En aquest tema, aprendrem a crear objectes interactius utilitzant Blueprints a Unreal Engine. Els objectes interactius són elements del joc amb els quals els jugadors poden interactuar, com ara portes que s'obren, botons que es poden prémer o objectes que es poden recollir.
Objectius del Tema
- Entendre els conceptes bàsics dels objectes interactius.
- Aprendre a crear un objecte interactiu simple.
- Implementar la lògica d'interacció utilitzant Blueprints.
- Provar i depurar l'objecte interactiu.
Conceptes Bàsics
Què és un Objecte Interactiu?
Un objecte interactiu és qualsevol element del joc que respon a les accions del jugador. Això pot incloure:
- Portes que s'obren o tanquen.
- Botons que activen mecanismes.
- Objectes col·lectibles com claus o monedes.
- Interruptors que canvien l'estat d'altres objectes.
Components Clau
Per crear un objecte interactiu, necessitarem:
- Mesh: La representació visual de l'objecte.
- Collision Component: Per detectar quan el jugador interactua amb l'objecte.
- Blueprint Script: La lògica que defineix què passa quan el jugador interactua amb l'objecte.
Creant un Objecte Interactiu Simple
Pas 1: Crear un Nou Blueprint
- Obre l'Editor d'Unreal Engine.
- Crea un nou Blueprint Class:
- A la finestra de contingut, fes clic dret i selecciona
Blueprint Class
. - Tria
Actor
com a classe base. - Anomena el Blueprint com
BP_InteractiveObject
.
- A la finestra de contingut, fes clic dret i selecciona
Pas 2: Afegir Components
-
Afegeix un Static Mesh Component:
- Obre
BP_InteractiveObject
. - A la finestra de Components, fes clic a
Add Component
i seleccionaStatic Mesh
. - Anomena el component
InteractiveMesh
. - Assigna un Mesh al component des de les propietats.
- Obre
-
Afegeix un Collision Component:
- Afegeix un
Box Collision
component. - Anomena el component
InteractionBox
. - Ajusta la mida del
InteractionBox
per cobrir elInteractiveMesh
.
- Afegeix un
Pas 3: Configurar la Lògica d'Interacció
-
Obre l'Event Graph del Blueprint.
-
Afegeix un Event per Detectar la Interacció:
- Selecciona
InteractionBox
i, a la finestra de Detalls, fes clic a+
al costat deOnComponentBeginOverlap
. - Això afegirà un nou node
Event OnComponentBeginOverlap
al Event Graph.
- Selecciona
-
Implementa la Lògica d'Interacció:
- Afegeix un node
Print String
per mostrar un missatge quan el jugador interactua amb l'objecte. - Connecta el pin
Exec
deEvent OnComponentBeginOverlap
al pinExec
dePrint String
. - Configura el text del
Print String
a "Interacció detectada!".
- Afegeix un node
Pas 4: Provar l'Objecte Interactiu
-
Col·loca el Blueprint al Nivell:
- Arrossega
BP_InteractiveObject
des de la finestra de contingut fins al nivell.
- Arrossega
-
Juga el Nivell:
- Premeu
Play
per començar el joc. - Mou el jugador cap a l'objecte interactiu.
- Verifica que el missatge "Interacció detectada!" apareix a la pantalla.
- Premeu
Exercici Pràctic
Objectiu
Crea un objecte interactiu que canviï de color quan el jugador hi interactua.
Passos
- Crea un nou Blueprint Class anomenat
BP_ColorChangingObject
. - Afegeix un Static Mesh Component i un
Box Collision
Component. - Configura l'Event Graph per detectar la interacció.
- Afegeix la lògica per canviar el color del Mesh:
- Utilitza el node
Set Material
per canviar el material delStatic Mesh
.
- Utilitza el node
Solució
Errors Comuns i Consells
- No detectar la col·lisió: Assegura't que el
Collision Preset
delBox Collision
estigui configurat correctament. - No veure el missatge: Verifica que el
Print String
estigui connectat correctament i que el joc estigui en modePlay
.
Conclusió
En aquest tema, hem après a crear un objecte interactiu simple utilitzant Blueprints a Unreal Engine. Hem cobert els conceptes bàsics, la configuració dels components necessaris i la implementació de la lògica d'interacció. A més, hem practicat amb un exercici per reforçar els coneixements adquirits. En el proper mòdul, explorarem conceptes més avançats de Blueprints.
Curs d'Unreal Engine
Mòdul 1: Introducció a Unreal Engine
- Què és Unreal Engine?
- Instal·lant Unreal Engine
- Navegant per la Interfície
- Creant el teu Primer Projecte
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
Mòdul 3: Blueprints Intermedis
- Variables i Tipus de Dades
- Funcions i Esdeveniments
- Comunicació entre Blueprints
- Creant Objectes Interactius
Mòdul 4: Blueprints Avançats
Mòdul 5: Programació en C++ a Unreal Engine
- Configurant el teu Entorn de Desenvolupament
- Sintaxi Bàsica de C++
- Creant Classes en C++
- Integrant C++ amb Blueprints
Mòdul 6: Programació Avançada en C++
Mòdul 7: Temes Avançats
- Física i Col·lisió
- Renderització i Postprocessament
- Generació de Contingut Procedural
- Desenvolupament de Realitat Virtual