En aquest tema, aprendrem a crear objectes interactius utilitzant Blueprints a Unreal Engine. Els objectes interactius són elements del joc amb els quals els jugadors poden interactuar, com ara portes que s'obren, botons que es poden prémer o objectes que es poden recollir.

Objectius del Tema

  • Entendre els conceptes bàsics dels objectes interactius.
  • Aprendre a crear un objecte interactiu simple.
  • Implementar la lògica d'interacció utilitzant Blueprints.
  • Provar i depurar l'objecte interactiu.

Conceptes Bàsics

Què és un Objecte Interactiu?

Un objecte interactiu és qualsevol element del joc que respon a les accions del jugador. Això pot incloure:

  • Portes que s'obren o tanquen.
  • Botons que activen mecanismes.
  • Objectes col·lectibles com claus o monedes.
  • Interruptors que canvien l'estat d'altres objectes.

Components Clau

Per crear un objecte interactiu, necessitarem:

  • Mesh: La representació visual de l'objecte.
  • Collision Component: Per detectar quan el jugador interactua amb l'objecte.
  • Blueprint Script: La lògica que defineix què passa quan el jugador interactua amb l'objecte.

Creant un Objecte Interactiu Simple

Pas 1: Crear un Nou Blueprint

  1. Obre l'Editor d'Unreal Engine.
  2. Crea un nou Blueprint Class:
    • A la finestra de contingut, fes clic dret i selecciona Blueprint Class.
    • Tria Actor com a classe base.
    • Anomena el Blueprint com BP_InteractiveObject.

Pas 2: Afegir Components

  1. Afegeix un Static Mesh Component:

    • Obre BP_InteractiveObject.
    • A la finestra de Components, fes clic a Add Component i selecciona Static Mesh.
    • Anomena el component InteractiveMesh.
    • Assigna un Mesh al component des de les propietats.
  2. Afegeix un Collision Component:

    • Afegeix un Box Collision component.
    • Anomena el component InteractionBox.
    • Ajusta la mida del InteractionBox per cobrir el InteractiveMesh.

Pas 3: Configurar la Lògica d'Interacció

  1. Obre l'Event Graph del Blueprint.

  2. Afegeix un Event per Detectar la Interacció:

    • Selecciona InteractionBox i, a la finestra de Detalls, fes clic a + al costat de OnComponentBeginOverlap.
    • Això afegirà un nou node Event OnComponentBeginOverlap al Event Graph.
  3. Implementa la Lògica d'Interacció:

    • Afegeix un node Print String per mostrar un missatge quan el jugador interactua amb l'objecte.
    • Connecta el pin Exec de Event OnComponentBeginOverlap al pin Exec de Print String.
    • Configura el text del Print String a "Interacció detectada!".
Event OnComponentBeginOverlap (InteractionBox)
    |
    v
Print String ("Interacció detectada!")

Pas 4: Provar l'Objecte Interactiu

  1. Col·loca el Blueprint al Nivell:

    • Arrossega BP_InteractiveObject des de la finestra de contingut fins al nivell.
  2. Juga el Nivell:

    • Premeu Play per començar el joc.
    • Mou el jugador cap a l'objecte interactiu.
    • Verifica que el missatge "Interacció detectada!" apareix a la pantalla.

Exercici Pràctic

Objectiu

Crea un objecte interactiu que canviï de color quan el jugador hi interactua.

Passos

  1. Crea un nou Blueprint Class anomenat BP_ColorChangingObject.
  2. Afegeix un Static Mesh Component i un Box Collision Component.
  3. Configura l'Event Graph per detectar la interacció.
  4. Afegeix la lògica per canviar el color del Mesh:
    • Utilitza el node Set Material per canviar el material del Static Mesh.

Solució

Event OnComponentBeginOverlap (InteractionBox)
    |
    v
Set Material (InteractiveMesh, NewMaterial)

Errors Comuns i Consells

  • No detectar la col·lisió: Assegura't que el Collision Preset del Box Collision estigui configurat correctament.
  • No veure el missatge: Verifica que el Print String estigui connectat correctament i que el joc estigui en mode Play.

Conclusió

En aquest tema, hem après a crear un objecte interactiu simple utilitzant Blueprints a Unreal Engine. Hem cobert els conceptes bàsics, la configuració dels components necessaris i la implementació de la lògica d'interacció. A més, hem practicat amb un exercici per reforçar els coneixements adquirits. En el proper mòdul, explorarem conceptes més avançats de Blueprints.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats