Introducció

Google Tag Manager (GTM) és una eina gratuïta que permet gestionar i desplegar etiquetes de màrqueting (fragments de codi o píxels de seguiment) al vostre lloc web o aplicació mòbil sense haver de modificar el codi directament. GTM facilita la implementació de Google Analytics, així com altres serveis de seguiment i màrqueting.

Beneficis de Google Tag Manager

  • Facilitat d'ús: No cal modificar el codi del lloc web cada vegada que es vol afegir o modificar una etiqueta.
  • Gestió centralitzada: Totes les etiquetes es gestionen des d'una única interfície.
  • Depuració i proves: Eines integrades per provar i depurar etiquetes abans de publicar-les.
  • Velocitat: Les etiquetes es carreguen de manera asíncrona, millorant el rendiment del lloc web.

Configuració de Google Tag Manager

  1. Crear un compte de Google Tag Manager

  1. Visiteu el lloc web de Google Tag Manager.
  2. Inicieu sessió amb el vostre compte de Google.
  3. Feu clic a "Crea un compte".
  4. Introduïu el nom del compte, el nom del contenidor (normalment el nom del lloc web) i seleccioneu la plataforma (web, iOS, Android, AMP).
  5. Feu clic a "Crea" i accepteu els termes del servei.

  1. Instal·lar el codi de Google Tag Manager

  1. Després de crear el contenidor, se us proporcionarà un fragment de codi.
  2. Copieu aquest codi i enganxeu-lo a totes les pàgines del vostre lloc web, just després de l'etiqueta <head> d'obertura.
  3. Afegiu el segon fragment de codi immediatament després de l'etiqueta <body> d'obertura.
<!-- Google Tag Manager -->
<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start':
new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],
j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src=
'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);
})(window,document,'script','dataLayer','GTM-XXXX');</script>
<!-- End Google Tag Manager -->

<!-- Google Tag Manager (noscript) -->
<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXX"
height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>
<!-- End Google Tag Manager (noscript) -->

  1. Configurar etiquetes, activadors i variables

Etiquetes

Les etiquetes són fragments de codi que s'executen en el vostre lloc web. Per exemple, una etiqueta de Google Analytics per fer el seguiment de les visites.

  1. A la interfície de GTM, aneu a "Etiquetes" i feu clic a "Nova".
  2. Seleccioneu el tipus d'etiqueta (per exemple, "Google Analytics: Universal Analytics").
  3. Configureu l'etiqueta amb la informació necessària (per exemple, l'ID de seguiment de Google Analytics).

Activadors

Els activadors defineixen quan i on s'han d'executar les etiquetes.

  1. A la configuració de l'etiqueta, feu clic a "Activadors" i seleccioneu "Nou".
  2. Trieu el tipus d'activador (per exemple, "Pàgina vista" per executar l'etiqueta en carregar la pàgina).
  3. Configureu les condicions de l'activador segons les vostres necessitats.

Variables

Les variables són valors que poden ser utilitzats per etiquetes i activadors.

  1. Aneu a "Variables" i feu clic a "Nova".
  2. Seleccioneu el tipus de variable (per exemple, "Variable de capa de dades" per obtenir valors de la capa de dades).
  3. Configureu la variable amb la informació necessària.

Exemple pràctic: Configurar Google Analytics amb GTM

  1. Crear una etiqueta de Google Analytics

  1. Aneu a "Etiquetes" i feu clic a "Nova".
  2. Seleccioneu "Google Analytics: Universal Analytics".
  3. Configureu l'etiqueta amb l'ID de seguiment de Google Analytics.
  4. Seleccioneu "Tipus de seguiment" com "Pàgina vista".

  1. Crear un activador per a la pàgina vista

  1. A la configuració de l'etiqueta, feu clic a "Activadors" i seleccioneu "Nou".
  2. Trieu "Pàgina vista" com a tipus d'activador.
  3. Configureu l'activador per executar-se en totes les pàgines.

  1. Publicar els canvis

  1. Feu clic a "Envia" a la part superior dreta de la interfície de GTM.
  2. Introduïu una descripció dels canvis i feu clic a "Publica".

Exercici pràctic

Objectiu

Configurar una etiqueta de seguiment d'esdeveniments per fer el seguiment dels clics en un botó específic del vostre lloc web.

Passos

  1. Crear una etiqueta d'esdeveniment de Google Analytics:

    • Aneu a "Etiquetes" i feu clic a "Nova".
    • Seleccioneu "Google Analytics: Universal Analytics".
    • Configureu l'etiqueta amb l'ID de seguiment de Google Analytics.
    • Seleccioneu "Tipus de seguiment" com "Esdeveniment".
    • Introduïu les categories, accions i etiquetes de l'esdeveniment segons les vostres necessitats.
  2. Crear un activador de clic:

    • A la configuració de l'etiqueta, feu clic a "Activadors" i seleccioneu "Nou".
    • Trieu "Clic - Tots els elements" com a tipus d'activador.
    • Configureu l'activador per executar-se quan es faci clic en el botó específic (per exemple, utilitzant un identificador CSS).
  3. Publicar els canvis:

    • Feu clic a "Envia" a la part superior dreta de la interfície de GTM.
    • Introduïu una descripció dels canvis i feu clic a "Publica".

Solució

<!-- Exemple de codi HTML per al botó -->
<button id="myButton">Fes clic aquí</button>

Etiqueta d'esdeveniment de Google Analytics:

  • Categoria: "Botó"
  • Acció: "Clic"
  • Etiqueta: "Fes clic aquí"

Activador de clic:

  • Tipus d'activador: "Clic - Tots els elements"
  • Condició: Click ID igual a myButton

Conclusió

Google Tag Manager és una eina poderosa que simplifica la gestió de les etiquetes de seguiment i màrqueting al vostre lloc web. Amb GTM, podeu afegir, modificar i gestionar etiquetes sense necessitat de modificar el codi del lloc web, millorant així l'eficiència i la flexibilitat del vostre equip de màrqueting. En aquest mòdul, hem après a configurar GTM, crear etiquetes, activadors i variables, i hem vist un exemple pràctic de com configurar Google Analytics amb GTM.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats