En aquest tema, aprendrem com compartir i col·laborar en llibres de treball d'Excel. La col·laboració és una part essencial del treball en equip, i Excel ofereix diverses eines per facilitar aquest procés. Explorarem com compartir llibres de treball, com treballar simultàniament amb altres usuaris i com gestionar els permisos d'accés.
Objectius d'Aprenentatge
- Compartir llibres de treball amb altres usuaris.
- Col·laborar en temps real amb altres usuaris.
- Gestionar els permisos d'accés i les opcions de compartició.
- Compartir Llibres de Treball
1.1. Compartir a través de OneDrive o SharePoint
Per compartir un llibre de treball a través de OneDrive o SharePoint, segueix aquests passos:
-
Desar el llibre de treball a OneDrive o SharePoint:
- Fes clic a
Fitxer
>Desa com
>OneDrive
oSharePoint
. - Selecciona la ubicació desitjada i desa el llibre de treball.
- Fes clic a
-
Compartir el llibre de treball:
- Fes clic a
Compartir
a la cantonada superior dreta de la finestra d'Excel. - Introdueix les adreces de correu electrònic dels usuaris amb qui vols compartir el llibre de treball.
- Selecciona els permisos d'accés (pot editar o pot veure).
- Afegeix un missatge opcional i fes clic a
Enviar
.
- Fes clic a
1.2. Compartir a través d'un enllaç
També pots compartir el llibre de treball creant un enllaç:
-
Crear un enllaç de compartició:
- Fes clic a
Compartir
>Obtenir un enllaç
. - Selecciona el tipus d'enllaç (pot editar o pot veure).
- Fes clic a
Crear enllaç
.
- Fes clic a
-
Enviar l'enllaç:
- Copia l'enllaç generat i envia'l als usuaris amb qui vols compartir el llibre de treball.
- Col·laborar en Temps Real
2.1. Edició Simultània
Quan comparteixes un llibre de treball a través de OneDrive o SharePoint, diversos usuaris poden editar-lo simultàniament. Els canvis es sincronitzen en temps real, permetent una col·laboració fluida.
2.2. Seguiment de Canvis
Per fer un seguiment dels canvis realitzats per altres usuaris:
-
Activar el seguiment de canvis:
- Fes clic a
Revisió
>Seguiment de canvis
>Activar seguiment de canvis
.
- Fes clic a
-
Revisar els canvis:
- Els canvis realitzats per altres usuaris es marcaran amb un color diferent.
- Pots acceptar o rebutjar els canvis fent clic a
Revisió
>Canvis
>Acceptar
oRebutjar
.
- Gestionar Permisos d'Accés
3.1. Configurar Permisos
Pots configurar els permisos d'accés per controlar qui pot veure o editar el llibre de treball:
- Configurar permisos:
- Fes clic a
Compartir
>Configuració de permisos
. - Selecciona els usuaris i ajusta els seus permisos (pot editar o pot veure).
- Fes clic a
3.2. Revocar Accés
Si necessites revocar l'accés d'un usuari:
- Revocar accés:
- Fes clic a
Compartir
>Configuració de permisos
. - Selecciona l'usuari i fes clic a
Revocar accés
.
- Fes clic a
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Compartir un Llibre de Treball
- Desa un llibre de treball a OneDrive.
- Comparteix el llibre de treball amb un company de classe, donant-li permisos d'edició.
- Verifica que el teu company pot accedir i editar el llibre de treball.
Exercici 2: Col·laborar en Temps Real
- Obre el llibre de treball compartit amb el teu company.
- Realitza alguns canvis en el llibre de treball i observa com es sincronitzen en temps real.
- Activa el seguiment de canvis i revisa els canvis realitzats pel teu company.
Exercici 3: Gestionar Permisos
- Configura els permisos del llibre de treball per permetre que un altre company només pugui veure el llibre de treball.
- Revoca l'accés d'un dels usuaris.
Solucions als Exercicis
Solució a l'Exercici 1
- Desa el llibre de treball a OneDrive seguint els passos descrits a la secció 1.1.
- Comparteix el llibre de treball introduint l'adreça de correu electrònic del teu company i seleccionant
Pot editar
. - El teu company hauria de rebre un correu electrònic amb un enllaç per accedir al llibre de treball.
Solució a l'Exercici 2
- Obre el llibre de treball compartit des de OneDrive.
- Realitza alguns canvis, com ara afegir dades a una cel·la o formatar una taula.
- Activa el seguiment de canvis seguint els passos descrits a la secció 2.2 i revisa els canvis realitzats pel teu company.
Solució a l'Exercici 3
- Configura els permisos seguint els passos descrits a la secció 3.1, seleccionant
Pot veure
per al segon company. - Revoca l'accés del primer company seguint els passos descrits a la secció 3.2.
Resum
En aquesta secció, hem après com compartir i col·laborar en llibres de treball d'Excel. Hem explorat com compartir llibres de treball a través de OneDrive o SharePoint, com treballar simultàniament amb altres usuaris i com gestionar els permisos d'accés. Aquests coneixements són essencials per treballar de manera eficient en equip i assegurar que tots els membres tinguin accés a la informació necessària.
Dominar l'Excel: De Principiant a Avançat
Mòdul 1: Introducció a l'Excel
- Començar amb l'Excel
- Entendre la Interfície de l'Excel
- Terminologia Bàsica de l'Excel
- Crear i Desar Llibres de Treball
- Introduir i Editar Dades
Mòdul 2: Funcions Bàsiques de l'Excel
- Formules i Funcions Bàsiques
- Utilitzar AutoSum i Altres Càlculs Ràpids
- Referència de Cel·les
- Tècniques Bàsiques de Formatació
- Ordenar i Filtrar Dades
Mòdul 3: Habilitats Intermèdies d'Excel
- Treballar amb Múltiples Fulls de Càlcul
- Utilitzar Rangs Nominals
- Formatació Condicional
- Introducció a Gràfics i Diagrames
- Validació de Dades
Mòdul 4: Formules i Funcions Avançades
- Funcions Lògiques Avançades (IF, AND, OR)
- Funcions de Cerca (VLOOKUP, HLOOKUP, XLOOKUP)
- Funcions de Text
- Funcions de Data i Hora
- Formules de Matriu
Mòdul 5: Anàlisi i Visualització de Dades
- Taules Dinàmiques
- Gràfics Dinàmics
- Tècniques Avançades de Gràfics
- Utilitzar Slicers i Línies de Temps
- Introducció a Power Query
Mòdul 6: Gestió Avançada de Dades
- Consolidació de Dades
- Utilitzar Taules d'Excel
- Tècniques Avançades de Filtratge
- Anàlisi de Supòsits (Gestor d'Escenaris, Cerca d'Objectius)
- Validació de Dades amb Regles Personalitzades
Mòdul 7: Automatització i Macros
- Introducció a les Macros
- Gravar i Executar Macros
- Editar Macros amb VBA
- Crear Funcions Definides per l'Usuari
- Automatitzar Tasques amb VBA
Mòdul 8: Col·laboració i Seguretat
- Compartir i Col·laborar en Llibres de Treball
- Fer un Seguiment de Canvis i Comentaris
- Protegir Llibres de Treball i Fulls de Càlcul
- Utilitzar Excel Online
- Xifrat i Seguretat de Dades