El remarketing és una tècnica poderosa dins del màrqueting en motors de cerca (SEM) que permet reconnectar amb usuaris que han interactuat prèviament amb el teu lloc web o aplicació. Aquest mòdul se centrarà en les estratègies de remarketing, explicant com funcionen, quins són els seus beneficis i com implementar-les de manera efectiva.
Què és el Remarketing?
El remarketing és una estratègia que permet mostrar anuncis personalitzats a usuaris que han visitat el teu lloc web o han utilitzat la teva aplicació mòbil. Aquestes campanyes es basen en el comportament anterior dels usuaris, permetent-te oferir anuncis més rellevants i augmentar les possibilitats de conversió.
Beneficis del Remarketing
- Augment de la Conversió: Els usuaris que ja han mostrat interès en els teus productes o serveis tenen més probabilitats de convertir-se en clients.
- Millora del Retorn de la Inversió (ROI): Les campanyes de remarketing solen ser més efectives i econòmiques, ja que es dirigeixen a un públic que ja coneix la teva marca.
- Personalització dels Anuncis: Pots crear anuncis específics per a diferents segments d'usuaris basats en el seu comportament anterior.
- Reforç de la Marca: El remarketing ajuda a mantenir la teva marca en la ment dels usuaris, augmentant la probabilitat que tornin al teu lloc web.
Tipus de Remarketing
- Remarketing Estàndard
Aquest tipus de remarketing mostra anuncis als visitants del teu lloc web mentre naveguen per altres llocs web de la Xarxa de Display de Google.
Exemple de Codi:
<!-- Codi de Remarketing de Google Ads --> <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-XXXXXXX"></script> <script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'AW-XXXXXXX'); </script>
- Remarketing Dinàmic
El remarketing dinàmic va un pas més enllà, mostrant anuncis personalitzats amb productes o serveis específics que els usuaris han vist al teu lloc web.
Exemple de Codi:
<!-- Codi de Remarketing Dinàmic de Google Ads --> <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-XXXXXXX"></script> <script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'AW-XXXXXXX'); gtag('event', 'view_item', { 'items': [ { 'id': 'ITEM_ID', 'name': 'ITEM_NAME', 'category': 'ITEM_CATEGORY', 'price': 'ITEM_PRICE' } ] }); </script>
- Remarketing per a Aplicacions Mòbils
Aquest tipus de remarketing està dirigit a usuaris que han utilitzat la teva aplicació mòbil, mostrant anuncis mentre naveguen per altres aplicacions o llocs web.
- Remarketing per a Vídeos
Permet mostrar anuncis a usuaris que han interactuat amb els teus vídeos o canal de YouTube mentre naveguen per YouTube i la Xarxa de Display de Google.
Com Configurar una Campanya de Remarketing
Pas 1: Crear una Llista de Remarketing
- Accedeix a Google Ads i ves a la secció de "Públics".
- Crea una nova llista de remarketing seleccionant els criteris adequats (per exemple, visitants del lloc web, usuaris de l'aplicació, etc.).
Pas 2: Configurar la Campanya
- Crea una nova campanya a Google Ads i selecciona l'objectiu de "Vendes" o "Leads".
- Selecciona la xarxa de Display o la xarxa de Cerca, segons el tipus de campanya de remarketing que vulguis crear.
- Defineix el pressupost i les ofertes.
- Selecciona la llista de remarketing que has creat anteriorment.
Pas 3: Crear Anuncis Personalitzats
- Dissenya anuncis atractius que siguin rellevants per als usuaris de la teva llista de remarketing.
- Utilitza extensions d'anuncis per afegir informació addicional i augmentar la visibilitat dels teus anuncis.
Exercici Pràctic
Objectiu: Configurar una campanya de remarketing estàndard a Google Ads.
Passos:
- Accedeix a Google Ads i crea una nova llista de remarketing per als visitants del teu lloc web.
- Crea una nova campanya de Display amb l'objectiu de "Vendes".
- Defineix el pressupost diari i les ofertes.
- Selecciona la llista de remarketing creada en el pas 1.
- Dissenya un anunci atractiu utilitzant el creador d'anuncis de Google Ads.
- Llança la campanya i fes un seguiment del seu rendiment.
Solució:
-
Crear la Llista de Remarketing:
- Accedeix a Google Ads > Públics > Llistes de Públics > Nova Llista de Públics.
- Selecciona "Visitants del lloc web" i defineix els criteris.
-
Crear la Campanya:
- Accedeix a Google Ads > Campanyes > Nova Campanya.
- Selecciona "Vendes" > Xarxa de Display > Configura el pressupost i les ofertes.
-
Seleccionar la Llista de Remarketing:
- A la secció de "Públics", selecciona la llista de remarketing creada.
-
Dissenyar l'Anunci:
- Utilitza el creador d'anuncis de Google Ads per dissenyar un anunci atractiu.
-
Llançar la Campanya:
- Revisa tots els detalls i llança la campanya.
Conclusió
El remarketing és una eina essencial en el SEM que permet reconnectar amb usuaris que ja han mostrat interès en els teus productes o serveis. Mitjançant l'ús de llistes de remarketing i la creació d'anuncis personalitzats, pots augmentar significativament les teves conversions i millorar el ROI de les teves campanyes publicitàries. En el proper tema, explorarem els anuncis de cerca dinàmics, una altra tècnica avançada per optimitzar les teves campanyes SEM.
Curs de Màrqueting en Motors de Cerca (SEM)
Mòdul 1: Introducció al SEM
Mòdul 2: Plataformes SEM
- Visió General de les Plataformes SEM
- Introducció a Google Ads
- Introducció a Bing Ads
- Altres Plataformes SEM
Mòdul 3: Recerca de Paraules Clau
- Importància de la Recerca de Paraules Clau
- Eines per a la Recerca de Paraules Clau
- Com Escollir Paraules Clau
- Paraules Clau de Cua Llarga vs Cua Curta
Mòdul 4: Creació d'Anuncis Efectius
- Components d'un Bon Anunci
- Escriure Textos Publicitaris Atractius
- Ús d'Extensions d'Anuncis
- Proves A/B d'Anuncis
Mòdul 5: Estratègies de Licitació
- Introducció a la Licitació
- Licitació Manual vs Automàtica
- Licitació per Cost per Clic (CPC)
- Licitació per Cost per Adquisició (CPA)
- Retorn de la Inversió Publicitària (ROAS)
Mòdul 6: Gestió de Campanyes
- Configuració d'una Campanya
- Organització de Grups d'Anuncis
- Opcions de Segmentació
- Gestió del Pressupost
Mòdul 7: Analítica i Informes
- Seguiment de Conversions
- Ús de Google Analytics amb SEM
- Anàlisi del Rendiment de la Campanya
- Generació d'Informes
Mòdul 8: Tècniques SEM Avançades
- Estratègies de Remarketing
- Anuncis de Cerca Dinàmics
- Personalitzadors d'Anuncis
- Ús de Scripts per a l'Automatització