En aquest tema, aprendrem a configurar l'entorn de desenvolupament necessari per programar en C++ dins d'Unreal Engine. Aquest procés inclou la instal·lació de les eines necessàries, la configuració de l'editor i la creació d'un projecte C++.
- Requisits Previs
Abans de començar, assegura't de tenir els següents requisits:
- Unreal Engine: Instal·lat i configurat. Si no ho has fet, revisa el mòdul 1.
- Visual Studio: Unreal Engine recomana Visual Studio per al desenvolupament en C++. Pots descarregar la versió Community de forma gratuïta des del lloc web de Microsoft.
- SDK de Windows: Necessari per compilar projectes en C++.
- Instal·lant Visual Studio
Passos per Instal·lar Visual Studio:
-
Descarrega Visual Studio:
- Visita Visual Studio i descarrega la versió Community.
-
Instal·lació:
- Executa l'instal·lador i selecciona les següents opcions:
- Desenvolupament de jocs amb C++.
- Desenvolupament d'aplicacions de Windows amb C++.
- SDK de Windows 10 (o la versió més recent).
- Executa l'instal·lador i selecciona les següents opcions:
-
Completa la Instal·lació:
- Segueix les instruccions de l'instal·lador per completar la instal·lació.
- Configurant Unreal Engine per C++
Passos per Configurar Unreal Engine:
-
Obre Unreal Engine:
- Inicia Unreal Engine des del llançador d'Epic Games.
-
Crea un Nou Projecte:
- Selecciona Nou Projecte.
- Tria Joc com a plantilla.
- Selecciona C++ com a tipus de projecte.
- Configura les opcions de projecte segons les teves necessitats (nom del projecte, ubicació, etc.).
- Fes clic a Crea Projecte.
-
Configura Visual Studio:
- Unreal Engine obrirà Visual Studio automàticament amb el projecte creat.
- Assegura't que Visual Studio estigui configurat per compilar el projecte. Això inclou la configuració de la solució i la selecció de la configuració de compilació (Debug, Release, etc.).
- Verificant la Configuració
Passos per Verificar la Configuració:
-
Compila el Projecte:
- A Visual Studio, selecciona Compila > Compila Solució.
- Assegura't que la compilació es completi sense errors.
-
Executa el Projecte:
- A Unreal Engine, fes clic a Jugar per executar el projecte.
- Verifica que el projecte s'executi correctament.
- Resolució de Problemes Comuns
Errors Comuns i Solucions:
-
Error de Compilació:
- Assegura't que totes les dependències estan instal·lades (SDK de Windows, components de Visual Studio).
- Revisa els missatges d'error a Visual Studio per obtenir pistes sobre el problema.
-
Unreal Engine no Troba Visual Studio:
- Assegura't que Visual Studio està instal·lat correctament i que les opcions de desenvolupament de jocs amb C++ estan seleccionades.
- Exercici Pràctic
Objectiu:
Configurar un projecte C++ a Unreal Engine i compilar-lo correctament.
Passos:
- Segueix els passos descrits anteriorment per instal·lar Visual Studio i configurar Unreal Engine.
- Crea un nou projecte C++ a Unreal Engine.
- Compila i executa el projecte.
Solució:
Si has seguit tots els passos correctament, el projecte hauria de compilar-se sense errors i executar-se a Unreal Engine.
Conclusió
En aquesta secció, hem après a configurar l'entorn de desenvolupament necessari per programar en C++ dins d'Unreal Engine. Hem cobert la instal·lació de Visual Studio, la configuració d'Unreal Engine i la verificació de la configuració. Amb aquest entorn configurat, estàs preparat per començar a desenvolupar en C++ dins d'Unreal Engine.
Curs d'Unreal Engine
Mòdul 1: Introducció a Unreal Engine
- Què és Unreal Engine?
- Instal·lant Unreal Engine
- Navegant per la Interfície
- Creant el teu Primer Projecte
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
Mòdul 3: Blueprints Intermedis
- Variables i Tipus de Dades
- Funcions i Esdeveniments
- Comunicació entre Blueprints
- Creant Objectes Interactius
Mòdul 4: Blueprints Avançats
Mòdul 5: Programació en C++ a Unreal Engine
- Configurant el teu Entorn de Desenvolupament
- Sintaxi Bàsica de C++
- Creant Classes en C++
- Integrant C++ amb Blueprints
Mòdul 6: Programació Avançada en C++
Mòdul 7: Temes Avançats
- Física i Col·lisió
- Renderització i Postprocessament
- Generació de Contingut Procedural
- Desenvolupament de Realitat Virtual