Introducció
En aquest tema, explorarem les variables i els tipus de dades en Blueprints d'Unreal Engine. Les variables són fonamentals per emmagatzemar i manipular dades en els teus projectes. Aprendrem com crear variables, assignar valors i utilitzar diferents tipus de dades.
Conceptes Clau
- Variables: Contenidors per emmagatzemar dades.
- Tipus de Dades: Diferents categories de dades que es poden emmagatzemar en variables.
- Operacions amb Variables: Com manipular i utilitzar variables en Blueprints.
Tipus de Dades en Blueprints
Tipus de Dades Bàsics
- Booleà (Boolean): Emmagatzema valors de veritat (true) o falsedat (false).
- Enter (Integer): Emmagatzema nombres enters.
- Flotant (Float): Emmagatzema nombres amb decimals.
- Cadena (String): Emmagatzema seqüències de caràcters.
Tipus de Dades Complexos
- Vector: Emmagatzema coordenades en l'espai 3D (X, Y, Z).
- Rotator: Emmagatzema rotacions en l'espai 3D (Pitch, Yaw, Roll).
- Transform: Emmagatzema informació de posició, rotació i escala.
Creant Variables en Blueprints
Pas a Pas
- Obre el teu Blueprint: Selecciona el Blueprint on vols crear la variable.
- Afegeix una Variable: A la pestanya "My Blueprint", fes clic al botó "+" al costat de "Variables".
- Defineix el Nom i Tipus: Assigna un nom a la variable i selecciona el tipus de dada desitjat.
- Compila el Blueprint: Fes clic a "Compile" per aplicar els canvis.
Exemple Pràctic
1. Obre el teu Blueprint. 2. A la pestanya "My Blueprint", fes clic al botó "+" al costat de "Variables". 3. Assigna el nom "Health" i selecciona el tipus "Float". 4. Fes clic a "Compile".
Assignant Valors a les Variables
Pas a Pas
- Arrossega la Variable: Arrossega la variable des de la pestanya "My Blueprint" fins al gràfic de Blueprints.
- Crea un Node de Set: Fes clic dret sobre la variable i selecciona "Set".
- Assigna un Valor: Connecta el node "Set" a un node d'esdeveniment i assigna un valor a la variable.
Exemple Pràctic
1. Arrossega la variable "Health" al gràfic de Blueprints. 2. Fes clic dret sobre la variable i selecciona "Set". 3. Connecta el node "Set" a un node d'esdeveniment, com "Event BeginPlay". 4. Assigna el valor 100.0 a la variable "Health".
Utilitzant Variables en Blueprints
Pas a Pas
- Arrossega la Variable: Arrossega la variable des de la pestanya "My Blueprint" fins al gràfic de Blueprints.
- Crea un Node de Get: Fes clic dret sobre la variable i selecciona "Get".
- Utilitza la Variable: Connecta el node "Get" a altres nodes per utilitzar el valor de la variable.
Exemple Pràctic
1. Arrossega la variable "Health" al gràfic de Blueprints. 2. Fes clic dret sobre la variable i selecciona "Get". 3. Connecta el node "Get" a un node "Print String" per mostrar el valor de "Health" a la pantalla.
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Creant i Assignant Variables
- Crea una variable anomenada "PlayerScore" de tipus Integer.
- Assigna el valor 0 a "PlayerScore" quan comenci el joc (Event BeginPlay).
Solució
1. Crea la variable "PlayerScore" de tipus Integer. 2. Arrossega "PlayerScore" al gràfic de Blueprints. 3. Fes clic dret sobre "PlayerScore" i selecciona "Set". 4. Connecta el node "Set" a "Event BeginPlay". 5. Assigna el valor 0 a "PlayerScore".
Exercici 2: Utilitzant Variables
- Crea una variable anomenada "IsGameOver" de tipus Boolean.
- Mostra un missatge "Game Over" quan "IsGameOver" sigui true.
Solució
1. Crea la variable "IsGameOver" de tipus Boolean. 2. Arrossega "IsGameOver" al gràfic de Blueprints. 3. Fes clic dret sobre "IsGameOver" i selecciona "Get". 4. Connecta el node "Get" a un node "Branch". 5. Connecta el node "Branch" a un node "Print String" amb el missatge "Game Over".
Errors Comuns i Consells
- No Compilar el Blueprint: Assegura't de compilar el Blueprint després de crear o modificar variables.
- Tipus de Dades Incorrectes: Verifica que el tipus de dada de la variable sigui adequat per a l'ús previst.
- No Assignar Valors Inicials: Assigna valors inicials a les variables per evitar errors en l'execució.
Conclusió
En aquest tema, hem après sobre les variables i els tipus de dades en Blueprints d'Unreal Engine. Hem vist com crear, assignar i utilitzar variables, així com els diferents tipus de dades disponibles. Amb aquests coneixements, estàs preparat per començar a manipular dades en els teus projectes d'Unreal Engine.
En el següent tema, explorarem les funcions i els esdeveniments en Blueprints, que ens permetran estructurar millor el nostre codi i crear comportaments més complexos.
Curs d'Unreal Engine
Mòdul 1: Introducció a Unreal Engine
- Què és Unreal Engine?
- Instal·lant Unreal Engine
- Navegant per la Interfície
- Creant el teu Primer Projecte
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
Mòdul 3: Blueprints Intermedis
- Variables i Tipus de Dades
- Funcions i Esdeveniments
- Comunicació entre Blueprints
- Creant Objectes Interactius
Mòdul 4: Blueprints Avançats
Mòdul 5: Programació en C++ a Unreal Engine
- Configurant el teu Entorn de Desenvolupament
- Sintaxi Bàsica de C++
- Creant Classes en C++
- Integrant C++ amb Blueprints
Mòdul 6: Programació Avançada en C++
Mòdul 7: Temes Avançats
- Física i Col·lisió
- Renderització i Postprocessament
- Generació de Contingut Procedural
- Desenvolupament de Realitat Virtual