En aquest tema, explorarem l'editor d'Unreal Engine, una eina poderosa que et permetrà crear i gestionar els teus projectes de manera eficient. Aprendrem a navegar per les diferents seccions de l'editor i a utilitzar les seves funcionalitats bàsiques.
- Introducció a l'Editor
L'editor d'Unreal Engine és l'entorn principal on desenvoluparàs els teus jocs i aplicacions. Consta de diverses finestres i panells que et permeten accedir a diferents funcionalitats. A continuació, veurem les parts més importants de l'editor.
1.1. Vista del Món (Viewport)
La Vista del Món és la finestra principal on veuràs i editaràs el teu nivell. Aquí pots moure, rotar i escalar objectes, així com navegar pel teu món virtual.
1.2. Barra d'Eines
La Barra d'Eines conté eines i opcions per a la manipulació d'objectes, la navegació pel nivell i altres funcions útils. Algunes de les eines més comunes són:
- Eina de Selecció: Permet seleccionar objectes al nivell.
- Eina de Moviment: Permet moure objectes en l'espai 3D.
- Eina de Rotació: Permet rotar objectes.
- Eina d'Escalat: Permet escalar objectes.
1.3. Panell de Detalls
El Panell de Detalls mostra les propietats de l'objecte seleccionat. Aquí pots modificar atributs com la posició, la rotació, l'escala i altres propietats específiques de l'objecte.
1.4. Panell d'Outliner
El Panell d'Outliner mostra una llista jeràrquica de tots els objectes presents al nivell. Pots utilitzar aquest panell per seleccionar i organitzar objectes fàcilment.
1.5. Panell de Contingut
El Panell de Contingut és on es gestionen tots els actius del teu projecte, com ara models 3D, textures, sons i blueprints. Aquí pots importar nous actius i organitzar-los en carpetes.
- Navegant per l'Editor
2.1. Moviment a la Vista del Món
Per moure't per la Vista del Món, pots utilitzar les següents combinacions de tecles i ratolí:
- WASD: Mou-te cap endavant, enrere, esquerra i dreta.
- Botó dret del ratolí: Mantingues premut per mirar al voltant.
- Roda del ratolí: Fes zoom cap endavant o enrere.
2.2. Manipulació d'Objectes
Per manipular objectes a la Vista del Món, utilitza les eines de la Barra d'Eines:
- Eina de Moviment (W): Selecciona l'objecte i arrossega les fletxes per moure'l.
- Eina de Rotació (E): Selecciona l'objecte i arrossega els cercles per rotar-lo.
- Eina d'Escalat (R): Selecciona l'objecte i arrossega els cubs per escalar-lo.
- Exemples Pràctics
3.1. Afegint un Objecte al Nivell
- Obre el Panell de Contingut.
- Arrossega un model 3D des del Panell de Contingut fins a la Vista del Món.
- Utilitza les eines de moviment, rotació i escalat per posicionar l'objecte.
3.2. Modificant Propietats d'un Objecte
- Selecciona un objecte a la Vista del Món o al Panell d'Outliner.
- Obre el Panell de Detalls.
- Modifica les propietats com la posició, la rotació i l'escala.
- Exercicis Pràctics
Exercici 1: Afegir i Manipular Objectes
- Crea un nou projecte a Unreal Engine.
- Afegeix un cub al nivell.
- Mou el cub a una nova posició.
- Rota el cub 45 graus en l'eix Y.
- Escala el cub al doble de la seva mida original.
Exercici 2: Organitzar Objectes
- Afegeix tres esferes al nivell.
- Utilitza el Panell d'Outliner per seleccionar les tres esferes.
- Organitza les esferes en una nova carpeta anomenada "Esferes".
- Resum
En aquest tema, hem après a navegar per l'editor d'Unreal Engine i a utilitzar les seves funcionalitats bàsiques. Hem explorat la Vista del Món, la Barra d'Eines, el Panell de Detalls, el Panell d'Outliner i el Panell de Contingut. També hem realitzat alguns exercicis pràctics per reforçar els conceptes apresos. Ara estàs preparat per començar a crear i manipular objectes en els teus projectes d'Unreal Engine.
Curs d'Unreal Engine
Mòdul 1: Introducció a Unreal Engine
- Què és Unreal Engine?
- Instal·lant Unreal Engine
- Navegant per la Interfície
- Creant el teu Primer Projecte
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
Mòdul 3: Blueprints Intermedis
- Variables i Tipus de Dades
- Funcions i Esdeveniments
- Comunicació entre Blueprints
- Creant Objectes Interactius
Mòdul 4: Blueprints Avançats
Mòdul 5: Programació en C++ a Unreal Engine
- Configurant el teu Entorn de Desenvolupament
- Sintaxi Bàsica de C++
- Creant Classes en C++
- Integrant C++ amb Blueprints
Mòdul 6: Programació Avançada en C++
Mòdul 7: Temes Avançats
- Física i Col·lisió
- Renderització i Postprocessament
- Generació de Contingut Procedural
- Desenvolupament de Realitat Virtual