Introducció
Google Analytics és una eina gratuïta de Google que permet als propietaris de llocs web i aplicacions mòbils analitzar el trànsit i el comportament dels usuaris. Aquesta eina proporciona informació detallada sobre com els visitants interactuen amb el vostre lloc web, quines pàgines visiten, quant de temps hi passen, d'on provenen i molt més. Aquesta informació és essencial per prendre decisions informades sobre el màrqueting, el disseny del lloc web i l'estratègia de contingut.
Característiques clau de Google Analytics
- Seguiment de visitants: Permet veure quants usuaris visiten el vostre lloc web, d'on provenen i quines pàgines visiten.
- Informes en temps real: Proporciona dades en temps real sobre els visitants que estan actualment al vostre lloc web.
- Informes d'audiència: Ofereix informació demogràfica i geogràfica sobre els visitants, així com els seus interessos i comportament.
- Informes d'adquisició: Mostra com els usuaris arriben al vostre lloc web, ja sigui a través de motors de cerca, xarxes socials, referències o altres canals.
- Informes de comportament: Analitza com els usuaris interactuen amb el vostre lloc web, incloent-hi quines pàgines visiten, quant de temps hi passen i quins enllaços fan clic.
- Informes de conversió: Permet mesurar els objectius i les conversions, com ara vendes, inscripcions o altres accions importants per al vostre negoci.
Beneficis de Google Analytics
- Millora de l'experiència de l'usuari: Amb les dades recollides, podeu identificar àrees de millora al vostre lloc web per oferir una millor experiència als usuaris.
- Optimització del màrqueting: Permet entendre quins canals de màrqueting són més efectius i ajustar les vostres estratègies en conseqüència.
- Mesura del rendiment: Ajuda a mesurar l'eficàcia de les vostres campanyes de màrqueting i altres esforços promocionals.
- Presa de decisions informades: Proporciona dades concretes que podeu utilitzar per prendre decisions informades sobre el vostre lloc web i el vostre negoci.
Com funciona Google Analytics?
Google Analytics funciona mitjançant la inserció d'un fragment de codi de seguiment al vostre lloc web. Aquest codi recull dades sobre els visitants i les seves interaccions amb el lloc web. Les dades recollides es processen i es mostren en forma d'informes a la interfície de Google Analytics.
Exemple de codi de seguiment
<!-- Google Analytics --> <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXXXXXX-X"></script> <script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-XXXXXXXXX-X'); </script>
Explicació del codi:
- La primera línia carrega la biblioteca de Google Analytics de manera asíncrona.
- La segona part del codi crea una funció
gtag
que envia dades a Google Analytics. - La línia
gtag('config', 'UA-XXXXXXXXX-X');
inicialitza Google Analytics amb el vostre identificador de seguiment únic (substituïuUA-XXXXXXXXX-X
pel vostre identificador).
Conclusió
Google Analytics és una eina poderosa que proporciona informació valuosa sobre el comportament dels usuaris al vostre lloc web. Amb aquesta informació, podeu millorar l'experiència de l'usuari, optimitzar les vostres estratègies de màrqueting i prendre decisions informades per al vostre negoci. En els següents mòduls, explorarem com configurar un compte de Google Analytics, entendre la seva interfície i utilitzar les seves funcionalitats per obtenir el màxim profit de les dades recollides.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
- Configurar un compte de Google Analytics
- Entendre la interfície de Google Analytics
- Terminologia i conceptes bàsics
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
- Entendre els informes en temps real
- Informes d'audiència
- Informes d'adquisició
- Informes de comportament
- Informes de conversió
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
- Seguiment d'esdeveniments
- Seguiment de comerç electrònic millorat
- Dimensions i mètriques personalitzades
- Ús de filtres
- Configurar alertes personalitzades
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
- Integrar Google Analytics amb Search Console
- Automatitzar informes amb Google Data Studio
- Ús de Google Tag Manager
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
- Informes personalitzats
- Modelatge d'atribució avançat
- Mostreig de dades i precisió
- Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment