En aquest tema, aprendrem com importar actius a Unreal Engine. Els actius són elements essencials per a la creació de qualsevol projecte, ja que inclouen models 3D, textures, sons, animacions i altres recursos que donen vida al teu joc o aplicació. A continuació, desglossarem els passos per importar aquests actius i com gestionar-los dins de l'editor.

  1. Tipus d'Actius

Abans de començar a importar, és important conèixer els diferents tipus d'actius que pots utilitzar a Unreal Engine:

  • Models 3D: Objectes tridimensionals que poden ser estàtics o animats.
  • Textures: Imatges aplicades a la superfície dels models 3D per donar-los aparença.
  • Materials: Definicions de com les textures es mostren en els models 3D.
  • Sons: Efectes de so i música.
  • Animacions: Seqüències de moviment per a models 3D.
  • Blueprints: Scripts visuals que defineixen comportaments i lògica del joc.

  1. Preparant els Actius

Abans d'importar els actius, assegura't que compleixin amb els formats compatibles amb Unreal Engine:

  • Models 3D: Formats com FBX, OBJ.
  • Textures: Formats com PNG, JPEG, TGA.
  • Sons: Formats com WAV, MP3.
  • Animacions: Formats com FBX (per a animacions de models 3D).

  1. Importació d'Actius

Pas 1: Obrir l'Editor de Contingut

  1. A la interfície principal d'Unreal Engine, localitza el panell Content Browser.
  2. Si no el veus, pots obrir-lo des del menú Window > Content Browser.

Pas 2: Crear una Carpeta per als Actius

  1. Al Content Browser, fes clic dret i selecciona New Folder.
  2. Dona-li un nom descriptiu a la carpeta, com ara "Models", "Textures" o "Sounds".

Pas 3: Importar els Actius

  1. Fes clic dret a la carpeta que has creat i selecciona Import to [nom de la carpeta].
  2. Navega fins a la ubicació dels teus actius al teu ordinador i selecciona els fitxers que vols importar.
  3. Fes clic a Open per iniciar la importació.

Pas 4: Configurar Opcions d'Importació

  1. Per a models 3D, apareixerà una finestra amb opcions d'importació. Revisa les opcions com ara Import Materials, Import Textures i Import Animations segons les teves necessitats.
  2. Fes clic a Import per finalitzar el procés.

  1. Gestionar els Actius Importats

Organitzar els Actius

  • Utilitza carpetes per mantenir els teus actius organitzats.
  • Dona noms descriptius als teus actius per facilitar la seva identificació.

Assignar Textures i Materials

  1. Selecciona el model 3D importat al Content Browser.
  2. A la finestra de detalls, localitza la secció Materials.
  3. Arrossega i deixa anar les textures o materials des del Content Browser fins als slots de materials del model.

Utilitzar Actius en el Nivell

  1. Arrossega els actius des del Content Browser fins a la finestra del nivell per col·locar-los en l'escena.
  2. Ajusta la posició, escala i rotació segons sigui necessari.

Exercici Pràctic

Objectiu

Importar un model 3D amb la seva textura i col·locar-lo en el nivell.

Passos

  1. Descarrega un model 3D en format FBX i una textura en format PNG.
  2. Segueix els passos descrits anteriorment per importar el model i la textura.
  3. Assigna la textura al model 3D.
  4. Col·loca el model en el nivell i ajusta la seva posició.

Solució

  1. Descarrega el model 3D i la textura.
  2. Crea una carpeta anomenada "MyModel" al Content Browser.
  3. Importa el model 3D i la textura a la carpeta "MyModel".
  4. Selecciona el model 3D i assigna la textura a la secció de materials.
  5. Arrossega el model 3D al nivell i ajusta la seva posició.

Errors Comuns i Consells

  • Error: El model 3D no es veu correctament: Assegura't que les normals del model estiguin correctament orientades abans d'importar-lo.
  • Error: La textura no s'aplica correctament: Verifica que la textura estigui assignada al material i que el material estigui aplicat al model.
  • Consell: Mantingues els teus actius organitzats en carpetes per facilitar la seva gestió i localització.

Conclusió

En aquesta secció, hem après com importar i gestionar actius a Unreal Engine. Aquests coneixements són fonamentals per a la creació de projectes rics en contingut visual i sonor. En el proper tema, explorarem els conceptes bàsics dels Blueprints, una eina poderosa per crear lògica de joc sense necessitat de programació.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats