Els informes d'audiència en Google Analytics proporcionen informació detallada sobre els visitants del teu lloc web. Aquests informes et permeten entendre qui són els teus usuaris, d'on venen, quins dispositius utilitzen i molt més. Aquesta informació és crucial per prendre decisions informades sobre el teu contingut, màrqueting i estratègies de negoci.

Conceptes Clau

Abans de submergir-nos en els informes específics, és important entendre alguns conceptes clau:

  • Usuari: Una persona que visita el teu lloc web.
  • Sessió: Un període de temps durant el qual un usuari està actiu al teu lloc web.
  • Pàgina vista: Una visualització d'una pàgina del teu lloc web.
  • Taxa de rebot: El percentatge de sessions en què l'usuari només visualitza una pàgina abans de sortir del lloc.

Tipus d'Informes d'Audiència

  1. Visió General

L'informe de visió general proporciona una visió ràpida de les mètriques clau sobre els teus usuaris, com ara el nombre de sessions, usuaris, pàgines vistes, durada mitjana de la sessió, taxa de rebot i percentatge de noves sessions.

Exemple de Visió General

+----------------------+---------+
| Mètrica              | Valor   |
+----------------------+---------+
| Sessions             | 10,000  |
| Usuaris              | 8,000   |
| Pàgines vistes       | 25,000  |
| Durada mitjana sessió| 2:30    |
| Taxa de rebot        | 50%     |
| % Noves sessions     | 60%     |
+----------------------+---------+

  1. Dades Demogràfiques

Aquest informe mostra informació sobre l'edat i el gènere dels teus usuaris. Això pot ajudar-te a adaptar el teu contingut i estratègies de màrqueting a les característiques demogràfiques del teu públic.

Exemple de Dades Demogràfiques

+-------+---------+---------+
| Edat  | Homes   | Dones   |
+-------+---------+---------+
| 18-24 | 20%     | 25%     |
| 25-34 | 30%     | 35%     |
| 35-44 | 15%     | 10%     |
| 45-54 | 10%     | 5%      |
| 55-64 | 5%      | 5%      |
| 65+   | 2%      | 3%      |
+-------+---------+---------+

  1. Interès

L'informe d'interès proporciona informació sobre els interessos dels teus usuaris, basant-se en les seves activitats de navegació. Això pot ajudar-te a crear contingut que ressoni millor amb el teu públic.

Exemple d'Interès

+-------------------------+---------+
| Categoria d'Interès     | Percentatge |
+-------------------------+---------+
| Amants de la tecnologia | 40%     |
| Viatges i turisme       | 30%     |
| Esports                 | 20%     |
| Moda i bellesa          | 10%     |
+-------------------------+---------+

  1. Geografia

Aquest informe mostra d'on venen els teus usuaris, incloent-hi països, ciutats i idiomes. Això és útil per entendre la distribució geogràfica del teu públic i adaptar el teu contingut a diferents regions.

Exemple de Geografia

+----------------+---------+
| País           | Usuaris |
+----------------+---------+
| Estats Units   | 40%     |
| Espanya        | 20%     |
| Regne Unit     | 15%     |
| Alemanya       | 10%     |
| França         | 5%      |
| Altres         | 10%     |
+----------------+---------+

  1. Comportament

L'informe de comportament mostra com els usuaris nous i recurrents interactuen amb el teu lloc web. Això inclou mètriques com la durada de la sessió, la taxa de rebot i les pàgines per sessió.

Exemple de Comportament

+-------------------+---------+---------+
| Tipus d'Usuari    | Sessions| Pàgines/Sessió |
+-------------------+---------+---------+
| Nous             | 60%     | 3.5     |
| Recurrents       | 40%     | 5.0     |
+-------------------+---------+---------+

  1. Tecnologia

Aquest informe proporciona informació sobre els navegadors, sistemes operatius i dispositius que utilitzen els teus usuaris per accedir al teu lloc web. Això és útil per assegurar-te que el teu lloc web és compatible amb les tecnologies més utilitzades pel teu públic.

Exemple de Tecnologia

+-------------------+---------+
| Navegador         | Usuaris |
+-------------------+---------+
| Chrome            | 50%     |
| Safari            | 25%     |
| Firefox           | 15%     |
| Edge              | 5%      |
| Altres            | 5%      |
+-------------------+---------+

Exercici Pràctic

Exercici 1: Analitzar l'Informe de Geografia

  1. Accedeix al teu compte de Google Analytics.
  2. Navega a Audiència > Geografia > Ubicació.
  3. Analitza les dades per identificar els països amb més usuaris.
  4. Respon les següents preguntes:
    • Quin és el país amb més usuaris?
    • Quin percentatge d'usuaris prové dels tres principals països?

Solució

  1. Accedeix a Google Analytics i navega a Audiència > Geografia > Ubicació.
  2. Observa la taula de dades per identificar els països amb més usuaris.
  3. Respon les preguntes basant-te en les dades observades.

Exercici 2: Comparar Usuaris Nous i Recurrents

  1. Accedeix al teu compte de Google Analytics.
  2. Navega a Audiència > Comportament > Nou vs. Recorrent.
  3. Analitza les dades per comparar el comportament dels usuaris nous i recurrents.
  4. Respon les següents preguntes:
    • Quin tipus d'usuari té una durada de sessió més llarga?
    • Quin tipus d'usuari té una taxa de rebot més baixa?

Solució

  1. Accedeix a Google Analytics i navega a Audiència > Comportament > Nou vs. Recorrent.
  2. Observa la taula de dades per comparar el comportament dels usuaris nous i recurrents.
  3. Respon les preguntes basant-te en les dades observades.

Resum

Els informes d'audiència en Google Analytics són una eina poderosa per entendre millor els teus usuaris. Aquests informes et proporcionen informació detallada sobre qui són els teus usuaris, d'on venen, quins dispositius utilitzen i com interactuen amb el teu lloc web. Utilitzant aquesta informació, pots prendre decisions informades per millorar el teu contingut, màrqueting i estratègies de negoci.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats