Les alertes personalitzades a Google Analytics són una eina poderosa que permet als usuaris rebre notificacions automàtiques quan es compleixen certes condicions en les dades del seu lloc web. Aquestes alertes poden ajudar a detectar anomalies, problemes tècnics o oportunitats de millora en temps real.
- Què són les alertes personalitzades?
Les alertes personalitzades són notificacions automàtiques que Google Analytics envia quan es compleixen criteris específics definits per l'usuari. Aquestes alertes poden ser configurades per a una àmplia gamma de mètriques i dimensions, com ara el nombre de visites, la taxa de rebot, les conversions, etc.
Beneficis de les alertes personalitzades:
- Monitorització contínua: Permeten una vigilància constant del rendiment del lloc web sense necessitat de revisar manualment els informes.
- Reacció ràpida: Faciliten la detecció ràpida de problemes o oportunitats, permetent una resposta immediata.
- Personalització: Es poden configurar per a qualsevol mètrica o dimensió que sigui rellevant per al negoci.
- Com configurar alertes personalitzades
Pas 1: Accedir a la configuració d'alertes personalitzades
- Inicia sessió a Google Analytics.
- Selecciona la propietat i la vista per a la qual vols configurar l'alerta.
- Ves a l'opció de menú "Administració" (icona d'engranatge a la part inferior esquerra).
- A la columna "Vista", selecciona "Alertes personalitzades".
Pas 2: Crear una nova alerta
- Fes clic a "Nou avís".
- Omple els camps següents:
Nom de l'alerta
- Nom: Dona un nom descriptiu a l'alerta (per exemple, "Caiguda de trànsit del 50%").
Configuració de l'alerta
- Aplicar a: Selecciona la vista a la qual s'aplicarà l'alerta.
- Període: Tria la freqüència amb què vols que es revisin les dades (diari, setmanal, mensual).
Condicions de l'alerta
- Avisa'm quan: Defineix les condicions que activaran l'alerta. Pots seleccionar una mètrica (per exemple, sessions) i establir una condició (per exemple, "és menor que") i un valor (per exemple, "100").
- Aquesta alerta s'aplica a: Pots afegir condicions addicionals basades en dimensions (per exemple, "Font/mitjà").
Opcions de notificació
- Enviar-me un correu electrònic quan es compleixi aquesta alerta: Marca aquesta opció si vols rebre notificacions per correu electrònic.
- Enviar missatge de text a: Pots configurar notificacions per SMS si tens aquesta opció disponible.
Pas 3: Guardar l'alerta
- Revisa la configuració de l'alerta.
- Fes clic a "Desa l'alerta".
- Exemples d'alertes personalitzades
Exemple 1: Caiguda dràstica del trànsit
- Nom de l'alerta: Caiguda del trànsit del 50%
- Període: Diari
- Condicions: Sessions < 50% respecte al dia anterior
- Notificació: Correu electrònic
Exemple 2: Augment de la taxa de rebot
- Nom de l'alerta: Augment de la taxa de rebot
- Període: Setmanal
- Condicions: Taxa de rebot > 70%
- Notificació: Correu electrònic
Exemple 3: Increment de conversions
- Nom de l'alerta: Increment de conversions
- Període: Mensual
- Condicions: Conversions > 20% respecte al mes anterior
- Notificació: Correu electrònic
- Exercici pràctic
Exercici: Configurar una alerta per a una caiguda del trànsit orgànic
- Inicia sessió a Google Analytics i accedeix a la vista desitjada.
- Ves a "Administració" i selecciona "Alertes personalitzades".
- Crea una nova alerta amb les següents especificacions:
- Nom de l'alerta: Caiguda del trànsit orgànic
- Període: Diari
- Condicions: Sessions (Font/mitjà: google / organic) < 50% respecte al dia anterior
- Notificació: Correu electrònic
Solució:
Nom de l'alerta: Caiguda del trànsit orgànic Període: Diari Condicions: Sessions (Font/mitjà: google / organic) < 50% respecte al dia anterior Notificació: Correu electrònic
- Errors comuns i consells
Errors comuns:
- Condicions massa generals: Configurar alertes amb condicions massa àmplies pot resultar en un excés de notificacions.
- No revisar les alertes: Configurar alertes i no revisar-les regularment pot fer que es perdin oportunitats o problemes importants.
- No personalitzar les notificacions: No configurar notificacions adequades pot fer que les alertes no arribin als responsables adequats.
Consells:
- Definir condicions específiques: Assegura't que les condicions de les alertes siguin específiques i rellevants per al teu negoci.
- Revisar regularment: Revisa les alertes regularment per assegurar-te que estan configurades correctament i que les notificacions són útils.
- Utilitzar múltiples canals de notificació: Configura notificacions per correu electrònic i SMS per assegurar-te que no et perds cap alerta important.
Conclusió
Configurar alertes personalitzades a Google Analytics és una manera efectiva de mantenir-se informat sobre el rendiment del teu lloc web i reaccionar ràpidament davant de canvis significatius. Amb una configuració adequada, aquestes alertes poden ajudar-te a detectar problemes, identificar oportunitats i millorar contínuament la teva estratègia digital.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
- Configurar un compte de Google Analytics
- Entendre la interfície de Google Analytics
- Terminologia i conceptes bàsics
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
- Entendre els informes en temps real
- Informes d'audiència
- Informes d'adquisició
- Informes de comportament
- Informes de conversió
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
- Seguiment d'esdeveniments
- Seguiment de comerç electrònic millorat
- Dimensions i mètriques personalitzades
- Ús de filtres
- Configurar alertes personalitzades
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
- Integrar Google Analytics amb Search Console
- Automatitzar informes amb Google Data Studio
- Ús de Google Tag Manager
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
- Informes personalitzats
- Modelatge d'atribució avançat
- Mostreig de dades i precisió
- Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment