En aquest tema, aprendrem a configurar un compte de Google Analytics des de zero. Aquest procés és essencial per començar a recopilar dades sobre el trànsit i el comportament dels usuaris al vostre lloc web. Seguiu els passos següents per configurar el vostre compte de Google Analytics.
- Crear un compte de Google Analytics
Pas 1: Accedir a Google Analytics
- Aneu a Google Analytics.
- Si ja teniu un compte de Google, inicieu sessió. Si no, creeu-ne un.
Pas 2: Configurar el compte
- Un cop hàgiu iniciat sessió, feu clic a "Comença a utilitzar Google Analytics".
- Se us demanarà que configureu un compte. Introduïu un nom per al vostre compte (per exemple, "El meu lloc web").
Pas 3: Configurar la propietat
- Introduïu el nom de la propietat (per exemple, "Lloc web principal").
- Seleccioneu la zona horària i la moneda adequades per a la vostra propietat.
Pas 4: Configurar el flux de dades
- Seleccioneu el tipus de plataforma que voleu mesurar (Web, Aplicació, o Aplicació i Web).
- Introduïu l'URL del vostre lloc web.
- Doneu un nom al flux de dades (per exemple, "Flux de dades del lloc web").
Pas 5: Acceptar els termes del servei
- Llegiu i accepteu els termes del servei de Google Analytics.
- Feu clic a "Crea" per finalitzar la configuració del compte.
- Instal·lar el codi de seguiment
Pas 1: Obtenir el codi de seguiment
- Un cop hàgiu creat el vostre compte i propietat, se us proporcionarà un codi de seguiment únic.
- Copieu aquest codi de seguiment.
Pas 2: Afegir el codi de seguiment al vostre lloc web
- Aneu al codi HTML del vostre lloc web.
- Enganxeu el codi de seguiment just abans de l'etiqueta
</head>
de cada pàgina que voleu rastrejar.
<!DOCTYPE html> <html lang="ca"> <head> <meta charset="UTF-8"> <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"> <title>El meu lloc web</title> <!-- Codi de seguiment de Google Analytics --> <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXXXXXX-X"></script> <script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-XXXXXXXXX-X'); </script> <!-- Fi del codi de seguiment de Google Analytics --> </head> <body> <h1>Benvingut al meu lloc web!</h1> </body> </html>
Pas 3: Verificar la instal·lació
- Torneu a Google Analytics i aneu a la secció "Administració".
- Seleccioneu la propietat que heu creat i aneu a "Configuració de la propietat".
- Feu clic a "Verificar" per assegurar-vos que el codi de seguiment s'ha instal·lat correctament.
- Configurar vistes i filtres
Pas 1: Crear vistes
- Aneu a la secció "Administració" i seleccioneu la propietat.
- A la columna "Vista", feu clic a "Crea vista".
- Doneu un nom a la vista (per exemple, "Vista principal") i seleccioneu la zona horària adequada.
Pas 2: Configurar filtres
- Aneu a la secció "Administració" i seleccioneu la vista que heu creat.
- Feu clic a "Filtres" i després a "Afegeix filtre".
- Creeu filtres per excloure el trànsit intern (per exemple, excloure les adreces IP de la vostra oficina).
- Configurar objectius
Pas 1: Crear objectius
- Aneu a la secció "Administració" i seleccioneu la vista.
- Feu clic a "Objectius" i després a "Nou objectiu".
- Seleccioneu un tipus d'objectiu (per exemple, "Destinació", "Durada", "Pàgines/pantalles per sessió" o "Esdeveniment").
- Configureu els detalls de l'objectiu (per exemple, l'URL de la pàgina de destinació).
Resum
En aquesta secció, hem après a configurar un compte de Google Analytics, instal·lar el codi de seguiment al nostre lloc web, crear vistes i filtres, i configurar objectius. Ara estem preparats per començar a recopilar i analitzar dades sobre el trànsit i el comportament dels usuaris al nostre lloc web. En el següent tema, explorarem la interfície de Google Analytics per entendre com navegar i utilitzar les diferents funcionalitats que ofereix.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
- Configurar un compte de Google Analytics
- Entendre la interfície de Google Analytics
- Terminologia i conceptes bàsics
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
- Entendre els informes en temps real
- Informes d'audiència
- Informes d'adquisició
- Informes de comportament
- Informes de conversió
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
- Seguiment d'esdeveniments
- Seguiment de comerç electrònic millorat
- Dimensions i mètriques personalitzades
- Ús de filtres
- Configurar alertes personalitzades
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
- Integrar Google Analytics amb Search Console
- Automatitzar informes amb Google Data Studio
- Ús de Google Tag Manager
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
- Informes personalitzats
- Modelatge d'atribució avançat
- Mostreig de dades i precisió
- Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment