Introducció
Google Tag Manager (GTM) és una eina gratuïta que permet gestionar i desplegar etiquetes de màrqueting (fragments de codi o píxels de seguiment) al vostre lloc web o aplicació mòbil sense haver de modificar el codi directament. GTM facilita la implementació de Google Analytics, així com altres serveis de seguiment i màrqueting.
Beneficis de Google Tag Manager
- Facilitat d'ús: No cal modificar el codi del lloc web cada vegada que es vol afegir o modificar una etiqueta.
 - Gestió centralitzada: Totes les etiquetes es gestionen des d'una única interfície.
 - Depuració i proves: Eines integrades per provar i depurar etiquetes abans de publicar-les.
 - Velocitat: Les etiquetes es carreguen de manera asíncrona, millorant el rendiment del lloc web.
 
Configuració de Google Tag Manager
- Crear un compte de Google Tag Manager
 
- Visiteu el lloc web de Google Tag Manager.
 - Inicieu sessió amb el vostre compte de Google.
 - Feu clic a "Crea un compte".
 - Introduïu el nom del compte, el nom del contenidor (normalment el nom del lloc web) i seleccioneu la plataforma (web, iOS, Android, AMP).
 - Feu clic a "Crea" i accepteu els termes del servei.
 
- Instal·lar el codi de Google Tag Manager
 
- Després de crear el contenidor, se us proporcionarà un fragment de codi.
 - Copieu aquest codi i enganxeu-lo a totes les pàgines del vostre lloc web, just després de l'etiqueta 
<head>d'obertura. - Afegiu el segon fragment de codi immediatament després de l'etiqueta 
<body>d'obertura. 
<!-- Google Tag Manager -->
<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start':
new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],
j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src=
'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);
})(window,document,'script','dataLayer','GTM-XXXX');</script>
<!-- End Google Tag Manager -->
<!-- Google Tag Manager (noscript) -->
<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXX"
height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>
<!-- End Google Tag Manager (noscript) -->
- Configurar etiquetes, activadors i variables
 
Etiquetes
Les etiquetes són fragments de codi que s'executen en el vostre lloc web. Per exemple, una etiqueta de Google Analytics per fer el seguiment de les visites.
- A la interfície de GTM, aneu a "Etiquetes" i feu clic a "Nova".
 - Seleccioneu el tipus d'etiqueta (per exemple, "Google Analytics: Universal Analytics").
 - Configureu l'etiqueta amb la informació necessària (per exemple, l'ID de seguiment de Google Analytics).
 
Activadors
Els activadors defineixen quan i on s'han d'executar les etiquetes.
- A la configuració de l'etiqueta, feu clic a "Activadors" i seleccioneu "Nou".
 - Trieu el tipus d'activador (per exemple, "Pàgina vista" per executar l'etiqueta en carregar la pàgina).
 - Configureu les condicions de l'activador segons les vostres necessitats.
 
Variables
Les variables són valors que poden ser utilitzats per etiquetes i activadors.
- Aneu a "Variables" i feu clic a "Nova".
 - Seleccioneu el tipus de variable (per exemple, "Variable de capa de dades" per obtenir valors de la capa de dades).
 - Configureu la variable amb la informació necessària.
 
Exemple pràctic: Configurar Google Analytics amb GTM
- Crear una etiqueta de Google Analytics
 
- Aneu a "Etiquetes" i feu clic a "Nova".
 - Seleccioneu "Google Analytics: Universal Analytics".
 - Configureu l'etiqueta amb l'ID de seguiment de Google Analytics.
 - Seleccioneu "Tipus de seguiment" com "Pàgina vista".
 
- Crear un activador per a la pàgina vista
 
- A la configuració de l'etiqueta, feu clic a "Activadors" i seleccioneu "Nou".
 - Trieu "Pàgina vista" com a tipus d'activador.
 - Configureu l'activador per executar-se en totes les pàgines.
 
- Publicar els canvis
 
- Feu clic a "Envia" a la part superior dreta de la interfície de GTM.
 - Introduïu una descripció dels canvis i feu clic a "Publica".
 
Exercici pràctic
Objectiu
Configurar una etiqueta de seguiment d'esdeveniments per fer el seguiment dels clics en un botó específic del vostre lloc web.
Passos
- 
Crear una etiqueta d'esdeveniment de Google Analytics:
- Aneu a "Etiquetes" i feu clic a "Nova".
 - Seleccioneu "Google Analytics: Universal Analytics".
 - Configureu l'etiqueta amb l'ID de seguiment de Google Analytics.
 - Seleccioneu "Tipus de seguiment" com "Esdeveniment".
 - Introduïu les categories, accions i etiquetes de l'esdeveniment segons les vostres necessitats.
 
 - 
Crear un activador de clic:
- A la configuració de l'etiqueta, feu clic a "Activadors" i seleccioneu "Nou".
 - Trieu "Clic - Tots els elements" com a tipus d'activador.
 - Configureu l'activador per executar-se quan es faci clic en el botó específic (per exemple, utilitzant un identificador CSS).
 
 - 
Publicar els canvis:
- Feu clic a "Envia" a la part superior dreta de la interfície de GTM.
 - Introduïu una descripció dels canvis i feu clic a "Publica".
 
 
Solució
Etiqueta d'esdeveniment de Google Analytics:
- Categoria: "Botó"
 - Acció: "Clic"
 - Etiqueta: "Fes clic aquí"
 
Activador de clic:
- Tipus d'activador: "Clic - Tots els elements"
 - Condició: 
Click IDigual amyButton 
Conclusió
Google Tag Manager és una eina poderosa que simplifica la gestió de les etiquetes de seguiment i màrqueting al vostre lloc web. Amb GTM, podeu afegir, modificar i gestionar etiquetes sense necessitat de modificar el codi del lloc web, millorant així l'eficiència i la flexibilitat del vostre equip de màrqueting. En aquest mòdul, hem après a configurar GTM, crear etiquetes, activadors i variables, i hem vist un exemple pràctic de com configurar Google Analytics amb GTM.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
 - Configurar un compte de Google Analytics
 - Entendre la interfície de Google Analytics
 - Terminologia i conceptes bàsics
 
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
 - Entendre els informes en temps real
 - Informes d'audiència
 - Informes d'adquisició
 - Informes de comportament
 - Informes de conversió
 
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
 - Seguiment d'esdeveniments
 - Seguiment de comerç electrònic millorat
 - Dimensions i mètriques personalitzades
 - Ús de filtres
 - Configurar alertes personalitzades
 
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
 - Integrar Google Analytics amb Search Console
 - Automatitzar informes amb Google Data Studio
 - Ús de Google Tag Manager
 
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
 - Informes personalitzats
 - Modelatge d'atribució avançat
 - Mostreig de dades i precisió
 - Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment
 
