Introducció
Benvinguts al curs de Blender! En aquest primer tema, aprendrem a instal·lar Blender, a configurar-lo correctament i a familiaritzar-nos amb els conceptes bàsics per començar a treballar amb aquest potent programari de modelatge 3D.
Instal·lació de Blender
Pas 1: Descarregar Blender
- Visita el lloc web oficial de Blender: blender.org.
 - Fes clic al botó "Download Blender".
 - Selecciona la versió adequada per al teu sistema operatiu (Windows, macOS, Linux).
 
Pas 2: Instal·lar Blender
- Obre el fitxer descarregat.
 - Segueix les instruccions de l'instal·lador per completar la instal·lació.
 - Un cop instal·lat, obre Blender per assegurar-te que tot funciona correctament.
 
Configuració Inicial
Pas 1: Configurar les Preferències
- Obre Blender.
 - Ves a 
Edit>Preferences. - A la pestanya 
Interface, pots ajustar la mida de la interfície i altres opcions visuals segons les teves preferències. - A la pestanya 
Keymap, pots seleccionar el tipus de mapatge de tecles que prefereixis (per exemple,BlenderoIndustry Compatible). 
Pas 2: Guardar les Preferències
- Un cop hagis configurat les preferències, fes clic a 
Save Preferencesper guardar els canvis. 
Entenent la Interfície de Blender
Components Principals de la Interfície
- Editor 3D: L'àrea principal on crearàs i editaràs els teus models 3D.
 - Timeline: Utilitzat per a l'animació, mostra els fotogrames de la teva animació.
 - Outliner: Mostra una llista jeràrquica de tots els objectes en la teva escena.
 - Properties: Conté diverses pestanyes per ajustar les propietats dels objectes, materials, escenes, etc.
 
Navegació Bàsica
- Pan: Mantén premuda la roda del ratolí i mou el ratolí.
 - Zoom: Utilitza la roda del ratolí per apropar o allunyar.
 - Orbit: Mantén premuda la roda del ratolí i mou el ratolí per orbitar al voltant de l'objecte seleccionat.
 
Creació i Guardat de Projectes
Crear un Nou Projecte
- Ves a 
File>New>Generalper començar un nou projecte. 
Guardar un Projecte
- Ves a 
File>Save As. - Selecciona la ubicació on vols guardar el fitxer.
 - Assigna un nom al fitxer i fes clic a 
Save As. 
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Instal·lar Blender
- Descarrega i instal·la Blender seguint els passos anteriors.
 - Obre Blender i assegura't que tot funciona correctament.
 
Exercici 2: Configurar les Preferències
- Obre les preferències de Blender.
 - Ajusta la interfície i el mapatge de tecles segons les teves preferències.
 - Guarda les preferències.
 
Exercici 3: Navegació Bàsica
- Practica el pan, zoom i orbit en l'Editor 3D.
 - Familiaritza't amb els components principals de la interfície.
 
Exercici 4: Crear i Guardar un Projecte
- Crea un nou projecte a Blender.
 - Guarda el projecte en una ubicació de la teva elecció.
 
Resum
En aquest tema, hem après a instal·lar Blender, configurar les preferències inicials, entendre la interfície bàsica i realitzar operacions de navegació essencials. També hem practicat la creació i el guardat de projectes. Amb aquests coneixements bàsics, estàs preparat per començar a explorar les capacitats de Blender en profunditat. En el següent tema, ens endinsarem en la interfície de Blender per comprendre millor com treballar amb aquest programari.
Curs de Blender: De Principiant a Avançat
Mòdul 1: Introducció a Blender
- Començant amb Blender
 - Entenent la Interfície de Blender
 - Navegació i Controls Bàsics
 - Creació i Guardat de Projectes
 
Mòdul 2: Tècniques Bàsiques de Modelatge
- Introducció al Modelatge 3D
 - Treballant amb Primitives
 - Transformacions Bàsiques: Moure, Rotar, Escalar
 - Utilitzant Modificadors
 
Mòdul 3: Tècniques Avançades de Modelatge
- Modelatge de Superfície de Subdivisió
 - Conceptes Bàsics d'Escultura
 - Tècniques de Retopologia
 - Utilitzant Booleans
 
Mòdul 4: Materials i Texturització
- Introducció als Materials
 - Utilitzant l'Editor de Shaders
 - Conceptes Bàsics de Mapeig UV
 - Aplicació de Textures
 
Mòdul 5: Il·luminació i Renderització
- Introducció a la Il·luminació
 - Tipus de Llums a Blender
 - Configuració d'una Escena per Renderitzar
 - Utilitzant el Motor de Render
 
Mòdul 6: Conceptes Bàsics d'Animació
- Introducció a l'Animació
 - Conceptes Bàsics de Keyframing
 - Utilitzant la Línia de Temps i el Dope Sheet
 - Animant Objectes
 
Mòdul 7: Tècniques Avançades d'Animació
- Conceptes Bàsics de Rigging
 - Animant Personatges
 - Utilitzant l'Editor de Gràfics
 - Simulacions de Física
 
Mòdul 8: Composició i Postprocessament
Mòdul 9: Tècniques Avançades i Consells
- Utilitzant Add-ons
 - Optimitzant el Teu Flux de Treball
 - Tècniques Avançades d'Escultura
 - Creació de Materials Complexos
 
