Integrar Google Analytics amb Google Ads és una de les millors maneres d'optimitzar les teves campanyes publicitàries i obtenir una visió completa del rendiment dels teus anuncis. Aquesta integració permet veure com els usuaris interactuen amb el teu lloc web després de fer clic en un anunci, així com mesurar el retorn de la inversió (ROI) de les teves campanyes publicitàries.
Objectius d'aquest tema
- Entendre els beneficis d'integrar Google Analytics amb Google Ads.
- Aprendre a enllaçar els comptes de Google Analytics i Google Ads.
- Configurar el seguiment de conversions.
- Analitzar les dades de Google Ads dins de Google Analytics.
Beneficis d'integrar Google Analytics amb Google Ads
- Visió completa del rendiment: Pots veure com els usuaris interactuen amb el teu lloc web després de fer clic en un anunci.
- Mesura del ROI: Permet mesurar el retorn de la inversió de les teves campanyes publicitàries.
- Optimització de campanyes: Proporciona dades detallades que ajuden a optimitzar les teves campanyes publicitàries.
- Segmentació avançada: Permet crear segments d'audiència basats en el comportament dels usuaris al teu lloc web.
Enllaçar els comptes de Google Analytics i Google Ads
Pas 1: Accedir a Google Analytics
- Inicia sessió al teu compte de Google Analytics.
- Selecciona la propietat que vols enllaçar amb Google Ads.
Pas 2: Accedir a la configuració de l'enllaç
- Fes clic a Administració.
- A la columna Propietat, fes clic a Enllaç de Google Ads.
Pas 3: Seleccionar el compte de Google Ads
- Fes clic a + Nou enllaç de Google Ads.
- Selecciona el compte de Google Ads que vols enllaçar i fes clic a Continuar.
Pas 4: Configurar l'enllaç
- Assigna un nom a l'enllaç.
- Activa les vistes de Google Analytics on vols veure les dades de Google Ads.
- Fes clic a Enllaçar comptes.
Pas 5: Confirmar l'enllaç
- Revisa la configuració i fes clic a Enviar.
Configurar el seguiment de conversions
Pas 1: Crear una conversió a Google Ads
- Inicia sessió al teu compte de Google Ads.
- Fes clic a Eines i configuració > Mesurament > Conversions.
- Fes clic a + Conversió.
Pas 2: Configurar la conversió
- Selecciona el tipus de conversió que vols seguir (per exemple, una compra, un registre, etc.).
- Configura els detalls de la conversió (nom, valor, etc.).
- Fes clic a Crear i continuar.
Pas 3: Implementar el codi de seguiment
- Copia el codi de seguiment proporcionat per Google Ads.
- Afegeix el codi de seguiment al teu lloc web, preferiblement a través de Google Tag Manager per facilitar la gestió.
Analitzar les dades de Google Ads dins de Google Analytics
Informes de Google Ads a Google Analytics
- Inicia sessió a Google Analytics.
- Navega a Adquisició > Google Ads.
- Revisa els diferents informes disponibles, com ara Campanyes, Grups d'anuncis, Paraules clau, etc.
Exemple d'informe de campanyes
| Campanya | Clics | Sessions | Taxa de rebot | Durada mitjana de la sessió | Conversions | |-------------------|-------|----------|---------------|-----------------------------|-------------| | Campanya 1 | 500 | 450 | 50% | 2:30 | 30 | | Campanya 2 | 300 | 280 | 45% | 3:00 | 20 | | Campanya 3 | 200 | 190 | 55% | 1:45 | 10 |
Exercici pràctic
Exercici 1: Enllaçar comptes
- Inicia sessió als teus comptes de Google Analytics i Google Ads.
- Segueix els passos descrits anteriorment per enllaçar els comptes.
- Verifica que l'enllaç s'ha realitzat correctament.
Exercici 2: Configurar una conversió
- Crea una nova conversió a Google Ads.
- Implementa el codi de seguiment al teu lloc web.
- Verifica que les conversions es registren correctament a Google Ads.
Solucions
- Exercici 1: Si has seguit correctament els passos, hauràs enllaçat els teus comptes de Google Analytics i Google Ads. Pots verificar-ho accedint a la secció d'enllaços de Google Ads a Google Analytics.
- Exercici 2: Si has configurat correctament la conversió i implementat el codi de seguiment, hauràs de veure les conversions registrades a Google Ads. Pots verificar-ho a la secció de conversions de Google Ads.
Errors comuns i consells
- Error: No veure dades de Google Ads a Google Analytics.
- Solució: Assegura't que els comptes estan correctament enllaçats i que has activat les vistes de Google Analytics on vols veure les dades.
- Error: Les conversions no es registren.
- Solució: Verifica que el codi de seguiment està correctament implementat al teu lloc web i que no hi ha errors de sintaxi.
Conclusió
Integrar Google Analytics amb Google Ads és essencial per obtenir una visió completa del rendiment de les teves campanyes publicitàries. Aquesta integració permet mesurar el ROI, optimitzar les campanyes i obtenir dades detallades sobre el comportament dels usuaris. Seguint els passos descrits, podràs enllaçar els teus comptes, configurar el seguiment de conversions i analitzar les dades de manera efectiva.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
- Configurar un compte de Google Analytics
- Entendre la interfície de Google Analytics
- Terminologia i conceptes bàsics
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
- Entendre els informes en temps real
- Informes d'audiència
- Informes d'adquisició
- Informes de comportament
- Informes de conversió
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
- Seguiment d'esdeveniments
- Seguiment de comerç electrònic millorat
- Dimensions i mètriques personalitzades
- Ús de filtres
- Configurar alertes personalitzades
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
- Integrar Google Analytics amb Search Console
- Automatitzar informes amb Google Data Studio
- Ús de Google Tag Manager
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
- Informes personalitzats
- Modelatge d'atribució avançat
- Mostreig de dades i precisió
- Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment