La segmentació és una tècnica fonamental en Google Analytics que permet dividir les dades en grups més petits i específics per analitzar el comportament dels usuaris de manera més detallada. Aquesta tècnica és essencial per comprendre millor les diferents audiències i optimitzar les estratègies de màrqueting.
Conceptes Clau
Què és la Segmentació?
- Definició: La segmentació és el procés de dividir les dades en subgrups basats en criteris específics com el comportament, les característiques demogràfiques, les fonts de trànsit, etc.
- Objectiu: Permet analitzar i comprendre millor els diferents tipus d'usuaris que visiten el teu lloc web o aplicació.
Tipus de Segments
- Segments Predefinits: Google Analytics ofereix una sèrie de segments predefinits que cobreixen les necessitats més comunes, com ara nous usuaris, usuaris recurrents, trànsit orgànic, trànsit de pagament, etc.
- Segments Personalitzats: Pots crear segments personalitzats basats en criteris específics que siguin rellevants per al teu negoci.
Crear un Segment Personalitzat
Pas a Pas
- Accedir a Google Analytics: Inicia sessió al teu compte de Google Analytics.
- Seleccionar la Vista: Tria la vista en la qual vols crear el segment.
- Obrir el Panell de Segments: Fes clic a "Afegeix segment" a la part superior de qualsevol informe.
- Crear un Nou Segment: Fes clic a "Nou segment".
- Definir els Criteris: Utilitza les diferents opcions disponibles per definir els criteris del teu segment. Pots utilitzar condicions com la ubicació geogràfica, el comportament, les dades demogràfiques, etc.
- Guardar el Segment: Un cop hagis definit els criteris, fes clic a "Desa" per guardar el segment.
Exemple Pràctic
Suposem que vols crear un segment per analitzar els usuaris que han visitat el teu lloc web més de tres vegades en la darrera setmana i que han completat una compra. 1. Accedeix a Google Analytics i selecciona la vista desitjada. 2. Fes clic a "Afegeix segment" i després a "Nou segment". 3. A la secció "Condicions", selecciona "Sessions" > "Més gran que" > "3". 4. Afegeix una condició addicional per "Data de la sessió" > "Última setmana". 5. Afegeix una condició per "Transaccions" > "Més gran que" > "0". 6. Desa el segment amb un nom descriptiu, com ara "Usuaris recurrents amb compres".
Ús de Segments en Informes
Aplicar Segments
- Aplicar a Informes: Pots aplicar segments a qualsevol informe per veure com es comporten els diferents grups d'usuaris.
- Comparar Segments: Pots aplicar múltiples segments simultàniament per comparar el comportament de diferents grups d'usuaris.
Informes Comuns
- Informes d'Audiència: Analitza les característiques demogràfiques i geogràfiques dels diferents segments.
- Informes d'Adquisició: Compara les fonts de trànsit per a diferents segments.
- Informes de Comportament: Analitza com interactuen els diferents segments amb el teu lloc web.
- Informes de Conversió: Mesura les conversions i els objectius assolits per cada segment.
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Crear un Segment per a Nous Usuaris
- Accedeix a Google Analytics.
- Crea un segment per a usuaris que han visitat el teu lloc web per primera vegada en el darrer mes.
- Aplica aquest segment a l'informe d'audiència i analitza les dades demogràfiques.
Exercici 2: Comparar Trànsit Orgànic i de Pagament
- Accedeix a Google Analytics.
- Crea dos segments: un per a trànsit orgànic i un altre per a trànsit de pagament.
- Aplica aquests segments a l'informe d'adquisició i compara les fonts de trànsit.
Solucions als Exercicis
Solució a l'Exercici 1
- Accedeix a Google Analytics i selecciona la vista desitjada.
- Fes clic a "Afegeix segment" i després a "Nou segment".
- A la secció "Condicions", selecciona "Usuaris" > "Primera sessió" > "Últim mes".
- Desa el segment amb un nom descriptiu, com ara "Nous usuaris".
- Aplica el segment a l'informe d'audiència i analitza les dades demogràfiques.
Solució a l'Exercici 2
- Accedeix a Google Analytics i selecciona la vista desitjada.
- Crea dos segments:
- Trànsit orgànic: A la secció "Condicions", selecciona "Font/mitjà" > "Conté" > "organic".
- Trànsit de pagament: A la secció "Condicions", selecciona "Font/mitjà" > "Conté" > "cpc".
- Desa els segments amb noms descriptius, com ara "Trànsit orgànic" i "Trànsit de pagament".
- Aplica aquests segments a l'informe d'adquisició i compara les fonts de trànsit.
Conclusió
La segmentació és una eina poderosa en Google Analytics que permet analitzar el comportament dels usuaris de manera més detallada i específica. Mitjançant la creació de segments personalitzats, pots obtenir informació valuosa sobre diferents grups d'usuaris i optimitzar les teves estratègies de màrqueting. Practica la creació i aplicació de segments per millorar la teva comprensió i ús de Google Analytics.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
- Configurar un compte de Google Analytics
- Entendre la interfície de Google Analytics
- Terminologia i conceptes bàsics
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
- Entendre els informes en temps real
- Informes d'audiència
- Informes d'adquisició
- Informes de comportament
- Informes de conversió
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
- Seguiment d'esdeveniments
- Seguiment de comerç electrònic millorat
- Dimensions i mètriques personalitzades
- Ús de filtres
- Configurar alertes personalitzades
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
- Integrar Google Analytics amb Search Console
- Automatitzar informes amb Google Data Studio
- Ús de Google Tag Manager
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
- Informes personalitzats
- Modelatge d'atribució avançat
- Mostreig de dades i precisió
- Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment