En aquest tema, explorarem les funcions i els esdeveniments en Blueprints d'Unreal Engine. Les funcions i els esdeveniments són fonamentals per organitzar i gestionar el flux de treball en els teus projectes. Aprendrem com crear i utilitzar funcions, així com com treballar amb esdeveniments per respondre a accions específiques dins del joc.

Objectius d'Aprenentatge

  • Entendre què són les funcions i els esdeveniments en Blueprints.
  • Aprendre a crear i utilitzar funcions.
  • Aprendre a crear i utilitzar esdeveniments.
  • Comprendre la diferència entre funcions i esdeveniments.

  1. Què són les Funcions?

Les funcions són blocs de codi reutilitzables que poden ser cridats des de qualsevol lloc dins del mateix Blueprint. Les funcions permeten organitzar el codi en unitats lògiques, facilitant la seva lectura i manteniment.

Característiques de les Funcions

  • Reutilitzables: Es poden cridar múltiples vegades des de diferents llocs.
  • Paràmetres: Poden rebre dades d'entrada.
  • Retorn de Valors: Poden retornar un valor després de l'execució.

Creant una Funció

  1. Obre el teu Blueprint: Navega fins al Blueprint on vols crear la funció.
  2. Afegeix una Funció: A la pestanya "My Blueprint", fes clic a "Add Function".
  3. Defineix la Funció: Dona-li un nom a la funció i defineix els nodes que necessites dins d'ella.

Exemple de Codi

// Exemple de funció que suma dos nombres
Function SumaDosNombres
Input: Nombre1 (float), Nombre2 (float)
Output: Resultat (float)

Nodes:
- Add (Nombre1, Nombre2) -> Resultat

Utilitzant una Funció

Per utilitzar una funció, simplement arrossega el node de la funció al gràfic de l'Event Graph i connecta'l als nodes corresponents.

  1. Què són els Esdeveniments?

Els esdeveniments són accions que es desencadenen en resposta a una condició o acció específica dins del joc. Els esdeveniments són útils per gestionar interaccions i comportaments dinàmics.

Característiques dels Esdeveniments

  • Desencadenats per Accions: Es criden en resposta a esdeveniments del joc, com ara col·lisions, clics de ratolí, etc.
  • No Retornen Valors: A diferència de les funcions, els esdeveniments no retornen valors.

Creant un Esdeveniment

  1. Obre el teu Blueprint: Navega fins al Blueprint on vols crear l'esdeveniment.
  2. Afegeix un Esdeveniment: A la pestanya "Event Graph", fes clic dret i selecciona l'esdeveniment que vols afegir (per exemple, "Event Begin Play").

Exemple de Codi

// Exemple d'esdeveniment que es crida quan el joc comença
Event Begin Play

Nodes:
- Print String ("El joc ha començat")

Utilitzant un Esdeveniment

Els esdeveniments es criden automàticament quan es compleix la condició que els desencadena. Pots connectar nodes addicionals per definir el comportament que ha de seguir l'esdeveniment.

  1. Diferències entre Funcions i Esdeveniments

Característica Funcions Esdeveniments
Crida Manual Automàtica
Retorn de Valors No
Paràmetres d'Entrada No (generalment)
Ús Reutilització de codi Resposta a accions o condicions

Exercici Pràctic

Objectiu

Crear una funció que multipliqui dos nombres i un esdeveniment que mostri el resultat quan el joc comença.

Passos

  1. Crea la Funció:

    • Nom: MultiplicaDosNombres
    • Paràmetres d'Entrada: Nombre1 (float), Nombre2 (float)
    • Retorn: Resultat (float)
    • Nodes: Multiply (Nombre1, Nombre2) -> Resultat
  2. Crea l'Esdeveniment:

    • Esdeveniment: Event Begin Play
    • Nodes:
      • Crida a la funció MultiplicaDosNombres amb valors d'exemple (per exemple, 3 i 4).
      • Print String (Resultat de la funció).

Solució

// Funció: MultiplicaDosNombres
Function MultiplicaDosNombres
Input: Nombre1 (float), Nombre2 (float)
Output: Resultat (float)

Nodes:
- Multiply (Nombre1, Nombre2) -> Resultat

// Esdeveniment: Event Begin Play
Event Begin Play

Nodes:
- Call Function MultiplicaDosNombres (3, 4) -> Resultat
- Print String (Resultat)

Resum

En aquest tema, hem après què són les funcions i els esdeveniments en Blueprints d'Unreal Engine, com crear-los i utilitzar-los, i la diferència entre ells. Les funcions ens permeten organitzar el codi de manera eficient, mentre que els esdeveniments ens ajuden a gestionar les accions dinàmiques dins del joc. Amb aquests coneixements, estàs preparat per crear comportaments més complexos i interactius en els teus projectes d'Unreal Engine.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats