En aquest mòdul, aprendrem com finalitzar el teu projecte d'Unreal Engine i preparar-lo per a la publicació. Aquest procés inclou la revisió final del projecte, l'optimització, la configuració de la compilació i la distribució del joc. A més, veurem com publicar el teu joc en diferents plataformes.
- Revisió Final del Projecte
1.1. Prova Completa del Joc
- Prova de Jugabilitat: Juga el teu joc de principi a fi per assegurar-te que tot funcioni correctament.
- Prova de Bugs: Busca i corregeix qualsevol error o bug que pugui afectar l'experiència del jugador.
- Prova de Rendiment: Assegura't que el joc funcioni de manera fluida en diferents configuracions de maquinari.
1.2. Revisió de Contingut
- Actius: Revisa tots els actius (models, textures, sons) per assegurar-te que estan correctament importats i optimitzats.
- Nivells: Assegura't que tots els nivells estan ben dissenyats i que no hi ha errors de col·lisió o problemes de navegació.
- UI: Revisa la interfície d'usuari per assegurar-te que és intuïtiva i funcional.
- Optimització del Projecte
2.1. Optimització de Rendiment
- LOD (Level of Detail): Utilitza nivells de detall per a models 3D per millorar el rendiment.
- Culling: Implementa tècniques de culling per reduir la càrrega de renderització.
- Optimització de Textures: Redueix la resolució de les textures si és necessari per millorar el rendiment.
2.2. Optimització de Codi
- Profiling: Utilitza eines de profiling per identificar i corregir colls d'ampolla en el codi.
- Multithreading: Implementa multithreading per millorar l'eficiència del codi.
- Configuració de la Compilació
3.1. Configuració de la Plataforma
- Plataformes de Destinació: Configura el projecte per a les plataformes on vols publicar el joc (PC, consoles, mòbils, etc.).
- Configuració de Qualitat: Ajusta les opcions de qualitat gràfica per a cada plataforma.
3.2. Compilació del Projecte
- Compilació de la Versió Final: Compila el projecte en la seva versió final, assegurant-te que totes les configuracions són correctes.
- Paquetització: Paquetitza el joc en un format adequat per a la distribució (per exemple, .exe per a PC, .apk per a Android).
- Publicació del Joc
4.1. Preparació per a la Publicació
- Documentació: Crea documentació detallada del joc, incloent-hi instruccions, crèdits i notes de la versió.
- Material de Màrqueting: Prepara material de màrqueting com captures de pantalla, tràilers i descripcions del joc.
4.2. Publicació en Plataformes
- Steam: Si publiques a Steam, segueix els passos per a la publicació a Steamworks.
- App Store/Google Play: Si publiques en plataformes mòbils, segueix les directrius de l'App Store o Google Play.
- Altres Plataformes: Assegura't de seguir les directrius específiques de qualsevol altra plataforma on vulguis publicar el joc.
4.3. Post-Publicació
- Actualitzacions: Estigues preparat per llançar actualitzacions per corregir errors i afegir noves funcionalitats.
- Suport al Jugador: Proporciona suport als jugadors per resoldre qualsevol problema que puguin tenir.
Resum
En aquesta secció, hem après com finalitzar i publicar el teu projecte d'Unreal Engine. Hem cobert la revisió final del projecte, l'optimització, la configuració de la compilació i la publicació en diferents plataformes. Amb aquests coneixements, estaràs preparat per portar el teu joc des del desenvolupament fins a les mans dels jugadors.
Curs d'Unreal Engine
Mòdul 1: Introducció a Unreal Engine
- Què és Unreal Engine?
- Instal·lant Unreal Engine
- Navegant per la Interfície
- Creant el teu Primer Projecte
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
Mòdul 3: Blueprints Intermedis
- Variables i Tipus de Dades
- Funcions i Esdeveniments
- Comunicació entre Blueprints
- Creant Objectes Interactius
Mòdul 4: Blueprints Avançats
Mòdul 5: Programació en C++ a Unreal Engine
- Configurant el teu Entorn de Desenvolupament
- Sintaxi Bàsica de C++
- Creant Classes en C++
- Integrant C++ amb Blueprints
Mòdul 6: Programació Avançada en C++
Mòdul 7: Temes Avançats
- Física i Col·lisió
- Renderització i Postprocessament
- Generació de Contingut Procedural
- Desenvolupament de Realitat Virtual