En aquest tema, aprendrem els conceptes fonamentals de la sintaxi de C++ que necessitaràs per començar a programar en aquest llenguatge dins d'Unreal Engine. Ens centrarem en els elements bàsics com variables, tipus de dades, operadors, estructures de control i funcions.
- Variables i Tipus de Dades
Tipus de Dades Bàsics
C++ ofereix diversos tipus de dades bàsics que pots utilitzar per emmagatzemar informació. A continuació es mostren alguns dels més comuns:
Tipus de Dada | Descripció | Exemple |
---|---|---|
int |
Enter | int a = 5; |
float |
Número decimal (precisió simple) | float b = 3.14; |
double |
Número decimal (precisió doble) | double c = 2.718; |
char |
Caràcter únic | char d = 'A'; |
bool |
Booleà (cert o fals) | bool e = true; |
Declaració de Variables
Per declarar una variable en C++, has d'especificar el tipus de dada seguit del nom de la variable. Aquí tens alguns exemples:
- Operadors
Operadors Aritmètics
Els operadors aritmètics s'utilitzen per realitzar operacions matemàtiques:
Operador | Descripció | Exemple |
---|---|---|
+ |
Suma | a + b |
- |
Resta | a - b |
* |
Multiplicació | a * b |
/ |
Divisió | a / b |
% |
Mòdul (resta) | a % b |
Operadors de Comparació
Els operadors de comparació s'utilitzen per comparar dos valors:
Operador | Descripció | Exemple |
---|---|---|
== |
Igual a | a == b |
!= |
Diferent de | a != b |
> |
Major que | a > b |
< |
Menor que | a < b |
>= |
Major o igual que | a >= b |
<= |
Menor o igual que | a <= b |
Operadors Lògics
Els operadors lògics s'utilitzen per combinar expressions booleanes:
Operador | Descripció | Exemple |
---|---|---|
&& |
I lògic | a && b |
` | ` | |
! |
No lògic | !a |
- Estructures de Control
Condicionals
Les estructures condicionals permeten executar diferents blocs de codi en funció de certes condicions.
if
i else
int number = 10; if (number > 0) { std::cout << "El número és positiu." << std::endl; } else { std::cout << "El número és negatiu o zero." << std::endl; }
else if
int number = 10; if (number > 0) { std::cout << "El número és positiu." << std::endl; } else if (number < 0) { std::cout << "El número és negatiu." << std::endl; } else { std::cout << "El número és zero." << std::endl; }
Bucles
Els bucles permeten repetir un bloc de codi diverses vegades.
for
while
do-while
- Funcions
Definició de Funcions
Les funcions permeten encapsular blocs de codi que es poden reutilitzar.
int suma(int a, int b) { return a + b; } int main() { int resultat = suma(3, 4); std::cout << "La suma és: " << resultat << std::endl; return 0; }
Funcions amb Tipus de Retorn void
Les funcions que no retornen cap valor utilitzen el tipus de retorn void
.
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Variables i Operadors
Declara dues variables enteres i intercanvia els seus valors utilitzant una variable temporal. Mostra els valors abans i després de l'intercanvi.
Exercici 2: Condicionals
Escriu un programa que demani a l'usuari un número i determini si és parell o senar.
Exercici 3: Bucles
Escriu un programa que mostri els números del 1 al 10 utilitzant un bucle for
.
Exercici 4: Funcions
Crea una funció que calculi el factorial d'un número enter i utilitza-la en el programa principal per mostrar el factorial de 5.
Solucions
Solució 1
#include <iostream> int main() { int x = 5; int y = 10; int temp; std::cout << "Abans de l'intercanvi: x = " << x << ", y = " << y << std::endl; temp = x; x = y; y = temp; std::cout << "Després de l'intercanvi: x = " << x << ", y = " << y << std::endl; return 0; }
Solució 2
#include <iostream> int main() { int number; std::cout << "Introdueix un número: "; std::cin >> number; if (number % 2 == 0) { std::cout << "El número és parell." << std::endl; } else { std::cout << "El número és senar." << std::endl; } return 0; }
Solució 3
#include <iostream> int main() { for (int i = 1; i <= 10; i++) { std::cout << i << std::endl; } return 0; }
Solució 4
#include <iostream> int factorial(int n) { if (n <= 1) { return 1; } else { return n * factorial(n - 1); } } int main() { int resultat = factorial(5); std::cout << "El factorial de 5 és: " << resultat << std::endl; return 0; }
Conclusió
En aquesta secció, hem cobert els conceptes bàsics de la sintaxi de C++, incloent variables, tipus de dades, operadors, estructures de control i funcions. Aquests fonaments són essencials per a qualsevol programador que vulgui treballar amb C++ a Unreal Engine. En el següent tema, explorarem com crear classes en C++ i com utilitzar-les dins d'Unreal Engine.
Curs d'Unreal Engine
Mòdul 1: Introducció a Unreal Engine
- Què és Unreal Engine?
- Instal·lant Unreal Engine
- Navegant per la Interfície
- Creant el teu Primer Projecte
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
Mòdul 3: Blueprints Intermedis
- Variables i Tipus de Dades
- Funcions i Esdeveniments
- Comunicació entre Blueprints
- Creant Objectes Interactius
Mòdul 4: Blueprints Avançats
Mòdul 5: Programació en C++ a Unreal Engine
- Configurant el teu Entorn de Desenvolupament
- Sintaxi Bàsica de C++
- Creant Classes en C++
- Integrant C++ amb Blueprints
Mòdul 6: Programació Avançada en C++
Mòdul 7: Temes Avançats
- Física i Col·lisió
- Renderització i Postprocessament
- Generació de Contingut Procedural
- Desenvolupament de Realitat Virtual