Introducció
Excel Online és la versió basada en web de Microsoft Excel, que permet als usuaris crear, editar i compartir fulls de càlcul des de qualsevol lloc amb connexió a Internet. Aquesta eina és especialment útil per a la col·laboració en temps real i per treballar en dispositius que no tenen instal·lat el programari d'Excel.
Objectius del Tema
- Entendre les diferències entre Excel Online i Excel per a escriptori.
- Aprendre a accedir i utilitzar Excel Online.
- Conèixer les funcionalitats bàsiques i avançades disponibles a Excel Online.
- Aprendre a col·laborar amb altres usuaris en temps real.
- Diferències entre Excel Online i Excel per a Escriptori
Funcionalitats Disponibles
Funcionalitat | Excel per a Escriptori | Excel Online |
---|---|---|
Crear i editar fulls de càlcul | Sí | Sí |
Funcions avançades | Sí | Limitades |
Macros i VBA | Sí | No |
Gràfics dinàmics | Sí | Limitats |
Col·laboració en temps real | No | Sí |
Accés des de qualsevol lloc | No | Sí |
Avantatges d'Excel Online
- Accessibilitat: Pots accedir als teus fulls de càlcul des de qualsevol dispositiu amb connexió a Internet.
- Col·laboració: Permet treballar amb altres usuaris en temps real.
- Gratuït: No requereix una llicència de Microsoft Office per utilitzar les funcionalitats bàsiques.
- Accedir a Excel Online
Passos per Accedir
- Obrir el Navegador: Obre el teu navegador web preferit.
- Visitar el Lloc Web: Ves a office.com.
- Iniciar Sessió: Inicia sessió amb el teu compte de Microsoft.
- Seleccionar Excel: Fes clic a la icona d'Excel per començar a utilitzar Excel Online.
Crear un Nou Full de Càlcul
- Nou Document: Fes clic a "Nou llibre de treball en blanc".
- Desar Automàticament: Els canvis es desen automàticament al teu OneDrive.
- Funcionalitats Bàsiques d'Excel Online
Introduir i Editar Dades
- Introduir Dades: Fes clic a una cel·la i comença a escriure.
- Editar Dades: Fes doble clic a una cel·la per editar el seu contingut.
Formules i Funcions
- Funcions Bàsiques: Pots utilitzar funcions com SUM, AVERAGE, IF, etc.
- Inserir Funcions: Fes clic a la pestanya "Fórmules" i selecciona la funció que necessites.
Formatació
- Formatar Cel·les: Utilitza les opcions de la pestanya "Inici" per canviar el tipus de lletra, color de cel·la, etc.
- Estils de Taula: Pots aplicar estils predefinits a les teves taules per millorar la seva aparença.
- Col·laboració en Temps Real
Compartir un Full de Càlcul
- Compartir: Fes clic al botó "Compartir" a la cantonada superior dreta.
- Invitar Usuaris: Introdueix les adreces de correu electrònic dels usuaris amb qui vols compartir el document.
- Permisos: Pots definir si els usuaris poden editar o només visualitzar el document.
Edició Simultània
- Indicadors de Presència: Veureu els indicadors de presència que mostren qui està editant el document en temps real.
- Comentaris: Pots afegir comentaris a les cel·les per comunicar-te amb altres col·laboradors.
- Funcionalitats Avançades
Gràfics i Diagrames
- Crear Gràfics: Fes clic a la pestanya "Insereix" i selecciona el tipus de gràfic que vols crear.
- Editar Gràfics: Pots personalitzar els gràfics canviant els colors, les etiquetes, etc.
Taules Dinàmiques
- Crear Taules Dinàmiques: Fes clic a "Insereix" > "Taula Dinàmica" i selecciona les dades que vols analitzar.
- Filtrar i Ordenar: Pots filtrar i ordenar les dades dins de la taula dinàmica per obtenir la informació que necessites.
Exercici Pràctic
Objectiu
Crear un full de càlcul a Excel Online, compartir-lo amb un company i col·laborar en temps real.
Passos
- Crear un Nou Full de Càlcul: Accedeix a Excel Online i crea un nou llibre de treball en blanc.
- Introduir Dades: Introdueix algunes dades fictícies (per exemple, noms i notes d'estudiants).
- Compartir el Document: Fes clic a "Compartir" i envia una invitació al teu company.
- Col·laborar: Treballa amb el teu company per afegir més dades i crear un gràfic basat en aquestes dades.
Solució
- Nou Full de Càlcul: Accedeix a office.com, inicia sessió i crea un nou llibre de treball en blanc.
- Introduir Dades:
| Nom | Nota | |-----------|------| | Anna | 85 | | Marc | 90 | | Laura | 78 | | Joan | 92 |
- Compartir el Document: Fes clic a "Compartir", introdueix l'adreça de correu electrònic del teu company i envia la invitació.
- Col·laborar: Amb el teu company, afegiu més dades i creeu un gràfic de barres per visualitzar les notes.
Conclusió
Excel Online és una eina poderosa per a la col·laboració i l'accés remot als teus fulls de càlcul. Tot i que té algunes limitacions en comparació amb la versió d'escriptori, les seves funcionalitats bàsiques i la capacitat de treballar en temps real el fan una opció excel·lent per a molts usuaris. Amb la pràctica, podràs aprofitar al màxim les seves capacitats per millorar la teva productivitat i col·laboració.
Dominar l'Excel: De Principiant a Avançat
Mòdul 1: Introducció a l'Excel
- Començar amb l'Excel
- Entendre la Interfície de l'Excel
- Terminologia Bàsica de l'Excel
- Crear i Desar Llibres de Treball
- Introduir i Editar Dades
Mòdul 2: Funcions Bàsiques de l'Excel
- Formules i Funcions Bàsiques
- Utilitzar AutoSum i Altres Càlculs Ràpids
- Referència de Cel·les
- Tècniques Bàsiques de Formatació
- Ordenar i Filtrar Dades
Mòdul 3: Habilitats Intermèdies d'Excel
- Treballar amb Múltiples Fulls de Càlcul
- Utilitzar Rangs Nominals
- Formatació Condicional
- Introducció a Gràfics i Diagrames
- Validació de Dades
Mòdul 4: Formules i Funcions Avançades
- Funcions Lògiques Avançades (IF, AND, OR)
- Funcions de Cerca (VLOOKUP, HLOOKUP, XLOOKUP)
- Funcions de Text
- Funcions de Data i Hora
- Formules de Matriu
Mòdul 5: Anàlisi i Visualització de Dades
- Taules Dinàmiques
- Gràfics Dinàmics
- Tècniques Avançades de Gràfics
- Utilitzar Slicers i Línies de Temps
- Introducció a Power Query
Mòdul 6: Gestió Avançada de Dades
- Consolidació de Dades
- Utilitzar Taules d'Excel
- Tècniques Avançades de Filtratge
- Anàlisi de Supòsits (Gestor d'Escenaris, Cerca d'Objectius)
- Validació de Dades amb Regles Personalitzades
Mòdul 7: Automatització i Macros
- Introducció a les Macros
- Gravar i Executar Macros
- Editar Macros amb VBA
- Crear Funcions Definides per l'Usuari
- Automatitzar Tasques amb VBA
Mòdul 8: Col·laboració i Seguretat
- Compartir i Col·laborar en Llibres de Treball
- Fer un Seguiment de Canvis i Comentaris
- Protegir Llibres de Treball i Fulls de Càlcul
- Utilitzar Excel Online
- Xifrat i Seguretat de Dades