En aquest tema, aprendrem com importar actius a Unreal Engine. Els actius són elements essencials per a la creació de qualsevol projecte, ja que inclouen models 3D, textures, sons, animacions i altres recursos que donen vida al teu joc o aplicació. A continuació, desglossarem els passos per importar aquests actius i com gestionar-los dins de l'editor.
- Tipus d'Actius
Abans de començar a importar, és important conèixer els diferents tipus d'actius que pots utilitzar a Unreal Engine:
- Models 3D: Objectes tridimensionals que poden ser estàtics o animats.
- Textures: Imatges aplicades a la superfície dels models 3D per donar-los aparença.
- Materials: Definicions de com les textures es mostren en els models 3D.
- Sons: Efectes de so i música.
- Animacions: Seqüències de moviment per a models 3D.
- Blueprints: Scripts visuals que defineixen comportaments i lògica del joc.
- Preparant els Actius
Abans d'importar els actius, assegura't que compleixin amb els formats compatibles amb Unreal Engine:
- Models 3D: Formats com FBX, OBJ.
- Textures: Formats com PNG, JPEG, TGA.
- Sons: Formats com WAV, MP3.
- Animacions: Formats com FBX (per a animacions de models 3D).
- Importació d'Actius
Pas 1: Obrir l'Editor de Contingut
- A la interfície principal d'Unreal Engine, localitza el panell Content Browser.
- Si no el veus, pots obrir-lo des del menú Window > Content Browser.
Pas 2: Crear una Carpeta per als Actius
- Al Content Browser, fes clic dret i selecciona New Folder.
- Dona-li un nom descriptiu a la carpeta, com ara "Models", "Textures" o "Sounds".
Pas 3: Importar els Actius
- Fes clic dret a la carpeta que has creat i selecciona Import to [nom de la carpeta].
- Navega fins a la ubicació dels teus actius al teu ordinador i selecciona els fitxers que vols importar.
- Fes clic a Open per iniciar la importació.
Pas 4: Configurar Opcions d'Importació
- Per a models 3D, apareixerà una finestra amb opcions d'importació. Revisa les opcions com ara Import Materials, Import Textures i Import Animations segons les teves necessitats.
- Fes clic a Import per finalitzar el procés.
- Gestionar els Actius Importats
Organitzar els Actius
- Utilitza carpetes per mantenir els teus actius organitzats.
- Dona noms descriptius als teus actius per facilitar la seva identificació.
Assignar Textures i Materials
- Selecciona el model 3D importat al Content Browser.
- A la finestra de detalls, localitza la secció Materials.
- Arrossega i deixa anar les textures o materials des del Content Browser fins als slots de materials del model.
Utilitzar Actius en el Nivell
- Arrossega els actius des del Content Browser fins a la finestra del nivell per col·locar-los en l'escena.
- Ajusta la posició, escala i rotació segons sigui necessari.
Exercici Pràctic
Objectiu
Importar un model 3D amb la seva textura i col·locar-lo en el nivell.
Passos
- Descarrega un model 3D en format FBX i una textura en format PNG.
- Segueix els passos descrits anteriorment per importar el model i la textura.
- Assigna la textura al model 3D.
- Col·loca el model en el nivell i ajusta la seva posició.
Solució
- Descarrega el model 3D i la textura.
- Crea una carpeta anomenada "MyModel" al Content Browser.
- Importa el model 3D i la textura a la carpeta "MyModel".
- Selecciona el model 3D i assigna la textura a la secció de materials.
- Arrossega el model 3D al nivell i ajusta la seva posició.
Errors Comuns i Consells
- Error: El model 3D no es veu correctament: Assegura't que les normals del model estiguin correctament orientades abans d'importar-lo.
- Error: La textura no s'aplica correctament: Verifica que la textura estigui assignada al material i que el material estigui aplicat al model.
- Consell: Mantingues els teus actius organitzats en carpetes per facilitar la seva gestió i localització.
Conclusió
En aquesta secció, hem après com importar i gestionar actius a Unreal Engine. Aquests coneixements són fonamentals per a la creació de projectes rics en contingut visual i sonor. En el proper tema, explorarem els conceptes bàsics dels Blueprints, una eina poderosa per crear lògica de joc sense necessitat de programació.
Curs d'Unreal Engine
Mòdul 1: Introducció a Unreal Engine
- Què és Unreal Engine?
- Instal·lant Unreal Engine
- Navegant per la Interfície
- Creant el teu Primer Projecte
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
Mòdul 3: Blueprints Intermedis
- Variables i Tipus de Dades
- Funcions i Esdeveniments
- Comunicació entre Blueprints
- Creant Objectes Interactius
Mòdul 4: Blueprints Avançats
Mòdul 5: Programació en C++ a Unreal Engine
- Configurant el teu Entorn de Desenvolupament
- Sintaxi Bàsica de C++
- Creant Classes en C++
- Integrant C++ amb Blueprints
Mòdul 6: Programació Avançada en C++
Mòdul 7: Temes Avançats
- Física i Col·lisió
- Renderització i Postprocessament
- Generació de Contingut Procedural
- Desenvolupament de Realitat Virtual