràs una pantalla d'inici amb diverses opcions.
- Seleccionar 'Nou': A la pantalla d'inici, selecciona l'opció 'Nou' per crear un nou llibre de treball.
- Tria un Llibre de Treball en Blanc: Selecciona 'Llibre de treball en blanc' per començar amb una pàgina buida.
Exemple Pràctic
1. Obre Excel. 2. A la pantalla d'inici, fes clic a 'Nou'. 3. Selecciona 'Llibre de treball en blanc'.
Desar un Llibre de Treball
Desar per Primera Vegada
- Fes clic a 'Fitxer': A la cantonada superior esquerra de la finestra d'Excel.
- Selecciona 'Desa com': Tria la ubicació on vols desar el fitxer (per exemple, 'Aquest PC' o 'OneDrive').
- Tria una Carpeta: Selecciona la carpeta on vols desar el llibre de treball.
- Escriu un Nom per al Fitxer: Introdueix un nom significatiu per al teu llibre de treball.
- Selecciona el Format del Fitxer: Normalment, el format per defecte és .xlsx, però pots triar altres formats si cal.
- Fes clic a 'Desa': Per desar el llibre de treball.
Exemple Pràctic
1. Fes clic a 'Fitxer'. 2. Selecciona 'Desa com'. 3. Tria 'Aquest PC' o 'OneDrive'. 4. Selecciona la carpeta desitjada. 5. Escriu un nom per al fitxer, per exemple, 'Informe_Vendes'. 6. Assegura't que el format del fitxer és .xlsx. 7. Fes clic a 'Desa'.
Desar Canvis en un Llibre de Treball Existent
- Fes clic a 'Fitxer': A la cantonada superior esquerra.
- Selecciona 'Desa': O simplement fes clic a la icona de desar (disquet) a la barra d'eines ràpida.
Exemple Pràctic
Desar un Llibre de Treball amb un Nou Nom o Ubicació
- Fes clic a 'Fitxer': A la cantonada superior esquerra.
- Selecciona 'Desa com': Tria la nova ubicació o escriu un nou nom per al fitxer.
- Fes clic a 'Desa': Per desar el llibre de treball amb el nou nom o ubicació.
Exemple Pràctic
1. Fes clic a 'Fitxer'. 2. Selecciona 'Desa com'. 3. Tria una nova ubicació o escriu un nou nom per al fitxer. 4. Fes clic a 'Desa'.
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Crear i Desar un Nou Llibre de Treball
- Obre Excel i crea un nou llibre de treball en blanc.
- Introdueix algunes dades a les cel·les (per exemple, noms i números).
- Desa el llibre de treball amb el nom 'Exercici1' a la teva carpeta de documents.
Solució
1. Obre Excel. 2. Selecciona 'Nou' i després 'Llibre de treball en blanc'. 3. Introdueix les dades a les cel·les. 4. Fes clic a 'Fitxer' > 'Desa com'. 5. Tria 'Aquest PC' i selecciona la carpeta de documents. 6. Escriu 'Exercici1' com a nom del fitxer. 7. Fes clic a 'Desa'.
Exercici 2: Desa un Llibre de Treball amb un Nou Nom
- Obre el llibre de treball 'Exercici1' que has creat anteriorment.
- Desa el llibre de treball amb un nou nom 'Exercici1_Còpia' a la mateixa carpeta.
Solució
1. Obre el llibre de treball 'Exercici1'. 2. Fes clic a 'Fitxer' > 'Desa com'. 3. Tria 'Aquest PC' i selecciona la carpeta de documents. 4. Escriu 'Exercici1_Còpia' com a nou nom del fitxer. 5. Fes clic a 'Desa'.
Conclusió
En aquesta secció, hem après com crear nous llibres de treball a Excel i com desar-los de diverses maneres. Aquestes habilitats bàsiques són essencials per començar a treballar amb Excel i assegurar que les teves dades es guarden correctament. En la propera secció, explorarem com introduir i editar dades en els teus llibres de treball.
Dominar l'Excel: De Principiant a Avançat
Mòdul 1: Introducció a l'Excel
- Començar amb l'Excel
- Entendre la Interfície de l'Excel
- Terminologia Bàsica de l'Excel
- Crear i Desar Llibres de Treball
- Introduir i Editar Dades
Mòdul 2: Funcions Bàsiques de l'Excel
- Formules i Funcions Bàsiques
- Utilitzar AutoSum i Altres Càlculs Ràpids
- Referència de Cel·les
- Tècniques Bàsiques de Formatació
- Ordenar i Filtrar Dades
Mòdul 3: Habilitats Intermèdies d'Excel
- Treballar amb Múltiples Fulls de Càlcul
- Utilitzar Rangs Nominals
- Formatació Condicional
- Introducció a Gràfics i Diagrames
- Validació de Dades
Mòdul 4: Formules i Funcions Avançades
- Funcions Lògiques Avançades (IF, AND, OR)
- Funcions de Cerca (VLOOKUP, HLOOKUP, XLOOKUP)
- Funcions de Text
- Funcions de Data i Hora
- Formules de Matriu
Mòdul 5: Anàlisi i Visualització de Dades
- Taules Dinàmiques
- Gràfics Dinàmics
- Tècniques Avançades de Gràfics
- Utilitzar Slicers i Línies de Temps
- Introducció a Power Query
Mòdul 6: Gestió Avançada de Dades
- Consolidació de Dades
- Utilitzar Taules d'Excel
- Tècniques Avançades de Filtratge
- Anàlisi de Supòsits (Gestor d'Escenaris, Cerca d'Objectius)
- Validació de Dades amb Regles Personalitzades
Mòdul 7: Automatització i Macros
- Introducció a les Macros
- Gravar i Executar Macros
- Editar Macros amb VBA
- Crear Funcions Definides per l'Usuari
- Automatitzar Tasques amb VBA
Mòdul 8: Col·laboració i Seguretat
- Compartir i Col·laborar en Llibres de Treball
- Fer un Seguiment de Canvis i Comentaris
- Protegir Llibres de Treball i Fulls de Càlcul
- Utilitzar Excel Online
- Xifrat i Seguretat de Dades