En aquest estudi de cas, explorarem com utilitzar Google Analytics per optimitzar un lloc web de generació de contactes. Els llocs web de generació de contactes tenen com a objectiu principal captar informació dels visitants, com ara noms, correus electrònics i números de telèfon, per convertir-los en clients potencials.

Objectius de l'estudi de cas

  1. Configurar objectius de conversió per mesurar l'eficàcia de les pàgines de destinació.
  2. Analitzar el comportament dels usuaris per identificar punts de fuga i oportunitats de millora.
  3. Utilitzar informes d'adquisició per entendre les fonts de trànsit més efectives.
  4. Implementar seguiment d'esdeveniments per mesurar interaccions clau.
  5. Crear segments avançats per analitzar diferents grups d'usuaris.

  1. Configurar objectius de conversió

Pas 1: Definir els objectius

Els objectius de conversió poden incloure:

  • Completar un formulari de contacte.
  • Subscriure's a un butlletí.
  • Demanar una demostració del producte.

Pas 2: Configurar els objectius a Google Analytics

  1. Navega a Administració > Propietat > Objectius.
  2. Fes clic a Nou objectiu.
  3. Selecciona una plantilla o crea un objectiu personalitzat.
  4. Defineix els detalls de l'objectiu, com ara la pàgina de destinació (URL de la pàgina de gràcies).
Exemple de configuració d'objectiu:
- Nom: Completar formulari de contacte
- Tipus: Destinació
- URL de destinació: /gracies-contacte

  1. Analitzar el comportament dels usuaris

Pas 1: Utilitzar l'informe de comportament

  1. Navega a Comportament > Contingut del lloc > Totes les pàgines.
  2. Identifica les pàgines amb més trànsit i analitza el temps mitjà a la pàgina i la taxa de rebot.

Pas 2: Analitzar el flux de comportament

  1. Navega a Comportament > Flux de comportament.
  2. Observa el camí que segueixen els usuaris i identifica on abandonen el lloc.

  1. Utilitzar informes d'adquisició

Pas 1: Fonts de trànsit

  1. Navega a Adquisició > Tot el trànsit > Canals.
  2. Analitza les fonts de trànsit (orgànic, directe, referències, social) per veure quines són les més efectives.

Pas 2: Campanyes de màrqueting

  1. Navega a Adquisició > Campanyes > Totes les campanyes.
  2. Analitza el rendiment de les campanyes de màrqueting per veure quines generen més conversions.

  1. Implementar seguiment d'esdeveniments

Pas 1: Definir esdeveniments clau

Els esdeveniments poden incloure:

  • Clics en botons de crida a l'acció.
  • Descarregues de documents.
  • Visualitzacions de vídeos.

Pas 2: Configurar esdeveniments a Google Analytics

  1. Afegeix el codi de seguiment d'esdeveniments al teu lloc web.
// Exemple de codi de seguiment d'esdeveniments
ga('send', 'event', 'Categoria', 'Acció', 'Etiqueta');
  1. Verifica que els esdeveniments es registren correctament a Comportament > Esdeveniments > Principals esdeveniments.

  1. Crear segments avançats

Pas 1: Definir segments

Crea segments per analitzar diferents grups d'usuaris, com ara:

  • Usuaris que han completat un formulari.
  • Usuaris que han visitat la pàgina de preus.
  • Usuaris que han abandonat el formulari a mig camí.

Pas 2: Configurar segments a Google Analytics

  1. Navega a Públic > Visió general.
  2. Fes clic a Afegeix segment i crea un segment nou.
  3. Defineix les condicions del segment.
Exemple de segment:
- Nom: Usuaris que han completat el formulari
- Condició: Pàgina de destinació conté /gracies-contacte

Conclusió

En aquest estudi de cas, hem après a configurar objectius de conversió, analitzar el comportament dels usuaris, utilitzar informes d'adquisició, implementar seguiment d'esdeveniments i crear segments avançats per optimitzar un lloc web de generació de contactes. Aquests passos ens permeten obtenir informació valuosa per millorar l'eficàcia del lloc web i augmentar les conversions.

Resum dels conceptes clau:

  • Objectius de conversió: Mesuren l'eficàcia de les pàgines de destinació.
  • Comportament dels usuaris: Identifiquen punts de fuga i oportunitats de millora.
  • Informes d'adquisició: Entenen les fonts de trànsit més efectives.
  • Seguiment d'esdeveniments: Mesuren interaccions clau.
  • Segments avançats: Analitzen diferents grups d'usuaris.

Amb aquests coneixements, estàs preparat per aplicar Google Analytics de manera efectiva en un lloc web de generació de contactes i optimitzar les teves estratègies de màrqueting digital.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats