En aquest tema, aprendrem a navegar per la interfície d'Unreal Engine. Aquesta és una habilitat fonamental que et permetrà treballar de manera eficient i efectiva dins de l'entorn de desenvolupament. A continuació, desglossarem els elements clau de la interfície i com utilitzar-los.
- Panell de Vista (Viewport)
El Panell de Vista és on es visualitza i interactua amb el món del joc. Aquí és on es col·loquen i manipulen els objectes 3D.
Funcions Principals:
-
Navegació: Utilitza el ratolí per moure't pel Panell de Vista.
- Botó Esquerre: Selecciona objectes.
- Botó Dret: Rotació de la càmera.
- Roda del Ratolí: Zoom.
- Botó Central: Desplaçament de la càmera.
-
Modes de Vista: Canvia entre diferents modes de vista (perspectiva, ortogràfica, etc.) utilitzant les opcions a la part superior esquerra del Panell de Vista.
+-------------------+-------------------+ | Perspectiva | Top | +-------------------+-------------------+ | Front | Side | +-------------------+-------------------+
- Panell d'Outliner
El Panell d'Outliner mostra una llista jeràrquica de tots els objectes presents en el nivell actual. És útil per seleccionar i organitzar objectes.
Funcions Principals:
- Selecció d'Objectes: Fes clic sobre un objecte a la llista per seleccionar-lo.
- Organització: Arrossega i deixa anar objectes per reordenar-los o agrupar-los.
- Panell de Detalls
El Panell de Detalls mostra les propietats de l'objecte seleccionat. Aquí pots modificar les seves característiques com la posició, rotació, escala, materials, etc.
Funcions Principals:
- Propietats Transform: Ajusta la posició, rotació i escala de l'objecte.
- Propietats Específiques: Modifica propietats específiques de l'objecte, com materials, col·lisions, etc.
+-------------------+ | Transform | +-------------------+ | Location | | Rotation | | Scale | +-------------------+ | Materials | +-------------------+ | Collision | +-------------------+
- Panell de Contingut (Content Browser)
El Panell de Contingut és on es gestionen tots els actius del projecte, com models 3D, textures, sons, blueprints, etc.
Funcions Principals:
- Navegació: Explora les carpetes del projecte per trobar els actius.
- Importació: Arrossega i deixa anar fitxers des del teu ordinador per importar-los al projecte.
- Creació: Crea nous actius com blueprints, materials, etc.
- Barra d'Eines
La Barra d'Eines proporciona accés ràpid a funcions comunes com desfer, refer, guardar, i modes de treball.
Funcions Principals:
- Desfer/Refer: Desfés o refer l'última acció.
- Guardar: Guarda el projecte.
- Modes de Treball: Canvia entre modes de treball com el mode de selecció, mode de paisatge, mode de pintura, etc.
+-------------------+-------------------+-------------------+ | Desfer | Refer | Guardar | +-------------------+-------------------+-------------------+ | Mode de Selecció | Mode de Paisatge | Mode de Pintura | +-------------------+-------------------+-------------------+
Exercici Pràctic
Objectiu:
Familiaritzar-se amb la interfície d'Unreal Engine navegant pels diferents panells i realitzant accions bàsiques.
Passos:
- Obre Unreal Engine i crea un nou projecte.
- Navega pel Panell de Vista utilitzant el ratolí.
- Selecciona un objecte al Panell d'Outliner i modifica les seves propietats al Panell de Detalls.
- Importa un actiu al Panell de Contingut.
- Guarda el projecte utilitzant la Barra d'Eines.
Solució:
- Obre Unreal Engine i selecciona "New Project".
- Utilitza el botó dret del ratolí per rotar la càmera, la roda del ratolí per fer zoom i el botó central per desplaçar-te.
- Al Panell d'Outliner, fes clic sobre un objecte (per exemple, una caixa) i ajusta la seva posició al Panell de Detalls.
- Arrossega un fitxer (per exemple, una imatge) des del teu ordinador al Panell de Contingut.
- Fes clic a "Guardar" a la Barra d'Eines.
Conclusió
Ara que has après a navegar per la interfície d'Unreal Engine, estaràs més còmode treballant en els teus projectes. Aquesta habilitat és essencial per a qualsevol desenvolupador que vulgui crear jocs o aplicacions amb Unreal Engine. En el següent tema, explorarem com crear el teu primer projecte.
Curs d'Unreal Engine
Mòdul 1: Introducció a Unreal Engine
- Què és Unreal Engine?
- Instal·lant Unreal Engine
- Navegant per la Interfície
- Creant el teu Primer Projecte
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
Mòdul 3: Blueprints Intermedis
- Variables i Tipus de Dades
- Funcions i Esdeveniments
- Comunicació entre Blueprints
- Creant Objectes Interactius
Mòdul 4: Blueprints Avançats
Mòdul 5: Programació en C++ a Unreal Engine
- Configurant el teu Entorn de Desenvolupament
- Sintaxi Bàsica de C++
- Creant Classes en C++
- Integrant C++ amb Blueprints
Mòdul 6: Programació Avançada en C++
Mòdul 7: Temes Avançats
- Física i Col·lisió
- Renderització i Postprocessament
- Generació de Contingut Procedural
- Desenvolupament de Realitat Virtual