En aquest tema, aprendrem a navegar per la interfície d'Unreal Engine. Aquesta és una habilitat fonamental que et permetrà treballar de manera eficient i efectiva dins de l'entorn de desenvolupament. A continuació, desglossarem els elements clau de la interfície i com utilitzar-los.

  1. Panell de Vista (Viewport)

El Panell de Vista és on es visualitza i interactua amb el món del joc. Aquí és on es col·loquen i manipulen els objectes 3D.

Funcions Principals:

  • Navegació: Utilitza el ratolí per moure't pel Panell de Vista.

    • Botó Esquerre: Selecciona objectes.
    • Botó Dret: Rotació de la càmera.
    • Roda del Ratolí: Zoom.
    • Botó Central: Desplaçament de la càmera.
  • Modes de Vista: Canvia entre diferents modes de vista (perspectiva, ortogràfica, etc.) utilitzant les opcions a la part superior esquerra del Panell de Vista.

+-------------------+-------------------+
| Perspectiva       | Top               |
+-------------------+-------------------+
| Front             | Side              |
+-------------------+-------------------+

  1. Panell d'Outliner

El Panell d'Outliner mostra una llista jeràrquica de tots els objectes presents en el nivell actual. És útil per seleccionar i organitzar objectes.

Funcions Principals:

  • Selecció d'Objectes: Fes clic sobre un objecte a la llista per seleccionar-lo.
  • Organització: Arrossega i deixa anar objectes per reordenar-los o agrupar-los.

  1. Panell de Detalls

El Panell de Detalls mostra les propietats de l'objecte seleccionat. Aquí pots modificar les seves característiques com la posició, rotació, escala, materials, etc.

Funcions Principals:

  • Propietats Transform: Ajusta la posició, rotació i escala de l'objecte.
  • Propietats Específiques: Modifica propietats específiques de l'objecte, com materials, col·lisions, etc.
+-------------------+
| Transform         |
+-------------------+
| Location          |
| Rotation          |
| Scale             |
+-------------------+
| Materials         |
+-------------------+
| Collision         |
+-------------------+

  1. Panell de Contingut (Content Browser)

El Panell de Contingut és on es gestionen tots els actius del projecte, com models 3D, textures, sons, blueprints, etc.

Funcions Principals:

  • Navegació: Explora les carpetes del projecte per trobar els actius.
  • Importació: Arrossega i deixa anar fitxers des del teu ordinador per importar-los al projecte.
  • Creació: Crea nous actius com blueprints, materials, etc.

  1. Barra d'Eines

La Barra d'Eines proporciona accés ràpid a funcions comunes com desfer, refer, guardar, i modes de treball.

Funcions Principals:

  • Desfer/Refer: Desfés o refer l'última acció.
  • Guardar: Guarda el projecte.
  • Modes de Treball: Canvia entre modes de treball com el mode de selecció, mode de paisatge, mode de pintura, etc.
+-------------------+-------------------+-------------------+
| Desfer            | Refer             | Guardar           |
+-------------------+-------------------+-------------------+
| Mode de Selecció  | Mode de Paisatge  | Mode de Pintura   |
+-------------------+-------------------+-------------------+

Exercici Pràctic

Objectiu:

Familiaritzar-se amb la interfície d'Unreal Engine navegant pels diferents panells i realitzant accions bàsiques.

Passos:

  1. Obre Unreal Engine i crea un nou projecte.
  2. Navega pel Panell de Vista utilitzant el ratolí.
  3. Selecciona un objecte al Panell d'Outliner i modifica les seves propietats al Panell de Detalls.
  4. Importa un actiu al Panell de Contingut.
  5. Guarda el projecte utilitzant la Barra d'Eines.

Solució:

  1. Obre Unreal Engine i selecciona "New Project".
  2. Utilitza el botó dret del ratolí per rotar la càmera, la roda del ratolí per fer zoom i el botó central per desplaçar-te.
  3. Al Panell d'Outliner, fes clic sobre un objecte (per exemple, una caixa) i ajusta la seva posició al Panell de Detalls.
  4. Arrossega un fitxer (per exemple, una imatge) des del teu ordinador al Panell de Contingut.
  5. Fes clic a "Guardar" a la Barra d'Eines.

Conclusió

Ara que has après a navegar per la interfície d'Unreal Engine, estaràs més còmode treballant en els teus projectes. Aquesta habilitat és essencial per a qualsevol desenvolupador que vulgui crear jocs o aplicacions amb Unreal Engine. En el següent tema, explorarem com crear el teu primer projecte.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats