En aquest tema, aprendrem a crear una escena simple a Blender, combinant diversos elements que hem après en els mòduls anteriors. Aquest exercici ens ajudarà a consolidar els nostres coneixements i a veure com es poden integrar diferents tècniques per crear un projecte complet.
Objectius del Tema
- Crear una escena simple amb objectes 3D.
 - Aplicar materials i textures als objectes.
 - Configurar la il·luminació de l'escena.
 - Renderitzar la imatge final.
 
Passos per Crear una Escena Simple
- Creació d'Objectes Bàsics
 
Comencem per crear els objectes bàsics que formaran part de la nostra escena.
Pas 1: Afegir Primitives
- 
Afegir un Cub:
- Premeu 
Shift + Aper obrir el menú d'afegir. - Seleccioneu 
Mesh>Cube. - Col·loqueu el cub al centre de l'escena.
 
 - Premeu 
 - 
Afegir una Esfera:
- Premeu 
Shift + Aper obrir el menú d'afegir. - Seleccioneu 
Mesh>UV Sphere. - Col·loqueu l'esfera a la part superior del cub.
 
 - Premeu 
 - 
Afegir un Pla:
- Premeu 
Shift + Aper obrir el menú d'afegir. - Seleccioneu 
Mesh>Plane. - Escaleu el pla per crear una base per als objectes (
Sper escalar, després10per augmentar la mida). 
 - Premeu 
 
Pas 2: Transformacions Bàsiques
- Moure: Seleccioneu l'esfera i premeu 
Gper moure-la. Col·loqueu-la a la part superior del cub. - Rotar: Seleccioneu el cub i premeu 
Rper rotar-lo lleugerament. - Escalar: Seleccioneu el pla i premeu 
Sper escalar-lo fins que cobreixi una àrea més gran. 
- Aplicació de Materials i Textures
 
Ara aplicarem materials i textures als nostres objectes per donar-los un aspecte més realista.
Pas 1: Crear Materials
- 
Material per al Cub:
- Seleccioneu el cub.
 - Aneu a la pestanya 
Material Properties(icona de la bola). - Feu clic a 
Newper crear un nou material. - Canvieu el color base a un color de la vostra elecció.
 
 - 
Material per a l'Esfera:
- Seleccioneu l'esfera.
 - Aneu a la pestanya 
Material Properties. - Feu clic a 
Newper crear un nou material. - Canvieu el color base a un color diferent del cub.
 
 - 
Material per al Pla:
- Seleccioneu el pla.
 - Aneu a la pestanya 
Material Properties. - Feu clic a 
Newper crear un nou material. - Canvieu el color base a un color neutre, com el gris.
 
 
Pas 2: Aplicar Textures
- Afegir una Textura al Pla:
- Aneu a la pestanya 
Shader Editor. - Afegiu un node 
Image Texture(Shift + A>Texture>Image Texture). - Carregueu una imatge de textura desitjada.
 - Connecteu el node 
Image Textureal nodePrincipled BSDF. 
 - Aneu a la pestanya 
 
- Configuració de la Il·luminació
 
Una bona il·luminació és clau per a una escena atractiva.
Pas 1: Afegir Llums
- 
Afegir una Llum Puntual:
- Premeu 
Shift + Aper obrir el menú d'afegir. - Seleccioneu 
Light>Point Light. - Col·loqueu la llum per sobre de l'esfera.
 
 - Premeu 
 - 
Afegir una Llum de Sol:
- Premeu 
Shift + Aper obrir el menú d'afegir. - Seleccioneu 
Light>Sun. - Ajusteu la direcció de la llum per il·luminar tota l'escena.
 
 - Premeu 
 
Pas 2: Ajustar la Intensitat de les Llums
- Seleccioneu cada llum i ajusteu la seva intensitat a la pestanya 
Light Propertiesfins que obtingueu l'efecte desitjat. 
- Renderització de la Imatge Final
 
Finalment, configurarem la càmera i renderitzarem la nostra escena.
Pas 1: Configurar la Càmera
- 
Afegir una Càmera:
- Premeu 
Shift + Aper obrir el menú d'afegir. - Seleccioneu 
Camera. - Col·loqueu la càmera en una posició que capturi tota l'escena.
 
 - Premeu 
 - 
Ajustar la Vista de la Càmera:
- Premeu 
Nper obrir la barra lateral. - Aneu a la pestanya 
Viewi feu clic aCamera to Viewper ajustar la vista de la càmera. 
 - Premeu 
 
Pas 2: Renderitzar l'Escena
- 
Configuració del Motor de Render:
- Aneu a la pestanya 
Render Properties. - Seleccioneu 
CyclesoEeveecom a motor de render. 
 - Aneu a la pestanya 
 - 
Renderitzar la Imatge:
- Premeu 
F12per renderitzar la imatge. - Espereu que el procés de renderització finalitzi.
 
 - Premeu 
 
Exercici Pràctic
Crea una escena simple seguint els passos anteriors. Experimenta amb diferents materials, textures i configuracions de llum per veure com afecten l'aspecte final de la teva escena.
Solució de l'Exercici
- 
Creació d'Objectes:
- Cub al centre. - Esfera a sobre del cub. - Pla escalat com a base. - 
Aplicació de Materials:
- Cub: Color base vermell. - Esfera: Color base blau. - Pla: Color base gris amb textura de fusta. - 
Configuració de la Il·luminació:
- Llum puntual sobre l'esfera. - Llum de sol il·luminant tota l'escena. - 
Renderització:
- Motor de render: Cycles. - Renderitzar amb `F12`. 
Resum
En aquest tema, hem après a crear una escena simple a Blender, combinant objectes 3D, materials, textures i il·luminació. Aquest exercici ens ha permès veure com es poden integrar diferents tècniques per crear un projecte complet i atractiu. En el proper tema, ens endinsarem en el modelatge d'un personatge, aplicant tècniques més avançades.
Curs de Blender: De Principiant a Avançat
Mòdul 1: Introducció a Blender
- Començant amb Blender
 - Entenent la Interfície de Blender
 - Navegació i Controls Bàsics
 - Creació i Guardat de Projectes
 
Mòdul 2: Tècniques Bàsiques de Modelatge
- Introducció al Modelatge 3D
 - Treballant amb Primitives
 - Transformacions Bàsiques: Moure, Rotar, Escalar
 - Utilitzant Modificadors
 
Mòdul 3: Tècniques Avançades de Modelatge
- Modelatge de Superfície de Subdivisió
 - Conceptes Bàsics d'Escultura
 - Tècniques de Retopologia
 - Utilitzant Booleans
 
Mòdul 4: Materials i Texturització
- Introducció als Materials
 - Utilitzant l'Editor de Shaders
 - Conceptes Bàsics de Mapeig UV
 - Aplicació de Textures
 
Mòdul 5: Il·luminació i Renderització
- Introducció a la Il·luminació
 - Tipus de Llums a Blender
 - Configuració d'una Escena per Renderitzar
 - Utilitzant el Motor de Render
 
Mòdul 6: Conceptes Bàsics d'Animació
- Introducció a l'Animació
 - Conceptes Bàsics de Keyframing
 - Utilitzant la Línia de Temps i el Dope Sheet
 - Animant Objectes
 
Mòdul 7: Tècniques Avançades d'Animació
- Conceptes Bàsics de Rigging
 - Animant Personatges
 - Utilitzant l'Editor de Gràfics
 - Simulacions de Física
 
Mòdul 8: Composició i Postprocessament
Mòdul 9: Tècniques Avançades i Consells
- Utilitzant Add-ons
 - Optimitzant el Teu Flux de Treball
 - Tècniques Avançades d'Escultura
 - Creació de Materials Complexos
 
