En aquesta secció, aprendràs a crear el teu primer projecte a Unreal Engine. Aquest és un pas fonamental per començar a treballar amb aquest motor de jocs. Segueix els passos detallats a continuació per configurar el teu projecte inicial.

  1. Obrint Unreal Engine

Passos:

  1. Inicia Unreal Engine: Fes doble clic a la icona d'Unreal Engine al teu escriptori o busca'l al menú d'inici.
  2. Pantalla de Benvinguda: Quan Unreal Engine s'hagi carregat, veuràs la pantalla de benvinguda. Aquí pots veure projectes recents, crear un nou projecte o obrir un projecte existent.

  1. Creant un Nou Projecte

Passos:

  1. Selecciona "New Project": A la pantalla de benvinguda, fes clic a "New Project".
  2. Tria una plantilla: Unreal Engine ofereix diverses plantilles per començar. Per aquest tutorial, seleccionarem la plantilla "First Person" (Primera Persona).
  3. Configuració del projecte:
    • Blueprint o C++: Tria "Blueprint" per a aquest projecte inicial.
    • Qualitat gràfica: Selecciona "Maximum Quality" per obtenir la millor qualitat gràfica.
    • Plataforma de destinació: Tria "Desktop/Console".
    • Incloure contingut inicial: Marca aquesta opció per obtenir alguns actius i configuracions predefinides que et seran útils.
  4. Nom del projecte: Escriu un nom per al teu projecte, per exemple, "PrimerProjecte".
  5. Ubicació del projecte: Tria una ubicació al teu disc dur on desar el projecte.
  6. Crea el projecte: Fes clic a "Create Project".

  1. Navegant pel Projecte

Passos:

  1. Editor de Nivells: Un cop creat el projecte, s'obrirà l'Editor de Nivells. Aquí és on passaràs la major part del temps dissenyant i editant el teu joc.
  2. Vista del Món: Aquesta és la finestra principal on veuràs i editaràs el teu nivell.
  3. Outliner: A la dreta, trobaràs l'Outliner, que mostra tots els objectes del nivell.
  4. Detalls: A sota de l'Outliner, hi ha el panell de Detalls, on pots veure i editar les propietats de l'objecte seleccionat.
  5. Content Browser: A la part inferior, trobaràs el Content Browser, on pots accedir a tots els actius del teu projecte.

  1. Afegint Objectes al Nivell

Passos:

  1. Afegir un objecte: Fes clic a "Modes" a la part superior esquerra i selecciona "Place Actors".
  2. Selecciona un objecte: Tria un objecte, com ara un cub, i arrossega'l a la Vista del Món.
  3. Moure i escalar: Utilitza les eines de transformació (moure, rotar, escalar) per col·locar l'objecte al lloc desitjat.

  1. Guardant el Projecte

Passos:

  1. Guardar el nivell: Fes clic a "File" a la barra de menú i selecciona "Save Current".
  2. Guardar el projecte: Fes clic a "File" i selecciona "Save All" per assegurar-te que tots els canvis es desin.

Exercici Pràctic

Objectiu:

Crea un nivell simple amb diversos objectes i guarda el projecte.

Passos:

  1. Segueix els passos anteriors per crear un nou projecte.
  2. Afegeix almenys tres objectes diferents al nivell (per exemple, un cub, una esfera i un cilindre).
  3. Utilitza les eines de transformació per col·locar els objectes de manera que formin una petita escena.
  4. Guarda el nivell i el projecte.

Solució:

  1. Crea un projecte nou amb la plantilla "First Person".
  2. Afegeix un cub, una esfera i un cilindre a la Vista del Món.
  3. Utilitza les eines de transformació per col·locar els objectes en una disposició que t'agradi.
  4. Guarda el nivell i el projecte.

Conclusió

Has creat el teu primer projecte a Unreal Engine! Ara ja saps com iniciar un projecte, afegir objectes i guardar el teu treball. Aquestes habilitats bàsiques són fonamentals per a qualsevol desenvolupador de jocs. En el proper mòdul, aprofundirem en els conceptes bàsics de l'editor d'Unreal Engine.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats