El disseny de nivells és una part fonamental del desenvolupament de jocs. En aquest tema, aprendrem els conceptes bàsics per crear nivells atractius i funcionals utilitzant Unreal Engine. Explorarem les eines disponibles a l'editor i veurem com podem utilitzar-les per donar vida als nostres nivells.

Objectius del Tema

  • Entendre els conceptes bàsics del disseny de nivells.
  • Aprendre a utilitzar les eines de l'editor de nivells d'Unreal Engine.
  • Crear un nivell senzill amb elements bàsics com terreny, edificis i objectes.

Conceptes Bàsics del Disseny de Nivells

  1. Què és un Nivell?

Un nivell és una àrea o escenari dins d'un joc on el jugador interactua amb l'entorn i els objectes. Pot incloure terreny, edificis, objectes interactius, enemics, i molt més.

  1. Components d'un Nivell

  • Terreny: La superfície sobre la qual es mou el jugador.
  • Objectes Estàtics: Edificis, roques, arbres, etc.
  • Objectes Interactius: Portes, botons, trampes, etc.
  • Actors: Personatges, enemics, NPCs (Non-Player Characters).
  • Llum i Il·luminació: Fonts de llum que afecten l'ambient del nivell.
  • Sons: Efectes de so ambientals i interactius.

Utilitzant l'Editor de Nivells

  1. Navegant per l'Editor

L'editor de nivells d'Unreal Engine és una eina poderosa que permet crear i modificar nivells de manera visual. A continuació, es mostren les parts principals de l'editor:

  • Viewport: La finestra principal on es visualitza i edita el nivell.
  • Modes: Eines per modificar el nivell (moure, rotar, escalar objectes).
  • Outliner: Llista de tots els objectes presents en el nivell.
  • Details: Propietats i configuracions de l'objecte seleccionat.

  1. Afegint i Manipulant Objectes

Per afegir objectes al nivell, podem utilitzar el panell de contingut (Content Browser) per arrossegar i deixar anar objectes a la finestra del Viewport.

Exemple Pràctic: Afegint un Cub

1. Obre el Content Browser.
2. Cerca "Cube" i arrossega'l al Viewport.
3. Utilitza les eines de moviment, rotació i escala per posicionar el cub al nivell.

  1. Creant el Terreny

El terreny és una part essencial de molts nivells. Unreal Engine proporciona eines per crear i modificar terreny de manera senzilla.

Passos per Crear Terreny

  1. Selecciona el mode "Landscape" a la barra d'eines.
  2. Configura les opcions de terreny (mida, resolució, etc.).
  3. Fes clic a "Create" per generar el terreny.
  4. Utilitza les eines de modelatge per donar forma al terreny (elevar, suprimir, suavitzar, etc.).

  1. Afegint Llum i Il·luminació

La il·luminació és crucial per establir l'ambient del nivell. Unreal Engine permet afegir diferents tipus de llum:

  • Directional Light: Simula la llum del sol.
  • Point Light: Emissió de llum des d'un punt específic.
  • Spot Light: Llum en forma de con, ideal per focus.

Exemple Pràctic: Afegint una Direccional Light

1. A la barra d'eines, selecciona "Lights" i arrossega una "Directional Light" al Viewport.
2. Ajusta la seva posició i rotació per simular la llum del sol.
3. Configura les propietats de la llum al panell de "Details".

Exercici Pràctic: Creant un Nivell Senzill

Objectiu

Crear un nivell senzill que inclogui terreny, alguns objectes estàtics, i una font de llum.

Passos

  1. Crear el Terreny:

    • Utilitza el mode "Landscape" per crear un terreny bàsic.
    • Modela el terreny per afegir algunes elevacions i depressions.
  2. Afegir Objectes Estàtics:

    • Arrossega alguns cubs i esferes des del Content Browser al Viewport.
    • Posiciona'ls per crear una estructura simple (per exemple, una casa amb un jardí).
  3. Afegir Llum:

    • Afegeix una "Directional Light" per simular la llum del sol.
    • Ajusta la seva intensitat i direcció per obtenir l'efecte desitjat.

Solució

1. Crear el Terreny:
   - Selecciona "Landscape" i configura les opcions.
   - Fes clic a "Create" i utilitza les eines de modelatge per donar forma al terreny.

2. Afegir Objectes Estàtics:
   - Arrossega un cub al Viewport i escala'l per crear una base.
   - Arrossega una esfera i col·loca-la sobre el cub per simular un sostre.

3. Afegir Llum:
   - Arrossega una "Directional Light" al Viewport.
   - Ajusta la seva posició i rotació per simular la llum del sol.
   - Configura la intensitat i el color de la llum al panell de "Details".

Resum

En aquest tema, hem après els conceptes bàsics del disseny de nivells i com utilitzar les eines de l'editor de nivells d'Unreal Engine per crear un nivell senzill. Hem explorat com afegir i manipular objectes, crear terreny i configurar la il·luminació. Amb aquests coneixements, estem preparats per avançar cap a dissenys de nivells més complexos i detallats.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats