En aquest tema, aprendrem a configurar l'entorn de desenvolupament necessari per programar en C++ dins d'Unreal Engine. Aquest procés inclou la instal·lació de les eines necessàries, la configuració de l'editor i la creació d'un projecte C++.

  1. Requisits Previs

Abans de començar, assegura't de tenir els següents requisits:

  • Unreal Engine: Instal·lat i configurat. Si no ho has fet, revisa el mòdul 1.
  • Visual Studio: Unreal Engine recomana Visual Studio per al desenvolupament en C++. Pots descarregar la versió Community de forma gratuïta des del lloc web de Microsoft.
  • SDK de Windows: Necessari per compilar projectes en C++.

  1. Instal·lant Visual Studio

Passos per Instal·lar Visual Studio:

  1. Descarrega Visual Studio:

  2. Instal·lació:

    • Executa l'instal·lador i selecciona les següents opcions:
      • Desenvolupament de jocs amb C++.
      • Desenvolupament d'aplicacions de Windows amb C++.
      • SDK de Windows 10 (o la versió més recent).
  3. Completa la Instal·lació:

    • Segueix les instruccions de l'instal·lador per completar la instal·lació.

  1. Configurant Unreal Engine per C++

Passos per Configurar Unreal Engine:

  1. Obre Unreal Engine:

    • Inicia Unreal Engine des del llançador d'Epic Games.
  2. Crea un Nou Projecte:

    • Selecciona Nou Projecte.
    • Tria Joc com a plantilla.
    • Selecciona C++ com a tipus de projecte.
    • Configura les opcions de projecte segons les teves necessitats (nom del projecte, ubicació, etc.).
    • Fes clic a Crea Projecte.
  3. Configura Visual Studio:

    • Unreal Engine obrirà Visual Studio automàticament amb el projecte creat.
    • Assegura't que Visual Studio estigui configurat per compilar el projecte. Això inclou la configuració de la solució i la selecció de la configuració de compilació (Debug, Release, etc.).

  1. Verificant la Configuració

Passos per Verificar la Configuració:

  1. Compila el Projecte:

    • A Visual Studio, selecciona Compila > Compila Solució.
    • Assegura't que la compilació es completi sense errors.
  2. Executa el Projecte:

    • A Unreal Engine, fes clic a Jugar per executar el projecte.
    • Verifica que el projecte s'executi correctament.

  1. Resolució de Problemes Comuns

Errors Comuns i Solucions:

  • Error de Compilació:

    • Assegura't que totes les dependències estan instal·lades (SDK de Windows, components de Visual Studio).
    • Revisa els missatges d'error a Visual Studio per obtenir pistes sobre el problema.
  • Unreal Engine no Troba Visual Studio:

    • Assegura't que Visual Studio està instal·lat correctament i que les opcions de desenvolupament de jocs amb C++ estan seleccionades.

  1. Exercici Pràctic

Objectiu:

Configurar un projecte C++ a Unreal Engine i compilar-lo correctament.

Passos:

  1. Segueix els passos descrits anteriorment per instal·lar Visual Studio i configurar Unreal Engine.
  2. Crea un nou projecte C++ a Unreal Engine.
  3. Compila i executa el projecte.

Solució:

Si has seguit tots els passos correctament, el projecte hauria de compilar-se sense errors i executar-se a Unreal Engine.

Conclusió

En aquesta secció, hem après a configurar l'entorn de desenvolupament necessari per programar en C++ dins d'Unreal Engine. Hem cobert la instal·lació de Visual Studio, la configuració d'Unreal Engine i la verificació de la configuració. Amb aquest entorn configurat, estàs preparat per començar a desenvolupar en C++ dins d'Unreal Engine.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats