Introducció
En aquest tema, aprendrem a configurar i utilitzar dimensions i mètriques personalitzades a Google Analytics. Aquestes eines ens permeten recollir i analitzar dades específiques que no estan disponibles per defecte a Google Analytics, oferint una visió més detallada i personalitzada del comportament dels usuaris.
Què són les dimensions i mètriques personalitzades?
Dimensions personalitzades
Les dimensions personalitzades són atributs que es poden utilitzar per descriure els objectes que vols analitzar. Per exemple, podries crear una dimensió personalitzada per a "Tipus d'usuari" (nou o recurrent) o "Categoria de producte".
Mètriques personalitzades
Les mètriques personalitzades són mesures quantitatives que es poden utilitzar per avaluar el rendiment dels objectes que vols analitzar. Per exemple, podries crear una mètrica personalitzada per a "Punts de fidelitat acumulats" o "Temps de resposta del servidor".
Configuració de dimensions i mètriques personalitzades
Pas 1: Accedir a l'administració de Google Analytics
- Inicia sessió a Google Analytics.
- Selecciona el compte i la propietat on vols configurar les dimensions i mètriques personalitzades.
- Fes clic a "Administració" a la part inferior esquerra de la pantalla.
Pas 2: Crear una dimensió personalitzada
- A la columna "Propietat", fes clic a "Definicions personalitzades" i després a "Dimensions personalitzades".
- Fes clic a "Nova dimensió personalitzada".
- Omple els camps necessaris:
- Nom: Dona un nom descriptiu a la dimensió.
- Àmbit: Selecciona l'àmbit de la dimensió (usuari, sessió, èxit o producte).
- Activa: Assegura't que la dimensió estigui activada.
- Fes clic a "Crear".
Pas 3: Crear una mètrica personalitzada
- A la columna "Propietat", fes clic a "Definicions personalitzades" i després a "Mètriques personalitzades".
- Fes clic a "Nova mètrica personalitzada".
- Omple els camps necessaris:
- Nom: Dona un nom descriptiu a la mètrica.
- Àmbit: Selecciona l'àmbit de la mètrica (usuari, sessió, èxit o producte).
- Format: Selecciona el format de la mètrica (nombre enter, decimal, temps, etc.).
- Activa: Assegura't que la mètrica estigui activada.
- Fes clic a "Crear".
Implementació del codi de seguiment
Perquè les dimensions i mètriques personalitzades comencin a recollir dades, has d'actualitzar el codi de seguiment de Google Analytics al teu lloc web o aplicació.
Exemple de codi de seguiment amb dimensions i mètriques personalitzades
// Exemple de codi de seguiment amb una dimensió personalitzada ga('create', 'UA-XXXXX-Y', 'auto'); ga('set', 'dimension1', 'Tipus d\'usuari'); // Assigna un valor a la dimensió personalitzada ga('send', 'pageview'); // Exemple de codi de seguiment amb una mètrica personalitzada ga('create', 'UA-XXXXX-Y', 'auto'); ga('set', 'metric1', 42); // Assigna un valor a la mètrica personalitzada ga('send', 'pageview');
Exercicis pràctics
Exercici 1: Crear una dimensió personalitzada
- Crea una dimensió personalitzada anomenada "Tipus de subscripció" amb l'àmbit "Usuari".
- Implementa el codi de seguiment per recollir dades sobre el tipus de subscripció dels usuaris (per exemple, "Gratuït" o "Premium").
Exercici 2: Crear una mètrica personalitzada
- Crea una mètrica personalitzada anomenada "Punts de fidelitat" amb l'àmbit "Usuari" i format "Nombre enter".
- Implementa el codi de seguiment per recollir dades sobre els punts de fidelitat acumulats pels usuaris.
Solucions
Solució a l'exercici 1
-
Crear la dimensió personalitzada:
- Nom: Tipus de subscripció
- Àmbit: Usuari
- Activa: Sí
-
Implementació del codi de seguiment:
ga('create', 'UA-XXXXX-Y', 'auto'); ga('set', 'dimension1', 'Premium'); // Assigna el valor "Premium" a la dimensió personalitzada ga('send', 'pageview');
Solució a l'exercici 2
-
Crear la mètrica personalitzada:
- Nom: Punts de fidelitat
- Àmbit: Usuari
- Format: Nombre enter
- Activa: Sí
-
Implementació del codi de seguiment:
ga('create', 'UA-XXXXX-Y', 'auto'); ga('set', 'metric1', 100); // Assigna el valor 100 a la mètrica personalitzada ga('send', 'pageview');
Errors comuns i consells
-
Error comú: No assignar l'àmbit correcte a la dimensió o mètrica personalitzada.
- Consell: Assegura't de seleccionar l'àmbit correcte (usuari, sessió, èxit o producte) segons el tipus de dades que vols recollir.
-
Error comú: No activar la dimensió o mètrica personalitzada després de crear-la.
- Consell: Verifica que la dimensió o mètrica estigui activada a la configuració de Google Analytics.
Conclusió
Les dimensions i mètriques personalitzades són eines poderoses que et permeten recollir i analitzar dades específiques adaptades a les necessitats del teu negoci. Amb la configuració i implementació adequades, pots obtenir una visió més detallada del comportament dels usuaris i prendre decisions informades per millorar el rendiment del teu lloc web o aplicació. En el proper tema, explorarem com utilitzar filtres per refinar les dades recollides a Google Analytics.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
- Configurar un compte de Google Analytics
- Entendre la interfície de Google Analytics
- Terminologia i conceptes bàsics
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
- Entendre els informes en temps real
- Informes d'audiència
- Informes d'adquisició
- Informes de comportament
- Informes de conversió
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
- Seguiment d'esdeveniments
- Seguiment de comerç electrònic millorat
- Dimensions i mètriques personalitzades
- Ús de filtres
- Configurar alertes personalitzades
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
- Integrar Google Analytics amb Search Console
- Automatitzar informes amb Google Data Studio
- Ús de Google Tag Manager
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
- Informes personalitzats
- Modelatge d'atribució avançat
- Mostreig de dades i precisió
- Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment