En aquest estudi de cas, explorarem com utilitzar Google Analytics per optimitzar un lloc web de generació de contactes. Els llocs web de generació de contactes tenen com a objectiu principal captar informació dels visitants, com ara noms, correus electrònics i números de telèfon, per convertir-los en clients potencials.
Objectius de l'estudi de cas
- Configurar objectius de conversió per mesurar l'eficàcia de les pàgines de destinació.
- Analitzar el comportament dels usuaris per identificar punts de fuga i oportunitats de millora.
- Utilitzar informes d'adquisició per entendre les fonts de trànsit més efectives.
- Implementar seguiment d'esdeveniments per mesurar interaccions clau.
- Crear segments avançats per analitzar diferents grups d'usuaris.
- Configurar objectius de conversió
Pas 1: Definir els objectius
Els objectius de conversió poden incloure:
- Completar un formulari de contacte.
- Subscriure's a un butlletí.
- Demanar una demostració del producte.
Pas 2: Configurar els objectius a Google Analytics
- Navega a Administració > Propietat > Objectius.
- Fes clic a Nou objectiu.
- Selecciona una plantilla o crea un objectiu personalitzat.
- Defineix els detalls de l'objectiu, com ara la pàgina de destinació (URL de la pàgina de gràcies).
Exemple de configuració d'objectiu: - Nom: Completar formulari de contacte - Tipus: Destinació - URL de destinació: /gracies-contacte
- Analitzar el comportament dels usuaris
Pas 1: Utilitzar l'informe de comportament
- Navega a Comportament > Contingut del lloc > Totes les pàgines.
- Identifica les pàgines amb més trànsit i analitza el temps mitjà a la pàgina i la taxa de rebot.
Pas 2: Analitzar el flux de comportament
- Navega a Comportament > Flux de comportament.
- Observa el camí que segueixen els usuaris i identifica on abandonen el lloc.
- Utilitzar informes d'adquisició
Pas 1: Fonts de trànsit
- Navega a Adquisició > Tot el trànsit > Canals.
- Analitza les fonts de trànsit (orgànic, directe, referències, social) per veure quines són les més efectives.
Pas 2: Campanyes de màrqueting
- Navega a Adquisició > Campanyes > Totes les campanyes.
- Analitza el rendiment de les campanyes de màrqueting per veure quines generen més conversions.
- Implementar seguiment d'esdeveniments
Pas 1: Definir esdeveniments clau
Els esdeveniments poden incloure:
- Clics en botons de crida a l'acció.
- Descarregues de documents.
- Visualitzacions de vídeos.
Pas 2: Configurar esdeveniments a Google Analytics
- Afegeix el codi de seguiment d'esdeveniments al teu lloc web.
// Exemple de codi de seguiment d'esdeveniments ga('send', 'event', 'Categoria', 'Acció', 'Etiqueta');
- Verifica que els esdeveniments es registren correctament a Comportament > Esdeveniments > Principals esdeveniments.
- Crear segments avançats
Pas 1: Definir segments
Crea segments per analitzar diferents grups d'usuaris, com ara:
- Usuaris que han completat un formulari.
- Usuaris que han visitat la pàgina de preus.
- Usuaris que han abandonat el formulari a mig camí.
Pas 2: Configurar segments a Google Analytics
- Navega a Públic > Visió general.
- Fes clic a Afegeix segment i crea un segment nou.
- Defineix les condicions del segment.
Exemple de segment: - Nom: Usuaris que han completat el formulari - Condició: Pàgina de destinació conté /gracies-contacte
Conclusió
En aquest estudi de cas, hem après a configurar objectius de conversió, analitzar el comportament dels usuaris, utilitzar informes d'adquisició, implementar seguiment d'esdeveniments i crear segments avançats per optimitzar un lloc web de generació de contactes. Aquests passos ens permeten obtenir informació valuosa per millorar l'eficàcia del lloc web i augmentar les conversions.
Resum dels conceptes clau:
- Objectius de conversió: Mesuren l'eficàcia de les pàgines de destinació.
- Comportament dels usuaris: Identifiquen punts de fuga i oportunitats de millora.
- Informes d'adquisició: Entenen les fonts de trànsit més efectives.
- Seguiment d'esdeveniments: Mesuren interaccions clau.
- Segments avançats: Analitzen diferents grups d'usuaris.
Amb aquests coneixements, estàs preparat per aplicar Google Analytics de manera efectiva en un lloc web de generació de contactes i optimitzar les teves estratègies de màrqueting digital.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
- Configurar un compte de Google Analytics
- Entendre la interfície de Google Analytics
- Terminologia i conceptes bàsics
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
- Entendre els informes en temps real
- Informes d'audiència
- Informes d'adquisició
- Informes de comportament
- Informes de conversió
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
- Seguiment d'esdeveniments
- Seguiment de comerç electrònic millorat
- Dimensions i mètriques personalitzades
- Ús de filtres
- Configurar alertes personalitzades
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
- Integrar Google Analytics amb Search Console
- Automatitzar informes amb Google Data Studio
- Ús de Google Tag Manager
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
- Informes personalitzats
- Modelatge d'atribució avançat
- Mostreig de dades i precisió
- Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment