Les extensions d'anuncis són una eina poderosa en les campanyes de SEM que permeten afegir informació addicional als anuncis de text. Aquestes extensions poden millorar la visibilitat dels anuncis, augmentar la taxa de clics (CTR) i proporcionar als usuaris informació rellevant abans que facin clic. En aquesta secció, explorarem els diferents tipus d'extensions d'anuncis, com configurar-les i les millors pràctiques per utilitzar-les de manera efectiva.
Tipus d'Extensions d'Anuncis
- Extensions d'Enllaços de Sitelink
- Descripció: Permeten afegir enllaços addicionals a diferents pàgines del teu lloc web.
- Beneficis: Augmenten la probabilitat que els usuaris trobin exactament el que busquen, millorant l'experiència de l'usuari i el CTR.
- Exemple:
Anunci Principal: Compra Sabates Online Sitelinks: - Sabates per a Dona - Sabates per a Home - Sabates en Oferta - Novetats
- Extensions de Trucada
- Descripció: Afegeixen un número de telèfon als anuncis, permetent als usuaris trucar directament des de l'anunci.
- Beneficis: Ideals per a negocis que depenen de trucades telefòniques, com ara serveis d'emergència, reserves de restaurants, etc.
- Exemple:
Anunci Principal: Servei de Plomeria 24/7 Trucada: (123) 456-7890
- Extensions de Localització
- Descripció: Mostren l'adreça física del negoci, un mapa i la distància a la ubicació.
- Beneficis: Ajuden a atreure clients locals que busquen serveis o productes propers.
- Exemple:
Anunci Principal: Botiga de Roba a Barcelona Localització: Carrer de l'Example, 123, Barcelona
- Extensions de Fragments Estructurats
- Descripció: Permeten destacar aspectes específics dels productes o serveis, com ara marques, tipus de productes, etc.
- Beneficis: Proporcionen informació addicional que pot ser rellevant per als usuaris.
- Exemple:
Anunci Principal: Compra Ordinadors Portàtils Fragments Estructurats: Marques: Dell, HP, Lenovo, Apple
- Extensions de Preu
- Descripció: Mostren una llista de productes o serveis amb els seus preus directament a l'anunci.
- Beneficis: Ajuden els usuaris a prendre decisions informades abans de fer clic.
- Exemple:
Anunci Principal: Serveis de Consultoria Preus: - Consultoria Bàsica: $100/hora - Consultoria Avançada: $200/hora
Com Configurar Extensions d'Anuncis
Pas a Pas per Configurar Extensions a Google Ads
- Accedeix al teu compte de Google Ads.
- Selecciona la campanya o grup d'anuncis on vols afegir l'extensió.
- Fes clic a la pestanya "Anuncis i Extensions".
- Selecciona "Extensions".
- Fes clic al botó blau "+" i selecciona el tipus d'extensió que vols afegir.
- Completa la informació requerida per a l'extensió seleccionada.
- Guarda els canvis.
Millors Pràctiques per Utilitzar Extensions d'Anuncis
- Relevància: Assegura't que les extensions siguin rellevants per al contingut de l'anunci i per a les necessitats dels usuaris.
- Varietat: Utilitza una combinació de diferents tipus d'extensions per proporcionar informació completa i variada.
- Actualització: Mantén les extensions actualitzades amb la informació més recent i precisa.
- Proves: Realitza proves A/B per determinar quines extensions funcionen millor per a la teva audiència.
Exercici Pràctic
Configura Extensions d'Anuncis per a una Campanya de Sabates Online
- Crea un anunci principal per a una botiga de sabates online.
- Afegeix extensions d'enllaços de sitelink per a categories de productes (Dona, Home, Oferta, Novetats).
- Afegeix una extensió de trucada amb el número de telèfon del servei d'atenció al client.
- Afegeix una extensió de localització amb l'adreça física de la botiga.
Solució
Anunci Principal: Compra Sabates Online Sitelinks: - Sabates per a Dona - Sabates per a Home - Sabates en Oferta - Novetats Trucada: (123) 456-7890 Localització: Carrer de l'Example, 123, Barcelona
Conclusió
Les extensions d'anuncis són una eina essencial per millorar la visibilitat i l'eficàcia dels teus anuncis SEM. Utilitzant una combinació adequada d'extensions, pots proporcionar informació addicional als usuaris, augmentar el CTR i millorar el rendiment general de les teves campanyes. Assegura't de seguir les millors pràctiques i mantenir les extensions actualitzades per obtenir els millors resultats.
Curs de Màrqueting en Motors de Cerca (SEM)
Mòdul 1: Introducció al SEM
Mòdul 2: Plataformes SEM
- Visió General de les Plataformes SEM
- Introducció a Google Ads
- Introducció a Bing Ads
- Altres Plataformes SEM
Mòdul 3: Recerca de Paraules Clau
- Importància de la Recerca de Paraules Clau
- Eines per a la Recerca de Paraules Clau
- Com Escollir Paraules Clau
- Paraules Clau de Cua Llarga vs Cua Curta
Mòdul 4: Creació d'Anuncis Efectius
- Components d'un Bon Anunci
- Escriure Textos Publicitaris Atractius
- Ús d'Extensions d'Anuncis
- Proves A/B d'Anuncis
Mòdul 5: Estratègies de Licitació
- Introducció a la Licitació
- Licitació Manual vs Automàtica
- Licitació per Cost per Clic (CPC)
- Licitació per Cost per Adquisició (CPA)
- Retorn de la Inversió Publicitària (ROAS)
Mòdul 6: Gestió de Campanyes
- Configuració d'una Campanya
- Organització de Grups d'Anuncis
- Opcions de Segmentació
- Gestió del Pressupost
Mòdul 7: Analítica i Informes
- Seguiment de Conversions
- Ús de Google Analytics amb SEM
- Anàlisi del Rendiment de la Campanya
- Generació d'Informes
Mòdul 8: Tècniques SEM Avançades
- Estratègies de Remarketing
- Anuncis de Cerca Dinàmics
- Personalitzadors d'Anuncis
- Ús de Scripts per a l'Automatització