En aquest tema, explorarem l'editor d'Unreal Engine, una eina poderosa que et permetrà crear i gestionar els teus projectes de manera eficient. Aprendrem a navegar per les diferents seccions de l'editor i a utilitzar les seves funcionalitats bàsiques.

  1. Introducció a l'Editor

L'editor d'Unreal Engine és l'entorn principal on desenvoluparàs els teus jocs i aplicacions. Consta de diverses finestres i panells que et permeten accedir a diferents funcionalitats. A continuació, veurem les parts més importants de l'editor.

1.1. Vista del Món (Viewport)

La Vista del Món és la finestra principal on veuràs i editaràs el teu nivell. Aquí pots moure, rotar i escalar objectes, així com navegar pel teu món virtual.

1.2. Barra d'Eines

La Barra d'Eines conté eines i opcions per a la manipulació d'objectes, la navegació pel nivell i altres funcions útils. Algunes de les eines més comunes són:

  • Eina de Selecció: Permet seleccionar objectes al nivell.
  • Eina de Moviment: Permet moure objectes en l'espai 3D.
  • Eina de Rotació: Permet rotar objectes.
  • Eina d'Escalat: Permet escalar objectes.

1.3. Panell de Detalls

El Panell de Detalls mostra les propietats de l'objecte seleccionat. Aquí pots modificar atributs com la posició, la rotació, l'escala i altres propietats específiques de l'objecte.

1.4. Panell d'Outliner

El Panell d'Outliner mostra una llista jeràrquica de tots els objectes presents al nivell. Pots utilitzar aquest panell per seleccionar i organitzar objectes fàcilment.

1.5. Panell de Contingut

El Panell de Contingut és on es gestionen tots els actius del teu projecte, com ara models 3D, textures, sons i blueprints. Aquí pots importar nous actius i organitzar-los en carpetes.

  1. Navegant per l'Editor

2.1. Moviment a la Vista del Món

Per moure't per la Vista del Món, pots utilitzar les següents combinacions de tecles i ratolí:

  • WASD: Mou-te cap endavant, enrere, esquerra i dreta.
  • Botó dret del ratolí: Mantingues premut per mirar al voltant.
  • Roda del ratolí: Fes zoom cap endavant o enrere.

2.2. Manipulació d'Objectes

Per manipular objectes a la Vista del Món, utilitza les eines de la Barra d'Eines:

  • Eina de Moviment (W): Selecciona l'objecte i arrossega les fletxes per moure'l.
  • Eina de Rotació (E): Selecciona l'objecte i arrossega els cercles per rotar-lo.
  • Eina d'Escalat (R): Selecciona l'objecte i arrossega els cubs per escalar-lo.

  1. Exemples Pràctics

3.1. Afegint un Objecte al Nivell

  1. Obre el Panell de Contingut.
  2. Arrossega un model 3D des del Panell de Contingut fins a la Vista del Món.
  3. Utilitza les eines de moviment, rotació i escalat per posicionar l'objecte.

3.2. Modificant Propietats d'un Objecte

  1. Selecciona un objecte a la Vista del Món o al Panell d'Outliner.
  2. Obre el Panell de Detalls.
  3. Modifica les propietats com la posició, la rotació i l'escala.

  1. Exercicis Pràctics

Exercici 1: Afegir i Manipular Objectes

  1. Crea un nou projecte a Unreal Engine.
  2. Afegeix un cub al nivell.
  3. Mou el cub a una nova posició.
  4. Rota el cub 45 graus en l'eix Y.
  5. Escala el cub al doble de la seva mida original.

Exercici 2: Organitzar Objectes

  1. Afegeix tres esferes al nivell.
  2. Utilitza el Panell d'Outliner per seleccionar les tres esferes.
  3. Organitza les esferes en una nova carpeta anomenada "Esferes".

  1. Resum

En aquest tema, hem après a navegar per l'editor d'Unreal Engine i a utilitzar les seves funcionalitats bàsiques. Hem explorat la Vista del Món, la Barra d'Eines, el Panell de Detalls, el Panell d'Outliner i el Panell de Contingut. També hem realitzat alguns exercicis pràctics per reforçar els conceptes apresos. Ara estàs preparat per començar a crear i manipular objectes en els teus projectes d'Unreal Engine.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats