Els informes de comportament en Google Analytics proporcionen informació detallada sobre com els usuaris interactuen amb el contingut del teu lloc web. Aquestes dades són crucials per entendre quines pàgines són més populars, com els usuaris naveguen pel teu lloc i quins continguts necessiten millores. En aquesta secció, explorarem els diferents tipus d'informes de comportament i com utilitzar-los per optimitzar el rendiment del teu lloc web.
- Visió general dels informes de comportament
Què són els informes de comportament?
Els informes de comportament ofereixen una visió general de les pàgines del teu lloc web, incloent-hi:
- Pàgines vistes: El nombre total de vegades que una pàgina ha estat vista.
- Pàgines úniques vistes: El nombre de sessions durant les quals una pàgina específica ha estat vista almenys una vegada.
- Temps mitjà a la pàgina: El temps mitjà que els usuaris passen en una pàgina específica.
- Percentatge de rebot: El percentatge de sessions en què els usuaris han abandonat el lloc després de veure només una pàgina.
- Sortides: El nombre de vegades que els usuaris han sortit del lloc des d'una pàgina específica.
Accedir als informes de comportament
Per accedir als informes de comportament:
- Inicia sessió a Google Analytics.
- Selecciona la propietat i la vista desitjada.
- Navega a Comportament al menú de l'esquerra.
- Tipus d'informes de comportament
2.1. Visió general
L'informe de visió general proporciona una visió ràpida de les mètriques clau de comportament del teu lloc web. Aquí pots veure un resum de les pàgines vistes, el temps mitjà a la pàgina, el percentatge de rebot i les sortides.
Exemple de codi:
2.2. Contingut del lloc
Aquest informe es divideix en diverses subcategories:
- Totes les pàgines: Mostra les mètriques per a totes les pàgines del teu lloc.
- Pàgines de destinació: Mostra les pàgines per on els usuaris entren al teu lloc.
- Pàgines de sortida: Mostra les pàgines des d'on els usuaris surten del teu lloc.
Exemple de codi:
2.3. Velocitat del lloc
Aquest informe proporciona informació sobre la velocitat de càrrega de les pàgines del teu lloc web. Inclou mètriques com el temps mitjà de càrrega de la pàgina, el temps de redirecció, el temps de resposta del servidor i el temps de descàrrega de la pàgina.
Exemple de codi:
2.4. Cerca al lloc
Aquest informe mostra com els usuaris utilitzen la funció de cerca interna del teu lloc web. Inclou mètriques com el nombre de cerques, les pàgines de destinació de les cerques i les pàgines de sortida després de les cerques.
Exemple de codi:
2.5. Esdeveniments
Aquest informe mostra les interaccions dels usuaris amb elements específics del teu lloc web, com ara clics en botons, descàrregues de fitxers o reproduccions de vídeos. Els esdeveniments es configuren manualment mitjançant el codi de seguiment de Google Analytics.
Exemple de codi:
2.6. Flux de comportament
Aquest informe visualitza el camí que segueixen els usuaris a través del teu lloc web, des de la pàgina d'entrada fins a la pàgina de sortida. És útil per identificar on els usuaris abandonen el lloc i quines pàgines són més efectives per mantenir-los compromesos.
Exemple de codi:
- Exercicis pràctics
Exercici 1: Analitzar les pàgines més populars
- Accedeix a l'informe Totes les pàgines.
- Identifica les 5 pàgines més vistes del teu lloc web.
- Analitza el temps mitjà a la pàgina i el percentatge de rebot per a aquestes pàgines.
Solució:
Exercici 2: Millorar la velocitat del lloc
- Accedeix a l'informe Velocitat del lloc.
- Identifica les pàgines amb el temps de càrrega més alt.
- Proposa millores per reduir el temps de càrrega (per exemple, optimitzar imatges, minimitzar codi CSS/JS).
Solució:
- Resum
Els informes de comportament de Google Analytics són essencials per entendre com els usuaris interactuen amb el teu lloc web. A través d'aquests informes, pots identificar les pàgines més populars, analitzar la velocitat del lloc, entendre l'ús de la cerca interna i seguir les interaccions dels usuaris amb esdeveniments específics. Utilitzant aquesta informació, pots optimitzar el contingut i la funcionalitat del teu lloc per millorar l'experiència de l'usuari i augmentar la retenció i la conversió.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
- Configurar un compte de Google Analytics
- Entendre la interfície de Google Analytics
- Terminologia i conceptes bàsics
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
- Entendre els informes en temps real
- Informes d'audiència
- Informes d'adquisició
- Informes de comportament
- Informes de conversió
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
- Seguiment d'esdeveniments
- Seguiment de comerç electrònic millorat
- Dimensions i mètriques personalitzades
- Ús de filtres
- Configurar alertes personalitzades
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
- Integrar Google Analytics amb Search Console
- Automatitzar informes amb Google Data Studio
- Ús de Google Tag Manager
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
- Informes personalitzats
- Modelatge d'atribució avançat
- Mostreig de dades i precisió
- Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment