Les alertes personalitzades a Google Analytics són una eina poderosa que permet als usuaris rebre notificacions automàtiques quan es compleixen certes condicions en les dades del seu lloc web. Aquestes alertes poden ajudar a detectar anomalies, problemes tècnics o oportunitats de millora en temps real.

  1. Què són les alertes personalitzades?

Les alertes personalitzades són notificacions automàtiques que Google Analytics envia quan es compleixen criteris específics definits per l'usuari. Aquestes alertes poden ser configurades per a una àmplia gamma de mètriques i dimensions, com ara el nombre de visites, la taxa de rebot, les conversions, etc.

Beneficis de les alertes personalitzades:

  • Monitorització contínua: Permeten una vigilància constant del rendiment del lloc web sense necessitat de revisar manualment els informes.
  • Reacció ràpida: Faciliten la detecció ràpida de problemes o oportunitats, permetent una resposta immediata.
  • Personalització: Es poden configurar per a qualsevol mètrica o dimensió que sigui rellevant per al negoci.

  1. Com configurar alertes personalitzades

Pas 1: Accedir a la configuració d'alertes personalitzades

  1. Inicia sessió a Google Analytics.
  2. Selecciona la propietat i la vista per a la qual vols configurar l'alerta.
  3. Ves a l'opció de menú "Administració" (icona d'engranatge a la part inferior esquerra).
  4. A la columna "Vista", selecciona "Alertes personalitzades".

Pas 2: Crear una nova alerta

  1. Fes clic a "Nou avís".
  2. Omple els camps següents:

Nom de l'alerta

  • Nom: Dona un nom descriptiu a l'alerta (per exemple, "Caiguda de trànsit del 50%").

Configuració de l'alerta

  • Aplicar a: Selecciona la vista a la qual s'aplicarà l'alerta.
  • Període: Tria la freqüència amb què vols que es revisin les dades (diari, setmanal, mensual).

Condicions de l'alerta

  • Avisa'm quan: Defineix les condicions que activaran l'alerta. Pots seleccionar una mètrica (per exemple, sessions) i establir una condició (per exemple, "és menor que") i un valor (per exemple, "100").
  • Aquesta alerta s'aplica a: Pots afegir condicions addicionals basades en dimensions (per exemple, "Font/mitjà").

Opcions de notificació

  • Enviar-me un correu electrònic quan es compleixi aquesta alerta: Marca aquesta opció si vols rebre notificacions per correu electrònic.
  • Enviar missatge de text a: Pots configurar notificacions per SMS si tens aquesta opció disponible.

Pas 3: Guardar l'alerta

  1. Revisa la configuració de l'alerta.
  2. Fes clic a "Desa l'alerta".

  1. Exemples d'alertes personalitzades

Exemple 1: Caiguda dràstica del trànsit

  • Nom de l'alerta: Caiguda del trànsit del 50%
  • Període: Diari
  • Condicions: Sessions < 50% respecte al dia anterior
  • Notificació: Correu electrònic

Exemple 2: Augment de la taxa de rebot

  • Nom de l'alerta: Augment de la taxa de rebot
  • Període: Setmanal
  • Condicions: Taxa de rebot > 70%
  • Notificació: Correu electrònic

Exemple 3: Increment de conversions

  • Nom de l'alerta: Increment de conversions
  • Període: Mensual
  • Condicions: Conversions > 20% respecte al mes anterior
  • Notificació: Correu electrònic

  1. Exercici pràctic

Exercici: Configurar una alerta per a una caiguda del trànsit orgànic

  1. Inicia sessió a Google Analytics i accedeix a la vista desitjada.
  2. Ves a "Administració" i selecciona "Alertes personalitzades".
  3. Crea una nova alerta amb les següents especificacions:
    • Nom de l'alerta: Caiguda del trànsit orgànic
    • Període: Diari
    • Condicions: Sessions (Font/mitjà: google / organic) < 50% respecte al dia anterior
    • Notificació: Correu electrònic

Solució:

Nom de l'alerta: Caiguda del trànsit orgànic
Període: Diari
Condicions: Sessions (Font/mitjà: google / organic) < 50% respecte al dia anterior
Notificació: Correu electrònic

  1. Errors comuns i consells

Errors comuns:

  • Condicions massa generals: Configurar alertes amb condicions massa àmplies pot resultar en un excés de notificacions.
  • No revisar les alertes: Configurar alertes i no revisar-les regularment pot fer que es perdin oportunitats o problemes importants.
  • No personalitzar les notificacions: No configurar notificacions adequades pot fer que les alertes no arribin als responsables adequats.

Consells:

  • Definir condicions específiques: Assegura't que les condicions de les alertes siguin específiques i rellevants per al teu negoci.
  • Revisar regularment: Revisa les alertes regularment per assegurar-te que estan configurades correctament i que les notificacions són útils.
  • Utilitzar múltiples canals de notificació: Configura notificacions per correu electrònic i SMS per assegurar-te que no et perds cap alerta important.

Conclusió

Configurar alertes personalitzades a Google Analytics és una manera efectiva de mantenir-se informat sobre el rendiment del teu lloc web i reaccionar ràpidament davant de canvis significatius. Amb una configuració adequada, aquestes alertes poden ajudar-te a detectar problemes, identificar oportunitats i millorar contínuament la teva estratègia digital.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats