Els informes d'adquisició en Google Analytics són fonamentals per entendre com els usuaris arriben al teu lloc web. Aquests informes proporcionen informació detallada sobre les fonts de trànsit, els canals de màrqueting i les campanyes que porten visitants al teu lloc. En aquesta secció, explorarem els diferents tipus d'informes d'adquisició i com interpretar-los per optimitzar les teves estratègies de màrqueting.
Conceptes Clau
Abans de començar, és important familiaritzar-se amb alguns conceptes clau:
- Font/mitjà: La font és l'origen del trànsit (per exemple, Google, Facebook), mentre que el mitjà és el tipus de trànsit (per exemple, orgànic, CPC).
- Canal: Un grup de fonts de trànsit similars, com ara cerca orgànica, referències, social, etc.
- Campanya: Una iniciativa de màrqueting específica que pots seguir mitjançant paràmetres UTM.
Tipus d'Informes d'Adquisició
- Visió General
L'informe de visió general proporciona una visió ràpida de les fonts de trànsit principals que porten usuaris al teu lloc web. Aquí pots veure un resum dels canals, com ara cerca orgànica, referències, directe, social, etc.
Exemple de Visió General
Canal | Sessions | Percentatge de Noves Sessions | Taxa de Rebot | Durada Mitjana de la Sessió ---------------|----------|-------------------------------|---------------|--------------------------- Cerca Orgànica | 5,000 | 60% | 50% | 2:30 Referències | 2,000 | 45% | 55% | 1:45 Directe | 1,500 | 70% | 40% | 3:00 Social | 1,000 | 80% | 60% | 1:20
- Tot el Trànsit
Aquest informe desglossa el trànsit per font/mitjà, proporcionant una visió més detallada de com els usuaris arriben al teu lloc web.
Exemple de Tot el Trànsit
Font/mitjà | Sessions | Percentatge de Noves Sessions | Taxa de Rebot | Durada Mitjana de la Sessió -------------------|----------|-------------------------------|---------------|--------------------------- google / orgànic | 4,000 | 65% | 45% | 2:45 facebook / CPC | 1,500 | 50% | 55% | 1:30 direct / (none) | 1,500 | 70% | 40% | 3:00 example.com / refer| 1,000 | 55% | 50% | 2:00
- Canals
L'informe de canals agrupa les fonts de trànsit en categories més àmplies, com ara cerca orgànica, referències, social, etc. Això et permet veure quins tipus de canals són més efectius.
Exemple de Canals
Canal | Sessions | Percentatge de Noves Sessions | Taxa de Rebot | Durada Mitjana de la Sessió ---------------|----------|-------------------------------|---------------|--------------------------- Cerca Orgànica | 5,000 | 60% | 50% | 2:30 Referències | 2,000 | 45% | 55% | 1:45 Directe | 1,500 | 70% | 40% | 3:00 Social | 1,000 | 80% | 60% | 1:20
- Campanyes
Aquest informe mostra el rendiment de les teves campanyes de màrqueting, permetent-te veure quines campanyes estan generant més trànsit i conversions.
Exemple de Campanyes
Campanya | Sessions | Percentatge de Noves Sessions | Taxa de Rebot | Durada Mitjana de la Sessió -----------------|----------|-------------------------------|---------------|--------------------------- Campanya 1 | 2,000 | 55% | 50% | 2:00 Campanya 2 | 1,500 | 60% | 45% | 2:30 Campanya 3 | 1,000 | 65% | 55% | 1:45
Exercici Pràctic
Exercici 1: Analitzar l'Informe de Visió General
- Accedeix a Google Analytics i navega a l'informe d'adquisició > Visió General.
- Identifica els tres canals principals que porten trànsit al teu lloc web.
- Anota la taxa de rebot i la durada mitjana de la sessió per a cada canal.
Solució
Canal | Sessions | Percentatge de Noves Sessions | Taxa de Rebot | Durada Mitjana de la Sessió ---------------|----------|-------------------------------|---------------|--------------------------- Cerca Orgànica | 5,000 | 60% | 50% | 2:30 Referències | 2,000 | 45% | 55% | 1:45 Directe | 1,500 | 70% | 40% | 3:00
Exercici 2: Comparar Fonts/Mitjans
- Accedeix a l'informe d'adquisició > Tot el Trànsit > Font/mitjà.
- Selecciona dues fonts/mitjans i compara les seves mètriques de rendiment.
- Anota quina font/mitjà té una millor taxa de rebot i durada mitjana de la sessió.
Solució
Font/mitjà | Sessions | Percentatge de Noves Sessions | Taxa de Rebot | Durada Mitjana de la Sessió -------------------|----------|-------------------------------|---------------|--------------------------- google / orgànic | 4,000 | 65% | 45% | 2:45 facebook / CPC | 1,500 | 50% | 55% | 1:30
Consells Addicionals
- Utilitza segments: Pots aplicar segments per veure com diferents grups d'usuaris interactuen amb el teu lloc web.
- Configura objectius: Assegura't de tenir objectius configurats per mesurar conversions i altres accions importants.
- Analitza tendències: Revisa els informes regularment per identificar tendències i ajustar les teves estratègies de màrqueting en conseqüència.
Conclusió
Els informes d'adquisició són una eina poderosa per entendre com els usuaris arriben al teu lloc web i quines fonts de trànsit són més efectives. Mitjançant l'anàlisi d'aquests informes, pots optimitzar les teves estratègies de màrqueting per atraure més visitants i millorar les conversions. En el proper mòdul, explorarem els informes de comportament per entendre com els usuaris interactuen amb el teu lloc web.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
- Configurar un compte de Google Analytics
- Entendre la interfície de Google Analytics
- Terminologia i conceptes bàsics
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
- Entendre els informes en temps real
- Informes d'audiència
- Informes d'adquisició
- Informes de comportament
- Informes de conversió
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
- Seguiment d'esdeveniments
- Seguiment de comerç electrònic millorat
- Dimensions i mètriques personalitzades
- Ús de filtres
- Configurar alertes personalitzades
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
- Integrar Google Analytics amb Search Console
- Automatitzar informes amb Google Data Studio
- Ús de Google Tag Manager
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
- Informes personalitzats
- Modelatge d'atribució avançat
- Mostreig de dades i precisió
- Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment