En aquest tema, aprendrem com utilitzar les eines de seguiment de canvis i comentaris a Excel per col·laborar de manera efectiva amb altres usuaris. Aquestes eines són especialment útils quan treballem en projectes en equip, ja que permeten veure qui ha fet quins canvis i afegir comentaris per a una millor comunicació.
- Introducció al Seguiment de Canvis
Què és el Seguiment de Canvis?
El seguiment de canvis és una funcionalitat que permet veure les modificacions fetes en un llibre de treball. Això inclou afegir, eliminar o modificar dades. Cada canvi es marca amb informació sobre qui va fer el canvi i quan es va fer.
Activar el Seguiment de Canvis
Per activar el seguiment de canvis, segueix aquests passos:
- Obre el llibre de treball en el qual vols activar el seguiment de canvis.
- Ves a la pestanya "Revisió" a la cinta de menú.
- Fes clic a "Seguiment de Canvis" i selecciona "Marca els canvis".
-
Configura les opcions segons les teves necessitats:
- Quan: Selecciona "Des de l'última vegada que es va desar" o una data específica.
- Qui: Selecciona "Tothom" o un usuari específic.
- On: Selecciona l'àrea del full de càlcul on vols fer el seguiment dels canvis.
-
Fes clic a "D'acord" per activar el seguiment de canvis.
Visualitzar Canvis
Un cop activat el seguiment de canvis, pots veure les modificacions fetes al llibre de treball:
- Ves a la pestanya "Revisió".
- Fes clic a "Seguiment de Canvis" i selecciona "Marca els canvis".
- Selecciona "Llista de canvis en una nova fulla" per veure un resum dels canvis en una nova fulla de càlcul.
- Gestionar Canvis
Acceptar o Rebutjar Canvis
Per acceptar o rebutjar canvis, segueix aquests passos:
- Ves a la pestanya "Revisió".
- Fes clic a "Seguiment de Canvis" i selecciona "Accepta o rebutja canvis".
- Revisa cada canvi i fes clic a "Accepta" o "Rebutja" segons correspongui.
Desactivar el Seguiment de Canvis
Per desactivar el seguiment de canvis:
- Ves a la pestanya "Revisió".
- Fes clic a "Seguiment de Canvis" i selecciona "Marca els canvis".
- Desmarca l'opció "Marca els canvis mentre es modifica" i fes clic a "D'acord".
- Afegir i Gestionar Comentaris
Afegir Comentaris
Els comentaris són útils per afegir notes o preguntes a cel·les específiques. Per afegir un comentari:
- Selecciona la cel·la on vols afegir el comentari.
- Fes clic dret i selecciona "Nou comentari".
- Escriu el teu comentari i fes clic fora del quadre de comentari per desar-lo.
Visualitzar i Editar Comentaris
Per veure o editar comentaris:
- Selecciona la cel·la amb el comentari.
- Fes clic dret i selecciona "Edita comentari".
- Fes els canvis necessaris i fes clic fora del quadre de comentari per desar-los.
Eliminar Comentaris
Per eliminar un comentari:
- Selecciona la cel·la amb el comentari.
- Fes clic dret i selecciona "Elimina comentari".
- Exercicis Pràctics
Exercici 1: Activar i Visualitzar Canvis
- Obre un llibre de treball nou i activa el seguiment de canvis.
- Fes alguns canvis en el llibre de treball (afegir, eliminar o modificar dades).
- Visualitza els canvis en una nova fulla de càlcul.
Exercici 2: Afegir i Gestionar Comentaris
- Obre un llibre de treball i selecciona una cel·la.
- Afegeix un comentari a la cel·la seleccionada.
- Edita el comentari i després elimina'l.
- Errors Comuns i Consells
Errors Comuns
- No activar el seguiment de canvis abans de començar a editar: Assegura't d'activar el seguiment de canvis abans de fer qualsevol modificació.
- No revisar els canvis abans de desactivar el seguiment: Revisa i accepta o rebutja tots els canvis abans de desactivar el seguiment.
Consells
- Utilitza comentaris per a una millor comunicació: Afegeix comentaris per explicar canvis o fer preguntes als teus col·laboradors.
- Revisa regularment els canvis: Fes un seguiment regular dels canvis per mantenir el control sobre les modificacions fetes al llibre de treball.
Conclusió
En aquesta secció, hem après com activar i utilitzar el seguiment de canvis i comentaris a Excel per millorar la col·laboració en projectes en equip. Aquestes eines són essencials per mantenir un registre clar de les modificacions i facilitar la comunicació entre els membres de l'equip. En el proper tema, explorarem com protegir llibres de treball i fulls de càlcul per assegurar la integritat de les dades.
Dominar l'Excel: De Principiant a Avançat
Mòdul 1: Introducció a l'Excel
- Començar amb l'Excel
- Entendre la Interfície de l'Excel
- Terminologia Bàsica de l'Excel
- Crear i Desar Llibres de Treball
- Introduir i Editar Dades
Mòdul 2: Funcions Bàsiques de l'Excel
- Formules i Funcions Bàsiques
- Utilitzar AutoSum i Altres Càlculs Ràpids
- Referència de Cel·les
- Tècniques Bàsiques de Formatació
- Ordenar i Filtrar Dades
Mòdul 3: Habilitats Intermèdies d'Excel
- Treballar amb Múltiples Fulls de Càlcul
- Utilitzar Rangs Nominals
- Formatació Condicional
- Introducció a Gràfics i Diagrames
- Validació de Dades
Mòdul 4: Formules i Funcions Avançades
- Funcions Lògiques Avançades (IF, AND, OR)
- Funcions de Cerca (VLOOKUP, HLOOKUP, XLOOKUP)
- Funcions de Text
- Funcions de Data i Hora
- Formules de Matriu
Mòdul 5: Anàlisi i Visualització de Dades
- Taules Dinàmiques
- Gràfics Dinàmics
- Tècniques Avançades de Gràfics
- Utilitzar Slicers i Línies de Temps
- Introducció a Power Query
Mòdul 6: Gestió Avançada de Dades
- Consolidació de Dades
- Utilitzar Taules d'Excel
- Tècniques Avançades de Filtratge
- Anàlisi de Supòsits (Gestor d'Escenaris, Cerca d'Objectius)
- Validació de Dades amb Regles Personalitzades
Mòdul 7: Automatització i Macros
- Introducció a les Macros
- Gravar i Executar Macros
- Editar Macros amb VBA
- Crear Funcions Definides per l'Usuari
- Automatitzar Tasques amb VBA
Mòdul 8: Col·laboració i Seguretat
- Compartir i Col·laborar en Llibres de Treball
- Fer un Seguiment de Canvis i Comentaris
- Protegir Llibres de Treball i Fulls de Càlcul
- Utilitzar Excel Online
- Xifrat i Seguretat de Dades