En aquesta secció, aprendràs a crear el teu primer projecte a Unreal Engine. Aquest és un pas fonamental per començar a treballar amb aquest motor de jocs. Segueix els passos detallats a continuació per configurar el teu projecte inicial.
- Obrint Unreal Engine
Passos:
- Inicia Unreal Engine: Fes doble clic a la icona d'Unreal Engine al teu escriptori o busca'l al menú d'inici.
- Pantalla de Benvinguda: Quan Unreal Engine s'hagi carregat, veuràs la pantalla de benvinguda. Aquí pots veure projectes recents, crear un nou projecte o obrir un projecte existent.
- Creant un Nou Projecte
Passos:
- Selecciona "New Project": A la pantalla de benvinguda, fes clic a "New Project".
- Tria una plantilla: Unreal Engine ofereix diverses plantilles per començar. Per aquest tutorial, seleccionarem la plantilla "First Person" (Primera Persona).
- Configuració del projecte:
- Blueprint o C++: Tria "Blueprint" per a aquest projecte inicial.
- Qualitat gràfica: Selecciona "Maximum Quality" per obtenir la millor qualitat gràfica.
- Plataforma de destinació: Tria "Desktop/Console".
- Incloure contingut inicial: Marca aquesta opció per obtenir alguns actius i configuracions predefinides que et seran útils.
- Nom del projecte: Escriu un nom per al teu projecte, per exemple, "PrimerProjecte".
- Ubicació del projecte: Tria una ubicació al teu disc dur on desar el projecte.
- Crea el projecte: Fes clic a "Create Project".
- Navegant pel Projecte
Passos:
- Editor de Nivells: Un cop creat el projecte, s'obrirà l'Editor de Nivells. Aquí és on passaràs la major part del temps dissenyant i editant el teu joc.
- Vista del Món: Aquesta és la finestra principal on veuràs i editaràs el teu nivell.
- Outliner: A la dreta, trobaràs l'Outliner, que mostra tots els objectes del nivell.
- Detalls: A sota de l'Outliner, hi ha el panell de Detalls, on pots veure i editar les propietats de l'objecte seleccionat.
- Content Browser: A la part inferior, trobaràs el Content Browser, on pots accedir a tots els actius del teu projecte.
- Afegint Objectes al Nivell
Passos:
- Afegir un objecte: Fes clic a "Modes" a la part superior esquerra i selecciona "Place Actors".
- Selecciona un objecte: Tria un objecte, com ara un cub, i arrossega'l a la Vista del Món.
- Moure i escalar: Utilitza les eines de transformació (moure, rotar, escalar) per col·locar l'objecte al lloc desitjat.
- Guardant el Projecte
Passos:
- Guardar el nivell: Fes clic a "File" a la barra de menú i selecciona "Save Current".
- Guardar el projecte: Fes clic a "File" i selecciona "Save All" per assegurar-te que tots els canvis es desin.
Exercici Pràctic
Objectiu:
Crea un nivell simple amb diversos objectes i guarda el projecte.
Passos:
- Segueix els passos anteriors per crear un nou projecte.
- Afegeix almenys tres objectes diferents al nivell (per exemple, un cub, una esfera i un cilindre).
- Utilitza les eines de transformació per col·locar els objectes de manera que formin una petita escena.
- Guarda el nivell i el projecte.
Solució:
- Crea un projecte nou amb la plantilla "First Person".
- Afegeix un cub, una esfera i un cilindre a la Vista del Món.
- Utilitza les eines de transformació per col·locar els objectes en una disposició que t'agradi.
- Guarda el nivell i el projecte.
Conclusió
Has creat el teu primer projecte a Unreal Engine! Ara ja saps com iniciar un projecte, afegir objectes i guardar el teu treball. Aquestes habilitats bàsiques són fonamentals per a qualsevol desenvolupador de jocs. En el proper mòdul, aprofundirem en els conceptes bàsics de l'editor d'Unreal Engine.
Curs d'Unreal Engine
Mòdul 1: Introducció a Unreal Engine
- Què és Unreal Engine?
- Instal·lant Unreal Engine
- Navegant per la Interfície
- Creant el teu Primer Projecte
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
Mòdul 3: Blueprints Intermedis
- Variables i Tipus de Dades
- Funcions i Esdeveniments
- Comunicació entre Blueprints
- Creant Objectes Interactius
Mòdul 4: Blueprints Avançats
Mòdul 5: Programació en C++ a Unreal Engine
- Configurant el teu Entorn de Desenvolupament
- Sintaxi Bàsica de C++
- Creant Classes en C++
- Integrant C++ amb Blueprints
Mòdul 6: Programació Avançada en C++
Mòdul 7: Temes Avançats
- Física i Col·lisió
- Renderització i Postprocessament
- Generació de Contingut Procedural
- Desenvolupament de Realitat Virtual